Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was vandaag ook weer eens op mp aan het snuffelen en toen zag ik een originele seatcover staan. Kon het toch niet laten en heb een bod gedaan. Morgen wordt hij verzonden. Eens benieuwd of deze een betere pasvorm heeft als de imitatie.

Gisteren een nieuwe luchtfilter erin gezet en bij het verwijderen van de oude vroeg ik mij af of dat wel al echt nodig was zag er nog redelijk schoon uit. Tegelijker tijd ook de kabel van de optimate druppellader geïnstalleerd. Voor nu niet echt nodig maar voor de winter lijkt het mij wel handig.

Mooie klusjes om aan te pakken nu je toch bezig bent.
Wat betreft luchtfilter, je kunt nu gewoon de km-stand noteren dat je hem vervangen hebt, ben je er de eerste tijd vanaf.
 
Mooie klusjes om aan te pakken nu je toch bezig bent.
Wat betreft luchtfilter, je kunt nu gewoon de km-stand noteren dat je hem vervangen hebt, ben je er de eerste tijd vanaf.
Alles van onderhoud noteer ik zowel dat wat ik zelf doe als dat wat ik laat doen. Netjes de bonnen in een klapper en een blaadje erbij waarop staat wat gedaan is, welke km stand en de datum.
 
ceSWRc6.jpg


Nog eentje om het af te leren =)
 
Als het RVS bochten zijn kan je spul van de supermarkt voor roestvrij stalen pannen gebruiken. Vervolgens neem ik een stuk ruw sisaltouw en drenk dat in het pannenpoetsmiddel. Als je flink tekeer gaat haal je een heel eind van de glans op. Op mijn monster is alleen het eerste bochtje van de horizontale cilinder te ver heen om nog te laten glanzen.
 
Vraagje: uitlaatbochten oppoetsen het beste doen met........?

Hiermee:

Voor
uitlaat-1.jpeg


Na:
uitlaat-2.jpg
 
Hiermee:
Voor

Ik wil dat spul wel proberen, maar is het behalve bij Matthys ook nog ergens anders te koop?
Heb 3 bedrijven gebeld, maar geen van allen kon het leveren.
 
Ik wil dat spul wel proberen, maar is het behalve bij Matthys ook nog ergens anders te koop?
Heb 3 bedrijven gebeld, maar geen van allen kon het leveren.

Heb het ooit eens gekocht online. Maar die bestaan niet meer.
Heb het nog wel ergens staan. Is echt het beste om het mee te doen.
De foto's zeggen genoeg.
 
Beste mf leden,

Mijn vriendin heeft een ducati monster 900 uit 2000. zover ik weet met standaard uitlaten. hierin zitten geen db-killers en kan ook. niet zien dat deze erin gemonteerd kunnen worden. Nu willen wij graag een keer naar de eifel gaan maar zij twijfelt door het harde geluid of dit een probleem. kan opleveren. Ik zal deze dagen een foto. maken van de uitlaten misschien kan iemand ons verder helpen of er wel db killers in passen.

mvg ivo
 
Als het geluid vrij zacht is, er een e-keur in zit, er Ducati opstaat en groot, grijs en lomp is, dan is het standaard.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft een ducati monster 900 uit 2000. zover ik weet met standaard uitlaten. hierin zitten geen db-killers en kan ook. niet zien dat deze erin gemonteerd kunnen worden. Nu willen wij graag een keer naar de eifel gaan maar zij twijfelt door het harde geluid of dit een probleem. kan opleveren. Ik zal deze dagen een foto. maken van de uitlaten misschien kan iemand ons verder helpen of er wel db killers in passen.

Verstandig, want Duitsland wil de herriemotoren verbieden
Nou is 80dB wel erg weinig, meer fluistermodus.
 
Die 80dB kun je niet vergelijken met de meestal gebruikte waarde.

Mijn motor mag maximaal 95dB produceren, maar dat is "statisch": vlak naast de motor (halve meter van de uitlaat), op de helft van het maximale toerental.

De genoemde 80dB is van de "dynamische" meting, oftewel langsrijdend, gemeten vanaf de kant van de weg.

Verder kun je bij benadering stellen dat geluid afneemt met 6dB bij verdubbeling van de afstand.
Voor mij motor dus:
Op 1m is de geluidsterkte 89dB
Op 2m 83dB
Op 4m 76dB
 
Ok, bedankt voor de reactie's ik denk toch niet dat het de standaard dempers zijn na de reacties. Ik kan zelf niet achterhalen wat voor dempers het zijn misschien herkent iemand het op de foto.
Screenshot_20200526_094459_com.android.gallery3d.jpg
 
Ducati performance uitlaten? De sticker ontbreekt dan alleen. Als er een kleinere doorlaat in de grote tuit aan de achterkant zit, kan je hier wel van uitgaan. Als dit een groot gat is, dan zijn het zeker geen originele uitlaten.

84541d1297318144-ducati-performance-exhaust-question-p4090002.jpg
 
Ducati performance uitlaten? De sticker ontbreekt dan alleen. Als er een kleinere doorlaat in de grote tuit aan de achterkant zit, kan je hier wel van uitgaan. Als dit een groot gat is, dan zijn het zeker geen originele uitlaten.

84541d1297318144-ducati-performance-exhaust-question-p4090002.jpg
Weet iemand of er hier db-killers voor te krijgen zijn? of moeten deze op maat gemaakt worden
 
Bij bovengenoemde zaak zou je het kunnen vragen inderdaad. Hier op het forum wordt Pajic ook vaak genoemd, als het om allerlei soorten uitlaten gaat.
 
Weet iemand of er hier db-killers voor te krijgen zijn? of moeten deze op maat gemaakt worden

Gewoon ff bij Startwin langsrijden. Kan je je gelijk vergapen aan veel moois. Voor Monsters maken ze b.v. bagagerekjes op maat. Handig als je naar de Eifel met wil met je gedempte uitlaten ;).
 
Ik heb vorige week een set originele uitlaten voor de S2R 800 opengezaagd; klinkt op zich prima, maar mis een beetje het zware (niet persé harde) geluid van de "echte" vervangingsuitlaten. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de titanium Arrows en carbon Termignoni's (beiden high mount aan rechterzijde, en mét dB-killers). Heeft iemand van hier deze op zijn S2R zitten, en zou hij/zij zijn ervaringen willen delen?

Mocht iemand nog iets hebben liggen en weg willen doen dan hoor ik het ook wel ;)
 
Ik heb vorige week een set originele uitlaten voor de S2R 800 opengezaagd; klinkt op zich prima, maar mis een beetje het zware (niet persé harde) geluid van de "echte" vervangingsuitlaten. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de titanium Arrows en carbon Termignoni's (beiden high mount aan rechterzijde, en mét dB-killers). Heeft iemand van hier deze op zijn S2R zitten, en zou hij/zij zijn ervaringen willen delen?

Mocht iemand nog iets hebben liggen en weg willen doen dan hoor ik het ook wel ;)

De cat onder je blok (als die er nog op zit bij je) houdt ook het meeste geluid tegen.
Je kan dan zelfs zonder uitlaten rijden zonder dat het echt veel herrie maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan