~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Wie kent er een goed revisiebedrijf in de buurt van Mijdrecht (tussen A`dam en Utrecht)
Is Crossblokrevisie.nl in Nederhorst den Berg de beste of zijn er nog andere (betere of goedkopere)?

Ik wil een nieuw big end lager laten persen en ook moet er een cilinder opgeboord worden.
Wat voor zuiger is aan te bevelen?
Standaard overmaat of een wiseco?

Om het linker krukaslager te verwijderen moet het nokkenas kettingwiel eraf.
Is daar een speciale tool voor?
Met mijn lagertrekkers etc kom ik niet tussen het lager en de krukwang.
Op het kettingwieltje wil ik geen kracht zetten, hoopte dat deze tegelijk met het lager eraf zou gaan.
IMG_2529.jpeg


Waar kan je het beste de lagers van heel het blok bestellen?
Lagerboer* heeft niet alle lagers dus zal het ws Kedo woden.

* de lagers die aan 1 kant geseald zijn en het lager waar de klemveer op zit heeft lagerboer niet
 
Je kunt bij csml kijken soms zijn de onderdelen goedkoper dan bij Kedo. Crossblokrevisie levert goed werk is wel duur (geworden) Dymo Track ook goed maar ook niet goedkoop Grossouw Grossouw Motorenrevisie H zelf geen ervaring mee maar schijnt goed te zijn en voor een nette prijs.
Als het blok standaard blijft dan zou ik een standaard zuiger nemen gesmeed is niet nodig.
 
Wie kent er een goed revisiebedrijf in de buurt van Mijdrecht (tussen A`dam en Utrecht)
Is Crossblokrevisie.nl in Nederhorst den Berg de beste of zijn er nog andere (betere of goedkopere)?

Ik wil een nieuw big end lager laten persen en ook moet er een cilinder opgeboord worden.
Wat voor zuiger is aan te bevelen?
Standaard overmaat of een wiseco?

Om het linker krukaslager te verwijderen moet het nokkenas kettingwiel eraf.
Is daar een speciale tool voor?
Met mijn lagertrekkers etc kom ik niet tussen het lager en de krukwang.
Op het kettingwieltje wil ik geen kracht zetten, hoopte dat deze tegelijk met het lager eraf zou gaan.
Bekijk bijlage 1434925

Waar kan je het beste de lagers van heel het blok bestellen?
Lagerboer* heeft niet alle lagers dus zal het ws Kedo woden.

* de lagers die aan 1 kant geseald zijn en het lager waar de klemveer op zit heeft lagerboer niet


kom ik op terug...
ben nu even niet thuis...
heb t op een (open) tabblad op de pc staan,

tenzij je er haast mee heb..🤔


EDIT:
same-same
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips waar ik een radiator slang vandaan kan bestellen voor mijn xtz660 uit 92? Is die van het thermostaathuis naar het blok gaat.

Zijn nieuw niet te krijgen. Offroadcenteum is dicht. Boonstra en Roukema hebben het het niet. Ik ben radeloos
 
Iemand tips waar ik een radiator slang vandaan kan bestellen voor mijn xtz660 uit 92? Is die van het thermostaathuis naar het blok gaat.

Zijn nieuw niet te krijgen. Offroadcenteum is dicht. Boonstra en Roukema hebben het het niet. Ik ben radeloos
Bij KEDO dus ook niet?
Maar nieuw zijn die sowieso toch wel te krijgen? Gewoon naar Motoport bellen met het partnummer. Voor mijn XT600Z uit 88 zelfs de raarste onderdelen nieuw kunnen krijgen.
Wel duur een nieuwe slang denk ik. Anders 2e hands of van een andere type iets passend maken.
 
Bij KEDO dus ook niet?
Maar nieuw zijn die sowieso toch wel te krijgen? Gewoon naar Motoport bellen met het partnummer. Voor mijn XT600Z uit 88 zelfs de raarste onderdelen nieuw kunnen krijgen.
Wel duur een nieuwe slang denk ik. Anders 2e hands of van een andere type iets passend maken.
Net KEDO ook geprobeerd, ook daar niet te krijge. Nieuw
is niet meer leverbaar denk ik, heb onderdeelnummer bij verschillende motorzaken gevraagd. Vind wel vreemd want is wel een onderdeel dat kan vergaan/stuk gaat.
 
Laatst bewerkt:
Net KEDO ook geprobeerd, ook daar niet te krijge. Nieuw
is niet meer leverbaar denk ik, heb onderdeelnummer bij verschillende motorzaken gevraagd. Vind wel vreemd want is wel een onderdeel dat kan vergaan/stuk gaat.
Dan zou ik gewoon een generic radiator slang kopen op maat snijden
 
20191015_145827.jpg

Mijn non fuse breaker is kapot , nu wil ik daar een zwevende zekering plaatsen .
Kan tot nu toe niks vinden welke zekering erin moet ( ampere ) , heeft iemand hier een antwoord op .

Bvd hippie
 
Hallo allen, zit met nog.een vraagje (voor.mijn xtz660 uit 92)

Ik ben de tenere weer opnieuw aan het opbouwen en loop nu tegen een bedradings probleem aan. Ik heb deze helemaal nagelopen toen hij gedemonteerd was, maar nu aangesloten werkt het niet.

Als ik de accu aansluit dan dropt de spanning van de accu gelijk onder de 1v (zowel contact aan als uit). Dus ik dacht er is kortsluiting. Dus ik zoeken en zoeken, maar kom er niet uit. Alle zekeringen blijven ook heel, wat mij verbaast aangezien die toch juist moeten doorbranden.

Nu heeft de vorige eigenaar nogal wat gedaan aan de bedrading zoals alarm lichten, andere verlichting en start onderbreker. Dit ga ik morgen weer drie dubbel checken of dat goed aangesloten zit. Maar blijf bij de vraag; hoe kan het dat de zekering niet doorbrand terwijl de accu spanning in een keer daalt.
 
Als ik de accu aansluit dan dropt de spanning van de accu gelijk onder de 1v (zowel contact aan als uit). Dus ik dacht er is kortsluiting. Dus ik zoeken en zoeken, maar kom er niet uit. Alle zekeringen blijven ook heel, wat mij verbaast aangezien die toch juist moeten doorbranden.
Accu niet gewoon stuk? Meet de accu eens losgekoppeld
 
Accu niet gewoon stuk? Meet de accu eens losgekoppeld

Losgekoppeld meet de accu 13v. Die is werkend weg gezet een half jaar geleden. En is iets van 2 jaar oud. Dus die heb ik uitgesloten als oorzaak. Ik ga kijken naar het "starting circuit relais" niet te verwarren met het start relais voor de start motor.
 
Weet iemand hier toevallig de standaard sproeiermaten van een xt600 3AJ? O-)
Weet iemand ook de standaaard sproeiermaten voor een xt600 34l?
Er zit nu primare en secundare 125 in.

In clymer ( amerikaans ) staat , primare 125 en secundare 130 .
Heb dit op een duitse site gevonden
20191030_150651.jpg
 
125 en 125 heb ik ook, zou redelijk goed moeten zijn. Eventueel de gasnaald half streepje laten zakken. (1 groefje omhoog en dan extra ringetje eronder) dan loopt die mogelijk net iets fijner.
 
hunter bedankt .
kun jij mij ook vertellen hoever je de mengsel schroef hebt uitgedraaid .
bij een warme motor start die met 1 trap , bij koude motor de choke half-open zetten anders verzuipt die .

ps . net ook je draadje op het DTA-forum door gelezen .
heb met een andere motor een mooi trip gemaakt en wil zoiets ook met de tenere doen
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ga zondag kijken voor een WR450F met alu frame, zijn er nog specifieke dingen/kwaaltjes waar ik aandacht aan moet besteden bij het kijken?

Koplamp schijnt niet te werken,is dit een vaker voorkomend euvel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan