Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mij vandaag gewaagd aan het afstellen van de gasklephuizen, heel gefruts om de TPS op 150mV te krijgen bij gesloten gaskleppen. Daarna op ~400mV gezet aan de hand van de gasklep stelschroef van het linker gasklephuis . Na gesynchroniseerd te hebben met de luchstelschroeven dicht begon het stationair afstellen. De luchtstelschroeven moeten bij mij op 1.5~1.75 slagen uit. Hij draait nu netjes 1100 rpm stationair. Daarna testritje gemaakt, stukje dijk, stukje snelweg: ging allemaal prima.

Enige twijfel blijf ik houden bij hoe arm of rijk hij nu staat. Ik heb helaas geen colortune plug of zo'n Gunsen uitlaat gas meter. Zal binnenkort eens naar de bougies kijken, maar bij 4 takten heb ik dat nooit zo betrouwbaar gevonden (behalve dan extreem rijk of extreem arm, maar dan lopen ze meestal al niet fatsoenlijk stationair).

Ik heb voornamelijk deze website gebruikt met soms een uitstapje naar deze post.

Het is in ieder geval stukken beter dan dat het was: de luchstelschroeven zaten eerst helemaal dicht en hij had soms de neiging om op 2K toeren te blijven hangen (liep te arm). Blijft toch een kunst op zich, het lijkt me erg leuk om 'm eens langs te brengen bij een zaak met verstand ervan. Krijg ik waarschijnlijk gigantisch op m'n flikker dat ik er zelf aan heb gezeten :+
 
Iemand ervaring met olie lekkage op deze plek? Het is een Monster 1100

81366696_458114661532382_1314278400805830656_n.jpg
Gisteren heb ik er nog even goed naar gekeken en het blijkt van de carterventilatie of te komen.

Deze is helaas opengescheurd.

Het gaat om dit onderdeel;
1584963922217.png


Die er inmiddels zo uit zag;

1584963954578.png


Dus even een nieuwe halen. Schijnt wel vaker voor te komen.
 
Zaterdag de motor opgehaald bij de monteur. Spanningsregelaar is vervangen. Kreeg wel de opmerken Dat er in het verleden wat geknutseld is aan de bekabeling bij de koplamp. Schijnbaar als ik stadlicht aan zet brand hij niet op volle sterkte en dat ik groot licht aan dan wel en dan brand ook het grote licht goed.

Nu eens kijken of ik niet iemand kan vinden die een beetje handig is met bekabeling. Vooralsnog doet hij het goed.

Gisteren wel even een heerlijk stukje kunnen toeren door het heuvelland. Beviel goed.

Zag het stukje kleding langskomen. Zelf draag ik een textiele jas met een uitneembare wintervoering en een kevlar jeans. Deze zijn alle 2 van Macna.
 
Zaterdag de motor opgehaald bij de monteur. Spanningsregelaar is vervangen. Kreeg wel de opmerken Dat er in het verleden wat geknutseld is aan de bekabeling bij de koplamp. Schijnbaar als ik stadlicht aan zet brand hij niet op volle sterkte en dat ik groot licht aan dan wel en dan brand ook het grote licht goed.

Nu eens kijken of ik niet iemand kan vinden die een beetje handig is met bekabeling. Vooralsnog doet hij het goed.

Gisteren wel even een heerlijk stukje kunnen toeren door het heuvelland. Beviel goed.

Zag het stukje kleding langskomen. Zelf draag ik een textiele jas met een uitneembare wintervoering en een kevlar jeans. Deze zijn alle 2 van Macna.

Het helpt als je een electrisch schema hebt. Dat staat achterin het boekje: "onderhouds- en gebruikaanwijzingen", maar zal ook wel on-line te vinden zijn.

Maar ff een vraag: je schrijft "als ik het stadslicht aanzet". Gaat dat niet automatisch aan als je je contact aanzet? Op mijn motor wel. Ik kan het licht niet eens uitzetten, alleen kiezen tussen dimlicht en groot licht.
 
Wat betreft de kledingvraag, m”m oude zwart leren motorpak met matzwarte helm.
 
Kleine correctie, met stadslicht bedoelde ik het dimlicht.

De koplamp hebben ze open gehad en de monteur had het erover dat hier ook schijnbaar meer draden in zitten dan normaal. Moet wel zeggen dat deze lamp niet meer de originele is.

Vraag mij even niet waarom ze dat gedaan hebben. Had hem langs gebracht met de opmerking dat hij niet starte en zelf het vermoeden had dat het aan de dynamo of spanningsregelaar lag.
 
Gisteren heb ik er nog even goed naar gekeken en het blijkt van de carterventilatie of te komen.

Deze is helaas opengescheurd.

Het gaat om dit onderdeel;
Bekijk bijlage 1476957

Die er inmiddels zo uit zag;

Bekijk bijlage 1476958

Dus even een nieuwe halen. Schijnt wel vaker voor te komen.

Vaak wordt deze vervangen voor een open luchtfiltertje. Je bent dan die carterslang en extra box kwijt.
Ik had het op mijn 748S ook.
 
Zelf in de afgelopen periode nog een mooie navigatiesteun gemonteerd. Mooiere oplossing op de Monster als een rammount op het stuur.
20200301_112822.jpg
20200227_182455.jpg
20200301_112827.jpg
 
Ja, hele mooie steun idd. Welk merk/model is het?

Zelf heb ik er een van GiVi, ook mooi gefreesd aluminium, maar de gaten voor de bevestiging zijn heel breed. Went wel, maar is niet mooi -O-

Dit is een BikePenR S1R. Ik kwam hem tegen op de motorbeurs, verkoopprijs € 150,-
Was mij een beetje te gortig maar gelukkig een leuke deal via Marktplaats kunnen doen voor deze.

Zicht op de tellers is er nog helemaal.
 
Kleine correctie, met stadslicht bedoelde ik het dimlicht.

De koplamp hebben ze open gehad en de monteur had het erover dat hier ook schijnbaar meer draden in zitten dan normaal. Moet wel zeggen dat deze lamp niet meer de originele is.

Vraag mij even niet waarom ze dat gedaan hebben. Had hem langs gebracht met de opmerking dat hij niet starte en zelf het vermoeden had dat het aan de dynamo of spanningsregelaar lag.
Wellicht gecheckt op lekstroom oid. Maar het dimlicht is dus minder fel dan het groot licht? Was dat jou zelf ook opgevallen?
Jij had zo'n Angel Eye koplamp toch? Ik zou ook niet weten hoe deze aangesloten moeten worden, maar om dingen uit te sluiten zou je de draden van het groot en dimlicht om kunnen wisselen, om te kijken of het in de bedrading zit of dat het in de lamp zit.
 
Op het moment zit er volgens mij zo een Ali ding op. Hoe hun het zeiden branden het dimlicht zwakker dan normaal bij alleen dimlicht aan en als ook het groot licht word aangezet dan zou het dimlicht wel op volle sterkte branden.

Heb er zelf nog niet echt naar gekeken dat wil ik in het weekend eens doen. En ben aan het denken om een originele lamp te bestellen. Zag er al een paar staan op MP.

Wat is jullie ervaring met het gebruik van smartphone als navigatie.? Wil navigatie hebben voor zo wat te kunnen toeren. Zal hooguit een dagje weg zijn.
 
Heb er zelf nog niet echt naar gekeken dat wil ik in het weekend eens doen. En ben aan het denken om een originele lamp te bestellen. Zag er al een paar staan op MP.

Ik heb nog een nette originele koplamp liggen. Glas is mooi helder. Stuur maar pb als je interesse hebt.

BTW: heb nog een 2e koplamp voor de liefhebber, maar die is voor "links verkeer" (Engeland) bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een nette originele koplamp liggen. Glas is mooi helder. Stuur maar pb als je interesse hebt.

BTW: heb nog een 2e koplamp voor de liefhebber, maar die is voor "links verkeer" (Engeland) bedoeld.
Zou je graag een pb sturen. Alleen dat lukt mij niet. Zou niet weten hoe eerlijk gezegd.
 
Op mijn forumnaam klikken en dan opent een scherm met o.a. "start privé conversatie".
Rechtsboven staat een envelop (naast de bel). Daar moet je nu op klikken, want ik heb jou al bericht gestuurd.
 
Op mijn forumnaam klikken en dan opent een scherm met o.a. "start privé conversatie".
Rechtsboven staat een envelop (naast de bel). Daar moet je nu op klikken, want ik heb jou al bericht gestuurd.
Privé gesprek kan ik niet openen. Kan je wel volgen of negeren. Zal denk ik misschien nog te nieuw zijn hier.

Bericht is ontvangen.
 
Wat is jullie ervaring met het gebruik van smartphone als navigatie.? Wil navigatie hebben voor zo wat te kunnen toeren. Zal hooguit een dagje weg zijn.

Prima. Google maps als je ergens naartoe moet en OsmAnd voor toertochtjes. Beide ben ik prima tevreden mee. Moet wel zeggen dat ik erg weinig met navigatie rij. Meestal rij ik tot ik het niet meer weet en dan 't laatste stukje stop ik een paar keer om te kijken waar ik heen moet. De plezierritjes gaan dus meestal lichtelijk willekeurige kanten op :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan