Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Dankjewel BadSlipper.
Helaas moet ik nog lang, lang wachten eer ik weer met m’n Bella kan rijden.
Maar jullie tips waren én blijven zeer nuttig en welkom.
:Y
 
Dankjewel BadSlipper.
Helaas moet ik nog lang, lang wachten eer ik weer met m’n Bella kan rijden.
Maar jullie tips waren én blijven zeer nuttig en welkom.
:Y
Anders ff rondsnuffelen bij MGCN. Daar is ook veeeeel kennis.........maar ook veeeeel onenigheid helaas. Ik ben daar na een avond wel voor weer een paar maanden weg.😕
 
Hoi allemaal, vraagje, wat voor fitting zit er in die stadslichtjes voor mijn Moto guzzi Norge 1200 gtl van 2008. Als ik kijk een bajonet, maar vlgs TLM een platte steek W serie. Maar om te vervangen een aardige klus, want ik kom er met zo makkelijk bij omdat ze aardig in de kuip verzonken liggen....
 
Op het eind van de winterstop.
Zo had ik het met de verkoper afgesproken.
Maar vanmiddag heb ik de verzekering afgesloten. En toen kwam ik er achter dat de korting voor winterstop zo klein is,
dat ik die heb laten vallen.
😁

Deze week heeft de winkel vakantie.
Volgende week maar bellen, dat ze de afleverbeurt moeten gaan inplannen.
*D
 
Op het eind van de winterstop.
Zo had ik het met de verkoper afgesproken.
Maar vanmiddag heb ik de verzekering afgesloten. En toen kwam ik er achter dat de korting voor winterstop zo klein is,
dat ik die heb laten vallen.
😁

Deze week heeft de winkel vakantie.
Volgende week maar bellen, dat ze de afleverbeurt moeten gaan inplannen.
*D
Tja idd , het is nog geen winter geweest , morgen moet ik nog wat onderdelen halen bij tlm , een mooi excuus om de motor uit te laten .
 
Het weer is niet geschikt voor een winterstop. Maar ik heb vorige week mijn tankdop naar een collega gebracht die een tanktasring gaat maken. daarop kan ik dan een tanktas van Hepco & Becker "klikken" d.m.v. magneten. Klinkt eenvoudig, maar om het netjes te bevestigen, komt er nog heel wat kennis en vooral kunde bij kijken. De ring wordt gemaakt van rvs en dan heb je ook geschikt gereedschap nog. Denk aan boren, tappen, zagen en zo..
Daarom toch een winterstop(je) voor mij.
 
Weet ik, maar op de tankring worden twee magneten geschroefd waar de bodemplaat op vastklikt. Ik maak t.z.t. wel een foto.
 
Gisteren pak en muts besteld.
Zodra alles binnen is, en de beurt is gedaan, word ik gebeld en maken we de adoptie officieel. *O*
 
Hoi allemaal, vraagje, wat voor fitting zit er in die stadslichtjes voor mijn Moto guzzi Norge 1200 gtl van 2008. Als ik kijk een bajonet, maar vlgs TLM een platte steek W serie. Maar om te vervangen een aardige klus, want ik kom er met zo makkelijk bij omdat ze aardig in de kuip verzonken liggen....
Ik heb het stadslichtje nooit vervangen. Maar het zal zeker een priegelwerkje worden.
 
heeft iemand van jullie ook een extra "spatbord" aan de achterkant van zijn Norge zodat het vuil niet zo naar de achtervering gaat?
Weet niet hoe zo'n ding heet en waar hij eventueel te koop is

Ik hoop dat iemand het begrijpt?
 
In het vorig Moto Guzzi 1200 GTL topic staan foto's van zo'n hugger, bldz 14 en 16. Ik heb er 1 van Pyramid op gezet. Het staat gelijk ook een stukje aangekleder. Maar verwacht nou niet dat de achterveer schoon blijf. Het zal wel iets schelen.... Op de site van Pyramid kan je bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het stadslichtje nooit vervangen. Maar het zal zeker een priegelwerkje worden.
Ja, TLM was er ook niet zo happig op, maar nu heb je led dimlicht en van die zielige pitjes.... Zag al ws met zo'n verlengde tan, maar idd dat ff zal het niet worden....
 
IMG-20200124-WA0001.jpg


tanktashouder in wording.....
 
Ja, de ring/plaat wordt op de originele tankdop geschroefd met 3 schroeven. De 3 "punten" die je ziet, worden doorboord, draad in getapt en verzonken. Ook door de originele tankring en dan met moertjes vastgeschroefd aan de onderkant.

IMG_20200115_204557.jpg


Dit is het idee. Alleen voor de Breva/Norge/Sport werkt dat dus niet zo eenvoudig door de constructie van de tankdop....
 
Terug
Bovenaan Onderaan