~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Boven de oliekeerring zit zo’n snap ring.
1568489876975.jpeg
 
Heeft een xt600 uit 2001 een twee of een driepolig knipperlicht relais?

Ik heb de motor momenteel niet thuis staan i.v.m. een verbouwing, maar wil even wat onderdelen bestellen voor van het winter.
 
Net de andere bout ook kop eraf geboord, demperstang eruit en wat blijkt; het kleine veertje om de demperstang mist. Dit verklaard denk ik waarom de ene poot 3cm langer was dan de andere. Geen idee waar ik deze nog zou kunnen halen, op cmsnl hebben ze hem niet meer en bij Kedo kan ik hem ook nergens vinden. Toch maar op zoek naar nieuwe poten denk ik. Als iemand nog een paar heeft liggen :)
 
Net de andere bout ook kop eraf geboord, demperstang eruit en wat blijkt; het kleine veertje om de demperstang mist. Dit verklaard denk ik waarom de ene poot 3cm langer was dan de andere. Geen idee waar ik deze nog zou kunnen halen, op cmsnl hebben ze hem niet meer en bij Kedo kan ik hem ook nergens vinden. Toch maar op zoek naar nieuwe poten denk ik. Als iemand nog een paar heeft liggen :)
Misschien past een oude klepveer ?
 
Dag allen!

Recent mijn restauratieproject afgerond zoals wellicht eerder gezien in een post. Alleen zit ik nog met een electra probleem.
Het relais gaat tekeer als ik het knipperlicht aanzet en de lampjes gaan vrijwel niet aan.

Alles doorgemeten. Alle strekkers en schakelaars van de kabelboom 1 voor 1 afgekoppeld en weer getest. Direct aan de + of direct aan de -., niks lijkt te werken helaas. Ook opvallend dat alle andere lampen minder fel worden als ik het knipperlicht schakelaartje omhaal. Zat een grote voeding aan en lever dgenoeg ampere dus dat kan t probleem niet zijn.

Dus dan blijft eigenlijk alleen nog het "Relais" over.

Mijn vraag: is hier iemand die zo een Relais heeft liggen die ik mag overnemen?

Graag hoor ik van jullie! :)

Hieronder wat foto's & een filmpje van het geluid.





upload a jpg

 
Nieuwe inlaat rubbers zitten erop... oude waren niet stuk alleen wat harder, achteraf op zich nog wel te redden maar goed. Hij loopt echt veel beter nu. Geen missfires/"hoesten" meer.
Na 2.5 jaar en de revisie eindelijk de eerste echte rit kunnen maken *O*

2019-09-22 13.57.45.jpg
 
*O* Nu nog een voorspatbordje ? O-)
Haha ja. Die ziet er helaas net zo uit als het stuk bij het achterlicht. Totaal vergaan/verweerd.. zo goed als grijs.
Ook het achterpaneel aan de rechterkant is zo.
Weet nog niet helemaal wat ik daar mee ga doen. Spuiten? Die man van offroad centrum zei dat je misschien ook wel kan schuren. Iemand tips?

Vind zonder voorspatbord overigens geeneens zo heel slecht staan :+
 
Probeer het met een verfstipper of brander. Je maakt de toplaag weer glanzend. Het is niet gemakkelijk!!
 
Probeer het met een verfstipper of brander. Je maakt de toplaag weer glanzend. Het is niet gemakkelijk!!
Glanzend? En dit brengt de kleur ook terug? Ik heb eerder het gevoel dat ik er een laag af moet schuren voordat ik weer kleur te zien krijg

edit: hmmmm


Misschien maar eens proberen. Toch niet zoveel te verliezen
 
Ik denk dat die onder de metalen? stofkap zit, ik zie en voel die snapring niet, maar ik krijg deze er ook niet vanaf met een schroevendraaier en wat gepiel.
Nee, die metalen kap die je op de foto laat zien is wat anders. Het zit in de buitenpoot en om de binnenpoot

Net de andere bout ook kop eraf geboord, demperstang eruit en wat blijkt; het kleine veertje om de demperstang mist. Dit verklaard denk ik waarom de ene poot 3cm langer was dan de andere. Geen idee waar ik deze nog zou kunnen halen, op cmsnl hebben ze hem niet meer en bij Kedo kan ik hem ook nergens vinden. Toch maar op zoek naar nieuwe poten denk ik. Als iemand nog een paar heeft liggen :)

Offroadcentrum vaassen moet al die rotzooi nog wel hebben liggen.
 
Voor mijn XT600 uit 1997 heb ik een carb revisie setje nodig. Het lijkt te lekken tussen de vlotters, nadat die open is geweest, was daarvoor prima.

Alleen door de bomen zie ik het bos niet meer. Online staat vrijwel overal dat een setje voor 1 carburateur is. Alleen het is een soort van dubbele intake natuurlijk. Dus hoe bestel je links en/of rechts?
 
Voor mijn XT600 uit 1997 heb ik een carb revisie setje nodig. Het lijkt te lekken tussen de vlotters, nadat die open is geweest, was daarvoor prima.

Alleen door de bomen zie ik het bos niet meer. Online staat vrijwel overal dat een setje voor 1 carburateur is. Alleen het is een soort van dubbele intake natuurlijk. Dus hoe bestel je links en/of rechts?

Vlotter(s)?
1569773310363.png
 
Ja vlotterbak, denk ik, wss allen nummer 6 dan. Stom heb totaal niet an cmsnl gedacht. thanks
 
Terug
Bovenaan Onderaan