~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Leuk knutselproject, ik snap je interesse.

Sorry dat ik weer effe tussendoor kom, maar onderstaande is klaar voor het RDW! Net het zadel herbekleed en dat is goed gegaan, zo happy. Zometeen even achter de computer kruipen en uitzoeken wanneer ze tijd hebben in Waddinxveen.

Bekijk bijlage 1567325

Edit: afspraak is gemaakt, 2 december naar het RDW!
Lekker bezig 💪
 
Wordt er nog gereden met de XT's ?
 

Bijlagen

  • SAM_6987 (2).JPG
    SAM_6987 (2).JPG
    187 KB · Weergaven: 8
Ik momenteel even niet. Ding hield in en hij is op de testbank geweest. Moet een maatje grotere stationairsproeier in.

En in dat process heb ik een van de o ringen tussen de inlaatrubbers en het blok naar de maan geholpen. Eerst dat maar fixen dus.
 
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, maar bedoel je die dikke rubberen luchtinlaat tussen de airbox en de carb? Heb ik hier nl. nog nieuw liggen.

Edit: deze dus
 
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, maar bedoel je die dikke rubberen luchtinlaat tussen de airbox en de carb? Heb ik hier nl. nog nieuw liggen.

Edit: deze dus

Is voor een XT600. Daar zitten de inlaatrubbers tegen het blok aan geschroeft. Daartussen zitten oringen. En die heb ik vakkundig verknalt.

Maar volgens mij heeft de locale motorzaak die ook, morgen even kijken.
 
Feestje! Mijn motor is goedgekeurd bij het RDW. Ik krijg ook mijn oude kenteken met een Z terug. Ze hebben niet eens naar het licht en geluid gekeken, terwijl ze dat bij de WR wel deden (welke afgekeurd werd..), snap niks van die Toko!

IMG_20201203_110203.jpg

Nu een paar werkdagen wachten op m'n kentekenkaart en dan gauw een kenteken kopen. Motor is in de tussentijd betrouwbaar gebleken. 1x zonder benzine komen te staan en verder blijft alles werken en start hij altijd in 1 kick. Kreeg nog complimenten van de keurmeesters over het apparaat, erg leuk!
 
Beste heren en wellicht dames,

Ik heb onlangs een zeer roestige xtz 660 uit 91 van een vriend overgenomen. De "kortste" bocht is erg slecht. Nieuw is er bijna niets te vinden. Wel in Duitsland maar ik heb niet zo'n zin om ruim 200 eu over te maken naar een bedrijf dat ik niet ken.

Het lijkt erop alsof een uitlaat van een xt600 ook zou moeten passen. Is er hier nog iemand met tips? Of heeft er iemand nog nette voorbochten liggen?
 
Beste heren en wellicht dames,

Ik heb onlangs een zeer roestige xtz 660 uit 91 van een vriend overgenomen. De "kortste" bocht is erg slecht. Nieuw is er bijna niets te vinden. Wel in Duitsland maar ik heb niet zo'n zin om ruim 200 eu over te maken naar een bedrijf dat ik niet ken.

Het lijkt erop alsof een uitlaat van een xt600 ook zou moeten passen. Is er hier nog iemand met tips? Of heeft er iemand nog nette voorbochten liggen?

Bolski heft hem ook niet?
 

Uitlaat uitlaatbochten RVS Yamaha XT600​

ABP-XT600 Uitlaat uitlaatbochten RVS Yamaha XT600
ABP-XT600 Uitlaat uitlaatbochten RVS Yamaha XT600ABP-XT600 Uitlaat uitlaatbochten RVS Yamaha XT600ABP-XT600 Uitlaat uitlaatbochten RVS Yamaha XT600
€ 189,00 inclusief BTW
Beschikbaar

 
Gadverdamme, eerste semi legale ritje op de XT en ik raak m'n oude kenteken kwijt. Morgen helaas maar een moderne plaat halen. Zonde!

IMG_20201204_163548.jpg

Nu de XT af is ook verder gegaan met de WR. Wil die eind december ook naar de keuring sturen. De carb bleef soms overlopen dus heb een nieuwe vlotterzitting, naald en pakkingen van AliExpress in de carb gezet. Oude vlotterzitting kwam er echt mega vuil uit. Kon ook door de benzinetoevoer blazen met de naald er in, dat kan nu niet meer.

IMG_20201204_210908.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kentekenplaat moet je in silentblocks of iets degelijks hangen , anders kun je de volgende alvast aan de kerstman vragen.
 
Beste heren en wellicht dames,

Ik heb onlangs een zeer roestige xtz 660 uit 91 van een vriend overgenomen. De "kortste" bocht is erg slecht. Nieuw is er bijna niets te vinden. Wel in Duitsland maar ik heb niet zo'n zin om ruim 200 eu over te maken naar een bedrijf dat ik niet ken.

Het lijkt erop alsof een uitlaat van een xt600 ook zou moeten passen. Is er hier nog iemand met tips? Of heeft er iemand nog nette voorbochten liggen?
Ik dacht dat de van een xt600 niet gaan passen.

Misschien dat Leo nog een setje heeft liggen.
Nieuw worden ze niet meer gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan