Tijmen22
MF veteraan
- 28 dec 2013
- 1.451
- 58
Ik heb mij vandaag gewaagd aan het afstellen van de gasklephuizen, heel gefruts om de TPS op 150mV te krijgen bij gesloten gaskleppen. Daarna op ~400mV gezet aan de hand van de gasklep stelschroef van het linker gasklephuis . Na gesynchroniseerd te hebben met de luchstelschroeven dicht begon het stationair afstellen. De luchtstelschroeven moeten bij mij op 1.5~1.75 slagen uit. Hij draait nu netjes 1100 rpm stationair. Daarna testritje gemaakt, stukje dijk, stukje snelweg: ging allemaal prima.
Enige twijfel blijf ik houden bij hoe arm of rijk hij nu staat. Ik heb helaas geen colortune plug of zo'n Gunsen uitlaat gas meter. Zal binnenkort eens naar de bougies kijken, maar bij 4 takten heb ik dat nooit zo betrouwbaar gevonden (behalve dan extreem rijk of extreem arm, maar dan lopen ze meestal al niet fatsoenlijk stationair).
Ik heb voornamelijk deze website gebruikt met soms een uitstapje naar deze post.
Het is in ieder geval stukken beter dan dat het was: de luchstelschroeven zaten eerst helemaal dicht en hij had soms de neiging om op 2K toeren te blijven hangen (liep te arm). Blijft toch een kunst op zich, het lijkt me erg leuk om 'm eens langs te brengen bij een zaak met verstand ervan. Krijg ik waarschijnlijk gigantisch op m'n flikker dat ik er zelf aan heb gezeten
Enige twijfel blijf ik houden bij hoe arm of rijk hij nu staat. Ik heb helaas geen colortune plug of zo'n Gunsen uitlaat gas meter. Zal binnenkort eens naar de bougies kijken, maar bij 4 takten heb ik dat nooit zo betrouwbaar gevonden (behalve dan extreem rijk of extreem arm, maar dan lopen ze meestal al niet fatsoenlijk stationair).
Ik heb voornamelijk deze website gebruikt met soms een uitstapje naar deze post.
Het is in ieder geval stukken beter dan dat het was: de luchstelschroeven zaten eerst helemaal dicht en hij had soms de neiging om op 2K toeren te blijven hangen (liep te arm). Blijft toch een kunst op zich, het lijkt me erg leuk om 'm eens langs te brengen bij een zaak met verstand ervan. Krijg ik waarschijnlijk gigantisch op m'n flikker dat ik er zelf aan heb gezeten