Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Ga op zoek naar een van na 2011, 2e generatie.
Grotere tank, groter bereik en standaard verbeterde nokkenassen en mapping

ik weet niet wat je budget is, maar er stond er laatst een op MP
Eerste model maar met grotere tank en alle aanpassingen van guzzi liefhebber
Die vond ik zelf wel heel interessant #alsiktocheensgeldhad....
 
Ga op zoek naar een van na 2011, 2e generatie.
Grotere tank, groter bereik en standaard verbeterde nokkenassen en mapping

ik weet niet wat je budget is, maar er stond er laatst een op MP
Eerste model maar met grotere tank en alle aanpassingen van guzzi liefhebber
Die vond ik zelf wel heel interessant #alsiktocheensgeldhad....

Zo jong vallen helaas buiten budget...
Ik zal eens bij onze “buren” neuzen 😀
 
Het is gewoon jammer dat de Stelvio maar betrekkelijk kort in productie geweest is en niet zoveel verkocht. Ik heb zelf de Norge, met verhoogd stuur, vanwege hetzelfde probleem met schouders en armen. Daarna geen last meer. Maar ik heb ook wel eens een stuk op de Stelvio gereden. En dat is inderdaad meer ontspannen, en een stukje pittiger. Ik zou ook in Duitsland rondkijken! veel groter land en Moto Guzzi heeft daar wat meer belangstelling dan in Nederland. En dan zijn de prijzen vaak gunstiger.

Heb je al naar het 8 kleppen nokkenas verhaal gekeken? Niets om bang voor te zijn, maar het moet wel in orde gemaakt zijn.

Haast je wel een beetje, ergens in Mei - Juni hebben we een Meeting, dan willen we jou en je Stelvio graag ontmoeten! :) :]

Meeting... lijkt me leuk!
Zal hier t.z.t. nog wel info over voorbij komen, toch?
 
Hé Han, ga je een Italiaans avontuur aan? Heb je straks 2 motoren in de schuur die het imago van onverwoestbaarheid hebben...... ;-)
 
Neem zeker geen Guzzi 8v van bouwjaar <2012 als je niet 100% zeker bent dat de nokassen zijn omgebouwd. Bouwjaar 2012 alsnog checken dat het blok niet in 2011 gemaakt is, niet er vanuit gaan dat het dan goed zit.
 
Hé Han, ga je een Italiaans avontuur aan? Heb je straks 2 motoren in de schuur die het imago van onverwoestbaarheid hebben...... ;-)

Nou ik denk dat je een berichtje hierboven gemist heb... m'n trouwe Brit is onder me uit gekegeld voor de carnaval... ;(
En ik vind Guzzi's wat hebben dus moet het er maar eens van komen.
 
Neem zeker geen Guzzi 8v van bouwjaar <2012 als je niet 100% zeker bent dat de nokkenassen zijn omgebouwd. Bouwjaar 2012 alsnog checken dat het blok niet in 2011 gemaakt is, niet er vanuit gaan dat het dan goed zit.

Hallo Guzzi-Tim,
Ik weet dat er iets is met de nokkenassen bij bepaalde jaren maar wat dat nou precies is weet ik niet. Ik dacht dat het de 4-klepper was waar soms problemen ontstaan met de nokkenassen. En dat Moto Guzzi daar een modificatie voor heeft gemaakt.
Ook begrijp ik dat Guzzi dealers deze modificatie doorvoeren mits de motor bij hen in onderhoud is.

Maarja.... aan de buitenkant kan ik niet zien of zo'n modificatie uitgevoerd is. Ik zal naar een rekening moeten vragen waarop deze reparatie vermeld staat. Of is er een andere manier om er achter te komen?
Alleen iemand vertrouwen op z'n mooie ogen lijkt mij niet verstandig...
 
Nou ik denk dat je een berichtje hierboven gemist heb... m'n trouwe Brit is onder me uit gekegeld voor de carnaval... ;(
En ik vind Guzzi's wat hebben dus moet het er maar eens van komen.

Nee hoor, niet gemist. Ik doelde uiteraard op de MZ!
Wel vervelend dat ze je van de Tiger hebben gereden, gelukkig geen lichamelijk letsel.
 
Nee hoor, niet gemist. Ik doelde uiteraard op de MZ!
Wel vervelend dat ze je van de Tiger hebben gereden, gelukkig geen lichamelijk letsel.

Ohja.... die is er ook nog... schaam me diep, die staat al te lang stil...
Het is ook geen winters zijspanweer geweest ;)
 
Zo jong vallen helaas buiten budget...
Ik zal eens bij onze “buren” neuzen 😀


 
Hallo Guzzi-Tim,
Ik weet dat er iets is met de nokkenassen bij bepaalde jaren maar wat dat nou precies is weet ik niet. Ik dacht dat het de 4-klepper was waar soms problemen ontstaan met de nokkenassen. En dat Moto Guzzi daar een modificatie voor heeft gemaakt.
Ook begrijp ik dat Guzzi dealers deze modificatie doorvoeren mits de motor bij hen in onderhoud is.

De coating van de klepstoters slaat stuk. In het Griso topic heb ik wat foto’s geplaatst van de schade als die nog werken. De ombouwkit kost ongeveer 1500€ aan onderdelen en 300€ aan arbeidsloon.

Betreft de dealers, het merk staat er helaas niet om bekend de meest competente dealers te hebben. Zo had de dealer in A’dam nog nooit van het probleem gehoord.
TLM in Nijmegen is de enige die ik daar op het woord mee zou vertrouwen.

Maarja.... aan de buitenkant kan ik niet zien of zo'n modificatie uitgevoerd is. Ik zal naar een rekening moeten vragen waarop deze reparatie vermeld staat. Of is er een andere manier om er achter te komen?
Alleen iemand vertrouwen op z'n mooie ogen lijkt mij niet verstandig...

De enige manier om het te zien is om de kleppendeksel even van een cilinder af te schroeven. Verder is er echt heel veel over geschreven op het internet, dus ik zou mij even inlezen.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt bij TLM een aankoopkeuring laten doen.
Kost 8 tientjes, maar dan heb je wat meer zekerheid van een vakkundige dealer.
 
Géén dealer, maar wél erg goed met Guzzi’s is Roberto motoren in Hoogeveen. Voordat Roberto zijn zaak begon ging ik met m’n California naar Onno HMI motoren in Kiel-Windeweer, óók heel goed.
 
@ FastFriend, ik kijk naar een wat lagere kilometerstand omdat ik vaak lang met een motor doe en ergens tussen de 8 en 10 duizend km per jaar rij... Maar die rode heeft de modificatie gehad dus dat kan een interessante zijn. Bedankt!!! 👍

@ Guzzi-Tim, bedankt voor de uitleg. Ik zal mezelf zeker beter inlezen en eens beginnen in het Griso topic. Overigens vind ik een Griso schitterend om te zien maar vind het geen woon-werk motor, denk dat ik wat oud wordt gewoon en graag rechtop zit... ;)

@ Jenkins, kijk, dat is nog eens een handige tip! En TLM is bij mij in de buurt... *D

@ Ramp1966, beiden niet naast de deur maar fijn om te weten dat het prima motorzaken zijn 👍

Op MP staat er ook een in Wezep. Die is naar mijn mening best goedkoop, al een paar keer gezakt in prijs. Voelt voor mij niet goed, wil er iets te graag van af... denk ik... Als iets te mooi is om waar te zijn...??? Misschien trek ik voorbarige conclusies maar zo komt het op mij over.
 
Over MarktPlaats: mijn ervaring (met auto's en motoren) is dat particulieren het vooral eng vinden om relatief dure motoren van een particulier te kopen, want dan krijgen ze geen garantie en je hebt geen/nauwelijks verhaalrecht. Dus als je tot de minder angstige medemens behoort dan kun je prima van een particulier kopen en een behoorlijk bedrag besparen.

Ik ga binnenkort een poging wagen mijn '15 Honda Crossrunner particulier te verkopen, wish me luck!
 
Over MarktPlaats: mijn ervaring (met auto's en motoren) is dat particulieren het vooral eng vinden om relatief dure motoren van een particulier te kopen, want dan krijgen ze geen garantie en je hebt geen/nauwelijks verhaalrecht. Dus als je tot de minder angstige medemens behoort dan kun je prima van een particulier kopen en een behoorlijk bedrag besparen.

Ik ga binnenkort een poging wagen mijn '15 Honda Crossrunner particulier te verkopen, wish me luck!

Suc6 met de verkoop!

En ja.. ik begrijp wel wat je bedoelt.
 
Hallo Allemaal, ik heb twee vragen.

1. Hebben jullie foto's of linkjes naar plaatjes op internet hoe de verkeerde en juiste nokkenas eruit zien? Voor ik deze vraag stel heb ik gezocht op internet naar afbeeldingen maar kan helaas geen foto's vinden... Wel van nokkenassen maar dan zijn het 2e hands onderdelen die te koop staan. Schiet niet op.
Het lijkt mij eenvoudig om even een kleppendeksel te lichten om te beoordelen of de modificatie uitgevoerd is maar dan moet ik wel weten hoe het eruit ziet... :$

2. Werd dit automatisch hersteld als de motor voor onderhoud bij de Moto Guzzi dealer kwam? Dus was het een officiële terugroepactie die bij de RDW geregistreerd staat? Want als deze modificatie niet uitgevoerd is zou deze open kunnen staat bij het RDW...

Alvast bedankt! :t
 
Tigermanz , de stelvio van Paul Minnart , de moderator vd mgcn , is te koop .
Staat op marktplaats , Paul is een fijne eerlijke vent en komt uit Eindhoven.

Deze heb ik gezien, ziet er goed uit en gezien hetgeen er aan is gedaan is duidelijk dat de Stelvio van een liefhebber is.
Persoonlijk vind ik de kilometerstand hoog aangezien ik er zo'n 8000 - 10.000km per jaar mee ga rijden en tot nu toe altijd lang dezelfde motor rij.
Ik zoek dus nog ff verder...
 
De coating van de klepstoters slaat stuk. In het Griso topic heb ik wat foto’s geplaatst van de schade als die nog werken. De ombouwkit kost ongeveer 1500€ aan onderdelen en 300€ aan arbeidsloon.

Beste Tim,
Ik heb gezocht maar kan het betreffende onderwerp niet vinden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan