~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Als je die.vlotterbakpakking eruit haalt past hij niet meer.
Als je een dag wacht heeft hij weer zijn oorspronkelijke maat terug en past hij beter.

Doen ze expres om te gallen.
 
Echt? Niet eerder gehoord.

Deze week hele carbset er maar ff afhalen en kijken waar het precies lekt.
 
Wat bedoel je tussen de vlotter?


Als de vlotterhoogte goed is afgesteld, en de naald goed afsluit dan mag hij niet lekken.
Als de carb tijdje droog hebt gestaan kan ook wel eens gebeuren dat de naald niet meer afsluiten. Paar km rijden en dan is vaak weer goed.
 
De voorvork van mijn 2KF lijkt helemaal vergaan. Zonder enige moeite zit je zo aan de eindstop. Herkend iemand dit bovendien lijkt de travel van de vork erg kort vergeleken met voorheen. Ben bang dat ze niet te redden zijn maar sta open voor suggesties!
 
De voorvork van mijn 2KF lijkt helemaal vergaan. Zonder enige moeite zit je zo aan de eindstop. Herkend iemand dit bovendien lijkt de travel van de vork erg kort vergeleken met voorheen. Ben bang dat ze niet te redden zijn maar sta open voor suggesties!
Even open maken. Zie je zo of er nog olie in zit, en zo ja hoeveel en hoe de veren er aan toe zijn.
 
69542637_10216321150395563_2736435728568287232_n.jpg
 
Ik overweeg mijn Spaanse schoonheid naar Nederland te halen maar eerst ga ik proberen om hem in Spanje te verkopen.

Het zware offroaden in Spanje willen wij een beetje gaan verminderen en zodoende willen wij ons iets meer op het asfalt gaan begeven.
Deze TTR250 is prima op de offroad paden en rivierstenen maar mede door zijn vertanding 14-49 ipv standaard 14-44 houdt het bij 100 km/u wel op.
Ik wil eigenlijk wel eens weten waar deze TTR in NL toe in staat is.
Ik wil sowieso van mijn XR400r af want kicken is niet meer mijn ding.
Gelukkig heeft deze TTr een knoppie en een kickstart om te starten en er zijn nog meer voordelen.
Als hij te licht is om in NL te offroadritjes te rijden kan ik hem altijd nog voor woon/werk aan gebruiken.


IMG_2374.jpeg


Voor Spanje wil ik een Nederlandsche XT600e gaan opbouwen.
Ik heb er eentje maar die heeft een tik in de motor en die ligt nu zo`n beetje voor de helft uit elkaar.
Mogelijk komt het tikken van de nak want de spanner was op 3 klikjes na op het eind.
Ook heb ik nog een blokje liggen wat een vastlopertje heeft gehad maar daarvan ben ik nog niet zeker wat betreft de schade in het blok.
IMG_2497.jpeg


Al met al heb ik weer een leuk winterprojectje en hoop ik in maart/april de XT in Spanje te testen.:]
 
ik zie t..
poloopolspos....


-O-
Haha, dat was een uitstapje omdat het niet al te ver was.
Snap de gasten daaro niet, willen een motorhome maken op een plek waar je kan kiezen uit maar liefst 2 richtingen die je op kan rijden.
(Polopos ligt aan 1 weg en om ergens heen te gaan kan je kiezen om 10km slingerend naar het zuiden of om 7km naar het noorden te rijden.)
En offroad is daar niets te doen. dichtstbijzijnde offroad paden zitten in ons gebied.


En onze plek is de Alpujarra alwaar ik al div offroadroutes heb gemaakt die je op wikiloc* terug kan vinden.
Sommige routes liggen tegen de grens van de Sierra Nevada aan.

*dit zijn alleen mijn routes, er staan er nog veel meer die door locals gemaakt zijn.
IMG_2498.jpeg
 
Stel je filters in op:
Trail bike
Quad
Off-road motorrijden
Motor routes
IMG_2499.jpeg


Maar ik heb je in je andere topic al aangeraden om met wikiloc de omgeving van Oliva te ontdekken.
Met wikiloc kan je kiezen uit ruim 70 verschillende sportactiviteiten waarmee jij je horizon kan vergroten.
Van wandelen, wielrennen tot paragliden of paardrijden etc etc etc etc
IMG_2500.jpeg
 
Haha, dat was een uitstapje omdat het niet al te ver was.
Snap de gasten daaro niet, willen een motorhome maken op een plek waar je kan kiezen uit maar liefst 2 richtingen die je op kan rijden.
(Polopos ligt aan 1 weg en om ergens heen te gaan kan je kiezen om 10km slingerend naar het zuiden of om 7km naar het noorden te rijden.)
En offroad is daar niets te doen. dichtstbijzijnde offroad paden zitten in ons gebied.


En onze plek is de Alpujarra alwaar ik al div offroadroutes heb gemaakt die je op wikiloc* terug kan vinden.
Sommige routes liggen tegen de grens van de Sierra Nevada aan.

*dit zijn alleen mijn routes, er staan er nog veel meer die door locals gemaakt zijn.
Bekijk bijlage 1434161

ik had er al eerder van gehoord, maar net eea bekeken...
ziet er goed uit!

nu nog even verhuizen..

en rij je dit vanaf je???
tablet/ telefoon/ iets anders anders?
 
ik had er al eerder van gehoord, maar net eea bekeken...
ziet er goed uit!

nu nog even verhuizen..

en rij je dit vanaf je???
tablet/ telefoon/ iets anders anders?
Met je telefoon of tablet.
of
i-fone / i-pad
Voordeel van dit systeem vind ik dat je een toon hoort als je van het padje gaat.
Nu hoor je dat natuurlijk net niet als je gas geeft en je fone in een bescherende hoes zit maar een bluetooth oortje kan je prima op de rit houden.
Met een abo kan je ter plekke routes zoeken en rijden, daarvoor hoef je dan dus niet eerst thuis routes te gaan inladen.
Nadeel tov andere navi is dat je scherm minder goed is af te lezen maar dat igt aan je fone of tablet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan