Jazszper91
Rookie
- 11 nov 2016
- 10
- 0
Goedenavond allen!
Vanmorgen vroeg was het dan zo ver, na bijna een jaar voor de eerste keer aangehouden! De reden waarom was even wat minder, volgens meneer agent ging ik 80 waar je 50 mag. 80 op de teller van de agent, is 74 in het echt, min correctie, 71 km per uur. 21 km te hard, resultaat 197 euro neerleggen binnenkort.
Maar, kan iemand mij vertellen of dit wel terecht is? Ik weet 100% zeker dat ik te hard ging, maar 80 niet. Er heeft maximaal 70 op de teller gestaan.. Agent heeft geen meting gedaan, heeft enkel achter me gereden een klein stukje, op zijn teller 80 zien staan en mij hiervoor beboet. Mag dit zo op deze manier?
Fijne avond!
en agenten liegen niet
Goedenavond allen!
Vanmorgen vroeg was het dan zo ver, na bijna een jaar voor de eerste keer aangehouden! De reden waarom was even wat minder, volgens meneer agent ging ik 80 waar je 50 mag. 80 op de teller van de agent, is 74 in het echt, min correctie, 71 km per uur. 21 km te hard, resultaat 197 euro neerleggen binnenkort.
Maar, kan iemand mij vertellen of dit wel terecht is? Ik weet 100% zeker dat ik te hard ging, maar 80 niet. Er heeft maximaal 70 op de teller gestaan.. Agent heeft geen meting gedaan, heeft enkel achter me gereden een klein stukje, op zijn teller 80 zien staan en mij hiervoor beboet. Mag dit zo op deze manier?
Fijne avond!
dus jouw teller gaf 70 aan en je krijgt een bekeuring voor 71 dat klopt dan toch gewoon. dat is nu juist waarom de meetcorrectie er in zit. en dat hij van 80 naar 74 ging heeft alleen maar te maken met de slechte teller van de agent. daarom heeft hij ook een ijkrapport om dat te corrigeren. hij heeft dus een meting gedaan van 74 waarbij zijn teller 80 aangaf (en dat is binnen de 10 % afwijking en dus toegestaan) en daar gaat een wettelijke correctie overheen en die uitkomst komt binnen de fout van scheef kijken precies overeen met jouw teller. ik zie het probleem niet zo. je weet dus nu dat je op deze snelheid een heel nauwkeurige teller hebt hou daar rekening mee als je weer gaat rijden.Ben ook zeker niet aan het huilen, vind het alleen bijzonder dat mijn teller niet boven de 70 heeft gestaan. Even testen binnenkort, bedankt voor de snelle antwoorden!
dus jouw teller gaf 70 aan en je krijgt een bekeuring voor 71 dat klopt dan toch gewoon. dat is nu juist waarom de meetcorrectie er in zit. en dat hij van 80 naar 74 ging heeft alleen maar te maken met de slechte teller van de agent. daarom heeft hij ook een ijkrapport om dat te corrigeren. hij heeft dus een meting gedaan van 74 waarbij zijn teller 80 aangaf (en dat is binnen de 10 % afwijking en dus toegestaan) en daar gaat een wettelijke correctie overheen en die uitkomst komt binnen de fout van scheef kijken precies overeen met jouw teller. ik zie het probleem niet zo. je weet dus nu dat je op deze snelheid een heel nauwkeurige teller hebt hou daar rekening mee als je weer gaat rijden.
Hadden die agenten een video wagen en heb je de video gezien? want de agent moet het wel vast hebben liggen op video als bewijs. zoals je het hier omschrijft lijkt het erop dat de agent even gezien heeft dat je 80 reed op zijn teller en gelijk een bekeuring heeft geschreven. volgens mij werkt dat niet zo en moet er afstand over bepaalde tijd gemeten worden.
en piek snelheden mogen alleen bekeurd worden met lasergun..
Ik heb wel eens gehoord (of het waar is of niet )
Dat een agent zo wel de snelheid mag bepalen.
Ook met zijn prive auto.
Er worden alleen grotere correcties gehanteerd.
Wellicht dat MBM of ijzervreter dit kunnen bevestigen.
en agenten liegen niet
Dan klopt jou teller niet denk ik.