Ik kreeg deze als tip: Yamaha XT600 Tenere 1983 34L New White Panel set New XT 600 body panel 1985 | eBayVoor mijn 34L zoek ik een breed voorspatbord, volgens mij is dat nergens te bestellen, maar misschien weet iemand nog een adresje?
Edit: het gaat mij eigenlijk vooral om 't flapje er omheen. Het spatbord zelf kan ik denk ik nog wel opknappen.
Dat is dezelfde leverancier/fabrikantAls het toch van ver mag komen kan je deze ook proberen.
Met luchtsleutel meermaals de moer lost en vast draaien. De trillingen kunnen eea losmaken. Tenminste zo werkte dat voor mijn wr.hoi allen,
hierbij een vraag.. ik heb een xt600 43f , en na veel gepruts van mezelf heeft een prof, 2 ontzettend vastgeroeste uitlaat bochten verwijderd.... tjonge wat zaten die vast.
nu heb ik nog 1 vervelende uitdaging die met deugdelijk gereedschap nog niet los is .
mijn as, die blok aan achterbrug koppelt in de lagerbussen is mogelijk beetje krom(?) of borstje eraan en krijgen we er met geen geweld uit.
met trekken en tooling, en slaan is hij er niet uit te krijgen.
we denken nu aan het frame te zagen en strak weer vast te lassen.
ps. motor op zijkant, olie erop, slaan, en met trekijzer aan andere kant, draad getapt in het gat en dan trekijzer,,, geen krimp. luchthamer,,, as draait rond,,, komt echter niet los. zucht
hebben jullie andere ideeen ?
Ja hoort olie, de XT heeft geen krukaslager keerringen.Eindelijk het blok weer in elkaar, overal een klein beetje olie bij gedaan en uiteindelijk ook wat olie bij het vliegwiel / dynamo gedaan. Nu staat hij hier op tafel te wachten en zie ik dat er wat olie uit de dynamodeksel lekt. Hoort hier eigenlijk wel olie in? Moet ook wel zeggen dat de dynamo deksel al ooit gerepareerd is door iemand nadat het schakelpookje er doorheen is gegaan, misschien is hij hierdoor wat krom. Wel gemonteerd met nieuwe pakkingen en O-ringen, misschien kan ik er nog wat vloeibare pakking tussen smeren waar hij lekt? Heb ook al een 2e hands deksel gevonden die er wat beter uit ziet, misschien is dat een betere optie.
Ja hoort olie, de XT heeft geen krukaslager keerringen.
EBC is overigens gewoon een prima merk voor koppelingsplaten. Anders gewoon bij kedo kopen
Andere uitlaat gemonteerd ?Met luchtsleutel meermaals de moer lost en vast draaien. De trillingen kunnen eea losmaken. Tenminste zo werkte dat voor mijn wr.
euh, nee niet op de wr. Dit was mijn suggestie voor het loskrijgen van de as door de achterbrug en blok.Andere uitlaat gemonteerd ?
en een magneetje op een boormachine?ook hier maar even schieten;
heeft iemand een kilometerteller van een 2016+ WR450 te leen (hoeft niet voor niets)
met 6000+ km erop???
Tywrapje
dus....
reken eens voor..
moet t 70 uur aan de boormachine..
ruim 3 dagen..
Vandaag blok weer in de XT, ook alle achterbruglagers vervangen, en alle lagers van de linkage. hou nu alleen aan allebei de kanten van het blok +- 1mm speling over, kan dit kloppen? Achterbrug heb ik ook niet met de volle 100nm aangedraaid, dan wilde hij niet meer soepel bewegen.. teveel shims er terug in gestopt? Of gewoon vast en gaan? Zit verder geen speling op. Bekijk bijlage 1521554