Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is jullie ervaring met het gebruik van smartphone als navigatie.? Wil navigatie hebben voor zo wat te kunnen toeren. Zal hooguit een dagje weg zijn.
Een paar jaar terug toch gekozen om een RAM X-grip op m'n stuur te monteren. Vrijwel altijd heb ik Waze aan staan, voornamelijk voor flitsers e.d. en ook de GPS snelheid. Op onbekend gebied is het ook handig om hiermee bochten in te schatten.
Ondanks ik er nog nooit *knocks on wood* last van heb gehad, gebruik ik een oudere telefoon voor op de motor. Er zijn namelijk een tal van gevallen waarbij de camera stabilisatie kapot ging door de trillingen op de motor. Op het moment is het een Galaxy S7 met custom ROM, waardoor een aantal extra'tjes mogelijk zijn.
 
Ondanks ik er nog nooit *knocks on wood* last van heb gehad, gebruik ik een oudere telefoon voor op de motor. Er zijn namelijk een tal van gevallen waarbij de camera stabilisatie kapot ging door de trillingen op de motor. Op het moment is het een Galaxy S7 met custom ROM, waardoor een aantal extra'tjes mogelijk zijn.

Ja, dat klopt, ook een paar maal gelezen op dit forum dat idd de camera stabilisatie kapot kan gaan.

Hoe zit het met het dataverkeer van je telefoon dat het rondrijden veroorzaakt? Dat is mij nooit helemaal helder geworden. Je kan geloof ik ook een stuk van de kaart via wifi downloaden en dat dan gebruiken voor je rit zonder dataverkeer te genereren??

Zelf hou ik het bij mijn TomTom 420. Daar heb ik al héél véél plezier van gehad!!

N.B. voor navigatievragen is er meen ik een heel ander topic binnen motor-forum.
 
Het gegevensverbruik verschilt een beetje per app. Met Google maps kan je natuurlijk kaarten downloaden voor offline gebruik, net als bij de Tomtom Go app (welke dan eens in de zoveel tijd een update behoeven). Waze gebruikt wel wat, doordat het natuurlijk ook live data voor flitsers ontvangt en het niet mogelijk is om kaarten te downloaden, hoewel ik het gevoel heb dat er wel het een en ander opgeslagen wordt in het cache geheugen van de telefoon. Als ik in de geschiedenis van mijn telefoon kijk, is het verbruik van Waze nog geen 100 Mb p/maand in mijn geval.
 
Wilde vanmiddag beginnen met kleppen stellen, zit 1 van de bouten van de riem spanners muurvast... pfft is niet de eerste bout die veels te vast zit. En helaas nergens koperpasta of keramisch vet, wat een gedoe zeg :N Kruipolie erop en duimen dat hij morgen wel los wil komen.

Hebben jullie ervaring met het loshalen van de moer van de aandrijvende poelie? Die lijkt ook behoorlijk vast te zitten hier. Dat is die aluminium moer die je maar 1 keer mag gebruiken en vast zet met een dop met 4 uitsteeksels. Ook maar kruipolie op gedaan.

Dacht altijd dat deze motoren vertroetelt werden, maar aan de compressie meting die ik heb gedaan lijken de kleppen behoorlijk slecht te sluiten. 3 Bar op de verticale cilinder, 6 bar op de horizontale cilinder. Dit was met een semi warme motor en volgas, misschien dat ik de test nog eens herhaal met wat olie in de cilinders. Ik denk dat ik aan de hand van de klepspeling die ik meet besluit of de koppen er helemaal af moeten. We gaan 't meemaken.
 
Op deze pagina is te zien hoe de koplamp in elkaar zit. Nrs. 31 en 32 zijn de lampjes. Probeer daar met een parallelstekker je TomTom op aan te sluiten.
Op mijn S2R800 (andere koplamp) heb ik de stekker van de TomTom op het parkeerlicht gezet. Voordeel: als je je contact aan zet, gaat je TomTom aan.
Mocht het niet lukken, kijk dan of je 'm op het achterlicht kunt aansluiten.

Ik zou nog wel een zgn. "zwevende zekering" in de aansluiting opnemen. Deze heb ik met zo'n glazen zekering van 1 A of 2 Amp. Indien mogelijk, kies dan een "snelle" zekering. Die klapt er gelijk uit als het nodig is.

