~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Raymond W

Vetertje
23 okt 2006
7.723
647
55
Mijdrecht
Wie kent er een goed revisiebedrijf in de buurt van Mijdrecht (tussen A`dam en Utrecht)
Is Crossblokrevisie.nl in Nederhorst den Berg de beste of zijn er nog andere (betere of goedkopere)?

Ik wil een nieuw big end lager laten persen en ook moet er een cilinder opgeboord worden.
Wat voor zuiger is aan te bevelen?
Standaard overmaat of een wiseco?

Om het linker krukaslager te verwijderen moet het nokkenas kettingwiel eraf.
Is daar een speciale tool voor?
Met mijn lagertrekkers etc kom ik niet tussen het lager en de krukwang.
Op het kettingwieltje wil ik geen kracht zetten, hoopte dat deze tegelijk met het lager eraf zou gaan.
IMG_2529.jpeg

Waar kan je het beste de lagers van heel het blok bestellen?
Lagerboer* heeft niet alle lagers dus zal het ws Kedo woden.

* de lagers die aan 1 kant geseald zijn en het lager waar de klemveer op zit heeft lagerboer niet

4strokerules

MF veteraan
30 nov 2001
18.840
286
Waar ter wereld ik ook kwam.
Je kunt bij csml kijken soms zijn de onderdelen goedkoper dan bij Kedo. Crossblokrevisie levert goed werk is wel duur (geworden) Dymo Track ook goed maar ook niet goedkoop Grossouw Grossouw Motorenrevisie H zelf geen ervaring mee maar schijnt goed te zijn en voor een nette prijs.
Als het blok standaard blijft dan zou ik een standaard zuiger nemen gesmeed is niet nodig.

• Like
Waarderingen: patrickZ en Raymond W

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
4.779
640
Amsterdam baby!!
www.fastsailing.nl
Wie kent er een goed revisiebedrijf in de buurt van Mijdrecht (tussen A`dam en Utrecht)
Is Crossblokrevisie.nl in Nederhorst den Berg de beste of zijn er nog andere (betere of goedkopere)?

Ik wil een nieuw big end lager laten persen en ook moet er een cilinder opgeboord worden.
Wat voor zuiger is aan te bevelen?
Standaard overmaat of een wiseco?

Om het linker krukaslager te verwijderen moet het nokkenas kettingwiel eraf.
Is daar een speciale tool voor?
Met mijn lagertrekkers etc kom ik niet tussen het lager en de krukwang.
Op het kettingwieltje wil ik geen kracht zetten, hoopte dat deze tegelijk met het lager eraf zou gaan.
Bekijk bijlage 1434925

Waar kan je het beste de lagers van heel het blok bestellen?
Lagerboer* heeft niet alle lagers dus zal het ws Kedo woden.

* de lagers die aan 1 kant geseald zijn en het lager waar de klemveer op zit heeft lagerboer niet

kom ik op terug...
ben nu even niet thuis...
heb t op een (open) tabblad op de pc staan,

tenzij je er haast mee heb..🤔

EDIT:
same-same

Laatst bewerkt: