patrickZ
MF veteraan
wie heeft er een Yamaha dinges tuner om (andere) map te installeren op mn 2018 WR450?
te leen dan...
zou hooguit een week zijn..
te leen dan...
zou hooguit een week zijn..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wie heeft er een Yamaha dinges tuner om (andere) map te installeren op mn 2018 halve WR450?
Een XT600 aantrappen kan een uitdaging zijn en heeft vaak te maken met een trap op het juiste moment geven. De zuiger moet in de juiste stand staan wil je hem makkelijk aantrappen. Als je lukraak gaat staan rammen op de kickstarter vrees ik dat je er alleen goeie training aan hebt. Een XT600 aantrappen kan eigenlijk maar op een manier en dat heeft alles te maken met de stand van de zuiger en dus de stand van de kickstarter.Hallo allen,
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb als hobby ouwe superbikes op te knappen.
Dit is geen probleem, maar ik heb laatst voor de fun een Xt600 uit 92 erbij gekocht.
En dit is heel anders afstellen als een 4 in lijn.
De motor doet het inmiddels wel, en rijd goed, maar het starten blijft een uitdaging.
Soms doet hij het naar 3x kicken, maar soms trap ik me helemaal rot.
De carburateur heb ik ultrasoon gereinigd en de tweede klep zo afgesteld dat hij bij 7 mm pas gaat meewerken. Starten zonder gas gegeven.
staat nu 4 slagen uitgedraaid.
Ik heb het idee dat hij snel verzuipt en vraag mij af of dit met de vlotter hoogte te maken kan hebben.
Iemand enige tips ?
Het kan honderden oorzaken hebben, maar wat al gezegd werd. Ik heb mijn XT ALTIJD met 1 of 2 trappen kunnen starten, warm of koud, lange stilstand of niet. Terwijl vrienden hem nooit aan de praat kregen. En dat je na een minuut stoeien vanuit hun kant er naartoe loopt en hem met 1 keer aantrapt.Een XT600 aantrappen kan een uitdaging zijn en heeft vaak te maken met een trap op het juiste moment geven. De zuiger moet in de juiste stand staan wil je hem makkelijk aantrappen. Als je lukraak gaat staan rammen op de kickstarter vrees ik dat je er alleen goeie training aan hebt. Een XT600 aantrappen kan eigenlijk maar op een manier en dat heeft alles te maken met de stand van de zuiger en dus de stand van de kickstarter.
Fijne motor.Heren, en misschien ook wel dames,
Doe ik er verstandig aan om voor een XT 600 uit 1991 0f 1992 te gaan?
Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten?
Rij zelf op dit moment met een KTM 660 SMC uit 2005 en een Honda XR 250 R uit 1995. Die laatste staat trouwens te koop.
Bij een xt600e is het geen onderdeel van het frame.Fijne motor.
Ga voor een XT600e (met knoppie) maar dat is mijn mening.
Waar je wel op moet letten is of de originele uitlaatdemper er nog opzit.
Deze is onderdeel van het frame en als er een aftermarket demper opzit vergeet men soms om een beugel tussen het subframe en het frame te plaatsen.
Gevolg is dat op ten duur het frame scheurt.
Egt wel.Bij een xt600e is het geen onderdeel van het frame.
Je levert hier nog niet echt bewijs mee aan. Behalve dan dat het wel een enorme unit is. Die van mij hing volgens mij zelfs deels in rubbers.
Ah zo. Ik had een modelletje nieuwer. 4pt is dat volgens mij.Hier zie je het probleem wat beter
Bekijk bijlage 1690862
En hier lees je het probleem wat beter:
~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)
Framebeugel, Framebrace of Rahmenstutzen. Voor de 3TB waarbij de standaard uitlaat deel uitmaakt van het frame, aan de rechterzijde: Op bovenstaande foto zie je de zwarte framebeugel zitten. Die geeft de stijfheid aan het frame. Die stijfheid valt weg omdat de originele uitlaat er niet meer...www.motor-forum.nl
Heren, en dames,
het is een Yamaha..... geen KTM.....maar ook degelijk
Dus het gaat stuk?het is een Yamaha..... geen KTM.....
Nu ben ik wel nieuwsgierig, welke KTM dat is?er is maar één KTM (enduro) die bullitproof is waarvan ik denk dat ik deze zou kunnen kopen, mocht ik dat willen...
pfff....Nu ben ik wel nieuwsgierig, welke KTM dat is?
Enkel de bakDus het gaat stuk?
Nee toch?