Werk netjes, isoleer de draden waar nodig en ga niet in je kabelboom knippen, dat is absoluut niet nodig.

dank voor de uitleg. Ik heb al ergens een afspraak gemaakt of dit ff te doen. Gezien mijn geduld dat ik heb met dit soort klusjes kan ik er toch beter niet zelf aan beginnen.
 
dank voor de uitleg. Ik heb al ergens een afspraak gemaakt of dit ff te doen. Gezien mijn geduld dat ik heb met dit soort klusjes kan ik er toch beter niet zelf aan beginnen.

Graag gedaan: ook verstandig, als je het liever niet zelf doet, besteedt het dan uit aan de expert (ofwel ken je eigen beperkingen ;), niks mis mee).
 
Laatst bewerkt:
Gezien mijn geduld dat ik heb met dit soort klusjes kan ik er toch beter niet zelf aan beginnen.

Wat heel goed werkt is meerdere motoren hebben, dan maakt het opeens niet zo veel meer uit als het wat langer duurt ;)

Graag gedaan: ook verstandig, als je het liever niet zelf doet, besteedt het dan uit aan de expert (ofwel ken je eigen beperkingen ;), niks mis mee).

Uitbesteden is inderdaad ook een prima oplossing. Als je een goede zaak treft is dat stukje vertrouwen en rust wat ze met vakmanschap geven zeker een hoop waard.
 
Laatst bewerkt:
Ben bij de kleppen aangekomen en zoals verwacht is er geen speling tussen de klepsteel en de arm die de klep open doet.. Dus kan ik ook niet betrouwbaar meten of de speling tussen de dicht duwende arm en de klepsteel genoeg is. Hebben jullie hier tips voor? Waar halen jullie je klepstelplaatjes (als ik ze zo mag noemen)? Ik zie op Amerikaanse sites hele kits te koop maar die heb ik in NL nog niet gezien. Op StarTwin kan ik ook geen klepstelplaatjes vinden, daar staat "see table" zonder link :9

Ik lees ook dat sommige de plaatjes voor de arm die de klep opent opschuren... hebben jullie daar ervaring mee?

Edit: De grote wisseltruc toegepast, nu is de helft van de openers binnen spec. Alle sluiters waren gelukkig binnen specificaties, de horizontale cilinder <0.05mm met voelbare speling en geen weerstand op de nokkenas, de verticale cilinder beide om en nabij 0.10mm. De verticale exhaust opener heeft 4.95mm ruimte tussen de opener en de kleppensteel, de horizontale exhaust opener 4.60mm. Nu op zoek naar shims voor deze 2 openers 8-)
 
Laatst bewerkt:
Het laatste stukje begrijp ik niet helemaal, maar heb je teveel of juist te weinig speling op de openers? Bij te weinig kun je met een glasplaatje en wat fijn schuurpapier de huidige shims wat dunner maken. Anders heeft elke specialist of dealer wel de juiste shims liggen.
 
Het laatste stukje begrijp ik niet helemaal, maar heb je teveel of juist te weinig speling op de openers? Bij te weinig kun je met een glasplaatje en wat fijn schuurpapier de huidige shims wat dunner maken. Anders heeft elke specialist of dealer wel de juiste shims liggen.

De shims, voor de openers, die ik over heb is 1 van te strak en 1 te veel speling in beide posities. Gezien ik dus geen passende shim heb heb ik maar met voelerplaatjes geprobeerd te achterhalen wat er wel onder elk van deze posities zou moeten zitten. Ik zou de shim die te strak zit kunnen bijschuren, maar dan heb ik nog 1 shim nodig.

Heb inmiddels StarTwin een mailtje gestuurd, gezien ik daar ook een hele collectie o ringen ga aanschaffen e.d. .

De koppeling inmiddels ook gedemonteerd tot zover mogelijk zonder speciaal gereedschap. De vorige eigenaar heeft siliconen onder de achterste plaat gespoten, iemand enig idee wat daar het nut van is? Hierdoor creëer je dus effectief minder ruimte, wat misschien dus een hack is om versleten platen te blijven gebruiken? Ik ga de veren en platen in ieder geval nameten. Gezien ik geen zichtbare lekkage heb in het koppelingshuis lijkt het verder loshalen mij niet nodig.

Wel kon ik hierdoor bij de koppelingsstift en ja hoor, die was flink lek aan de linker kant met de 2 o-ringen. De o-ringen lijken versleten te zijn. Het lager in de koppeling loopt niet stroef, dus wat dit veroorzaakt heeft weet ik niet. Misschien dat de vorige eigenaar het lager alleen vervangen heeft.

De olie keerring bij de aandrijvende poelie (voor de nokkenassen) heb ik er ook uit gekregen door voorzichtig een spijker erin te slaan. Trok hem er verassend makkelijk uit, geen wonder dus dat hier ook olie lekkage was.

Ik ga zo ook even de compressor op de bougiegaten aansluiten en luisteren of ik lekkage in de kop kan horen. Gezien de kleppen echt compleet verkeerd gesteld stonden heb ik hoop dat hiermee het lage compressie probleem mee verholpen is. Of in ieder geval het grote verschil tussen de twee cilinders.

Edit: Goeie tip, ik heb ze zo gewisseld dat ik er maar 2 hoefde op te schuren naar 0.05mm+ speling. Nu heb ik dus geen klepstelplaatjes meer nodig. De koppeling is echt toast, ik kon gisteren in het donker de frictieplaten niet goed zien maar mijn god.. Lekker siliconen uit het koppelingshuis gekrabd.
 
Laatst bewerkt:
Met dank aan @350-v-twin heb ik vandaag de originele koplamp gemonteerd. Wat een verbetering ziet er echt een heel stuk beter uit. Nu alleen nog een keertje eraf halen om de achterkant opnieuw zwart te spuiten. Maar dat doe ik wel als ik alles in huis heb.
 

Bijlagen

  • 20200329_151050.jpg
    20200329_151050.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 5
  • 20200329_151055.jpg
    20200329_151055.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 8
Gister piepklein rondje gereden, beetje veel wind helaas dus op een bochten dijkje rijden zat er hier niet echt in.

7E608433-9AF3-41A5-B0A5-46A3A1B788AD.jpg


IMG_7400.JPG
 
Ik heb een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.

Mijn benzinelampje bleef branden, dit was al bij aanschaf. Wilde het eerst zo laten, maar uiteindelijk wil je toch graag dat alles werkt. Het gaat om een M600 Dark 1998.

Nu heb ik een gebruikte sensor gekocht, die werkend van een andere monster af komt. Deze sensor heb ik gemonteerd nu in een Tank waar 10L in zit, maar het lampje brand nog steeds.

Het nummer op beide onderdelen is gelijk. Wat mij iig opviel was dat van degene die erin zat je de vlotter niet voelt of hoort bewegen. bij degene die er nu in zit was dat wel het geval. Het lijkt er ook op dat er aan de oude al gerommeld is.

Als ik de sensor los haal dan gaat het lampje uit in het dashboard. Dan ga je toch denken dat het de sensor is. Maar toch heb ik op een forum ook gelezen dat iemand 2 nieuwe sensoren had gekocht en dat het lampje bleef branden. Helaas staat hier niet bij wat het uiteindelijk was.

Nu wil ik toch nog even verder zoeken, hebben jullie tips hoe door te meten of dingen uit te sluiten of ervaringen met dit soort problemen? Welke waarde moet de weerstand(sensor) geven?

Wat me verder op viel, mijn bobines worden best warm als het contact even aanstaat. Is dit normaal?
Ja bobine wordt warm als hij spanning krijgt .zodra de motor loopt wordt deze warmte minder .advies aan zetten er rijden.
 
Ik heb een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.

Mijn benzinelampje bleef branden, dit was al bij aanschaf. Wilde het eerst zo laten, maar uiteindelijk wil je toch graag dat alles werkt. Het gaat om een M600 Dark 1998.

Nu heb ik een gebruikte sensor gekocht, die werkend van een andere monster af komt. Deze sensor heb ik gemonteerd nu in een Tank waar 10L in zit, maar het lampje brand nog steeds.

Het nummer op beide onderdelen is gelijk. Wat mij iig opviel was dat van degene die erin zat je de vlotter niet voelt of hoort bewegen. bij degene die er nu in zit was dat wel het geval. Het lijkt er ook op dat er aan de oude al gerommeld is.

Als ik de sensor los haal dan gaat het lampje uit in het dashboard. Dan ga je toch denken dat het de sensor is. Maar toch heb ik op een forum ook gelezen dat iemand 2 nieuwe sensoren had gekocht en dat het lampje bleef branden. Helaas staat hier niet bij wat het uiteindelijk was.

Nu wil ik toch nog even verder zoeken, hebben jullie tips hoe door te meten of dingen uit te sluiten of ervaringen met dit soort problemen? Welke waarde moet de weerstand(sensor) geven?

Wat me verder op viel, mijn bobines worden best warm als het contact even aanstaat. Is dit normaal?
Benzine niveau sensor is volgens mij stuk
Maak even foto van type. en meer info op Ducati forum
 
Het was bij ons in het Noorden wel koud gisteren!
Welke camera en mount gebruik je?

Camera: Gopro hero 6 Black
Ik heb een soort beugeltje onder mijn spiegel vastgemaakt. Op dat beugeltje zit weer een Gopro Stuur mount. Zo beschadig ik mijn stuur niet en zit die wat hoger.

Om de Gopro zit een 'windslayer' zoals ze het noemen om de wind te reduceren.

Had deze setup voor het eerst een beetje getest van het weekend omdat ik wat beelden wou hebben om te kunnen bewerken.
Hier een video hoe dat er dan uit ziet:

In de video link zie je her en der wat klemmetjes op mijn helm en stuur.
Was de eerste keer filmen dit seizoen dus de Gopro zat veel te veel naar beneden gericht _O-

Screenshot 2020-03-30 at 14.26.53.png
 
Gister piepklein rondje gereden, beetje veel wind helaas dus op een bochten dijkje rijden zat er hier niet echt in.

Bekijk bijlage 1479852

Mooie velg stickers!

Vanochtend een mailtje terug van Wieger gekregen (StarTwin): een paar onderdelen moeten uit Bologna komen, hij denkt dat het een dikke anderhalve week zal duren. Ben benieuwd. Vond het erg klantvriendelijk van hem dat hij de eerste beste werkdag gelijk een persoonlijke antwoord per email stuurt :t
 
Laatst bewerkt:
Mooie velg stickers!

Vanochtend een mailtje terug van Wieger gekregen (StarTwin): een paar onderdelen moeten uit Bologna komen, hij denkt dat het een dikke anderhalve week zal duren. Ben benieuwd. Vond het erg klantvriendelijk van hem dat hij de eerste beste werkdag gelijk een persoonlijke antwoord per email stuurt :t
idd top service bij startwin, denkt altijd mee
 
Ben benieuwd of het maar een dikke anderhalve week duurt. De Ducati fabriek is toch op slot vanwege corona?
Geen idee, maar ik heb de tijd. In het ergste geval duurt het een paar maanden lijkt me.

Ik weet niet of ze de onderdelen nog maken in Bologna, misschien hoeft het alleen uit een magazijn gehaald te worden?
 
Camera: Gopro hero 6 Black
Ik heb een soort beugeltje onder mijn spiegel vastgemaakt. Op dat beugeltje zit weer een Gopro Stuur mount. Zo beschadig ik mijn stuur niet en zit die wat hoger.

Om de Gopro zit een 'windslayer' zoals ze het noemen om de wind te reduceren.

Had deze setup voor het eerst een beetje getest van het weekend omdat ik wat beelden wou hebben om te kunnen bewerken.
Hier een video hoe dat er dan uit ziet:

In de video link zie je her en der wat klemmetjes op mijn helm en stuur.
Was de eerste keer filmen dit seizoen dus de Gopro zat veel te veel naar beneden gericht _O-

Bekijk bijlage 1479957

Ah tof, maar je had hem ook op je helm gemonteerd toch?
Ik heb zelf een 7 Black, en ben nog een beetje aan het bekijken waar ik hem ga plaatsen.
 
Ah tof, maar je had hem ook op je helm gemonteerd toch?
Ik heb zelf een 7 Black, en ben nog een beetje aan het bekijken waar ik hem ga plaatsen.

Ja de Gopro zit ook op mijn helm aan de zijkant, kan hem aanraden toch op je kin van je helm te doen. Vangt wel erg veel wind aan de zijkant.
Levert wel erg leuke beelden op al vind ik het zelf. Maar alles boven de 60kmh met een beetje wind is drama.

Kijk het maar uitsteken op foto 1, leuk maar niet raadzaam.

Verder wat (SPAM) plaatjes, wees creatief het is overal wel leuk eigelijk.
Screenshot 2020-03-31 at 15.33.32.png 582445bb-6649-458e-a515-b30fbac08412.JPG 75194869-DD01-4852-8A08-B07DAFC0E617.JPG Screenshot 2020-03-19 at 10.20.33.PNG Screenshot 2020-03-31 at 15.40.06.png G0224764.JPG GPTempDownload.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan