Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Had je deze van een particuliere verkoper gekocht?
Ik zou naar een geautoriseerde Guzzi dealer gaan voor een inspectie, of late aankoopkeuring.
Zou mij in elk geval een geruster gevoel geven.
Zelf had ik met een van TLM’s verkopers over de 8-kleppers gesproken.
Die zei dat ze onder het kleppendeksel kijken om te kunnen zien of de modificatie al was uitgevoerd of niet.
 
Thx. De vorige eigenaar heeft hem 2 jaar geleden op de kop getikt uit Duitsland, stond in een schuur, lekke band en olielekkage, in duitland aangepast voor middengebied en K&N filter waarbij filterhuis de kop afgezaagd is voor meer lucht. Km 48.000 Km.
Krukaskeerkring vervangen, alle grootonderhoud gedaan, nieuwe banden en nieuwe accu. Heeft geen ABS dus ook geen fout meldingen hahahaha.
Hij rijd heel apart vergeleken met de Pan. Gewoon meer motor onder je als een echte dame die wil gaan.

Kan je zien of die modificatie wel is gedaan? Ik ben redelijk handig maar hier moet ik leren en de vorige eigenaar wil desnoods helpen en die afspraak heb ik al gemaakt.... het prijs kaartje is wat minder, maar gezien wat te koop staat waarbij is aangeven dat de modificatie is gedaan... klopt de aankoop prijs.
Ik heb zeker geen kat in de zak gekocht.

Net wel originele koffers gescoord ... bij TLM Nijmegen.. ook niet de hoofdprijs betaald, maar daar had ik ook de modificatie mee kunnen doen.... keuze steeds weer die keuzes... Wel opzoek naar info zoals ik die had bij de pan ST1100-1300.eu met heel veel technische informatie... zijn er goede site's die veel info geven over de verschillende type guzzi en de ingebouwde motor.
 
Het MGCN forum. Da's net als hier, maar alleen over MG.
Even door de expert onder een kleppendeksel laten kijken kan nooit duur zijn. Geen ABS? dat is toch standaard?
 
Ik weet bijna alles over de Pan European ST 1300, maar dat is typisch Honda.. smooth en het fluit... is ook een beleving, zeker als je met vrouw achterop de Stelvio pas opgaat....met 300 BMW idioten die een ronde record willen verbeteren.. en de wielrenners en de mountainbiker en de verrotte campers die ook naar boven gaan... maar over de moto guzzi is alleen de nokkenas en wel noodzakelijk en kan ik het zelf doen. Over ABS ..ik ging er vanuit dat de latere versies wel ABS hebben...Vandaag weer heerlijk gereden... tank weer leeg... rijd toch wat onzinniger dan de Pan... maar die heeft ook 29 lt en hier maar 18? het ombouwen naar 32 liter tank is nog een leuk projectje maar ook hem wat zuiniger te laten rijden... ik denk aan terugbouwen luchtfilter modificatie naar standaard... wat zijn de ervaringen?;)
 
18 Liter is niet veel, de Norge heeft 23 en dat is ruim 300 km. Je moet toch met een beetje gewoon rijden 1:18 kunnen halen, zo anders dan de Norge is de Stelvio toch niet.

Ja, die meeting ;( .
 
Deze gastenvrije BMW rijder heeft nog een lichtbak van een70er jaren Laverda gevonden in zijn garage. Ik dacht dat M.G. destijds dezelfde CEV achterlichten ook gebruikte. Klopt dat? Hoe dan ook, zonde om weg te fli...... Dus wie kan ik blij maken met deze lichtbak?

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
 
Ik weet bijna alles over de Pan European ST 1300, maar dat is typisch Honda.. smooth en het fluit... is ook een beleving, zeker als je met vrouw achterop de Stelvio pas opgaat....met 300 BMW idioten die een ronde record willen verbeteren.. en de wielrenners en de mountainbiker en de verrotte campers die ook naar boven gaan... maar over de moto guzzi is alleen de nokkenas en wel noodzakelijk en kan ik het zelf doen. Over ABS ..ik ging er vanuit dat de latere versies wel ABS hebben...Vandaag weer heerlijk gereden... tank weer leeg... rijd toch wat onzinniger dan de Pan... maar die heeft ook 29 lt en hier maar 18? het ombouwen naar 32 liter tank is nog een leuk projectje maar ook hem wat zuiniger te laten rijden... ik denk aan terugbouwen luchtfilter modificatie naar standaard... wat zijn de ervaringen?;)

Luchtfilter heeft maar 1 aanpassing nodig, de snorkel verwijderen en dan over de opening wat gaas plakken om groot vuil tegen te houden. Alternatieve high performance luchtfilters schijnen averechts te werken bij de 8v motoren. Tenminste dat wordt op het Griso forum verkondigd.

Ter vergelijking van bereik, met mijn Griso (zelfde blok, iets kleinere 16L tank) rij ik ongeveer 250km voor de tank echt leeg is (~200km voor reserve aan gaat). Op de snelweg 120km/h in zijn 6 is het een brandstofverbruik van ongeveer 5.6-5.8 L/100km (zichtbaar door 1x op het rubberen 'mode' knopje te drukken naast het linker handvat.)
 
Ik heb nog een BMC luchtfilter afdekplaat liggen met uitwasbaar filter, deze is exact gemaakt voor het luchtfilterhuis van de norge en breva, 30 % meer lucht dus je moet hem wel laten afstellen of zelf andere map laden , diagnosestekker zit erbij, het is uit een stuk gefreesd.

 
Mooi, dat achterlicht van de Norge! Wel 16 LEDjes. kennelijk was mijn achterlicht unit niet perfect geseald, er zat meestal wel wat condens in. En of dat de reden is of niet, van de 16 deden het er nog maar 7. Deze lampjes kan je niet wisselen. Dus een andere unit. Ik heb het al een tijdje voor me uitgeschoven, want het zal wel duur zijn.

Nu blijkt dat er nieuw alleen nog maar een een witte te bestellen is (wel met rode lampjes erin). Op en zwarte of zilveren Norge is dat best wel mooi, maar op een rode vond ik dat niks. Kost 164 euro.

Ik heb van Boonstra maar een tweedehandsje laten komen, kosten incl. verzendkosten 85 euro. En alle lampjes doen het - nog. Eerlijk gezegd was het omwisselen een fluitje van een cent.

Iemand belangstelling voor de oude unit? Alleen voor een handige prutser open te maken. En dan nieuwe ledjes op een printplaatje solderen ;) . Kan je wel een paar tientjes sparen!
 
Vandaag ruim 400 km gereden. Ik ben wel blij met de 100 km / uur. Lekker rustig verkeer. En verrassend zuinig gereden. Aangezien ik nu alcohol vrij probeer te tanken, wat veel duurder is, telt dat wel mee!
Complimentje gehad van een meneer op een Fireblade voor het mooie geluid van de Guzzi. We stonden toevallig samen vooraan bij het stoplicht op een 80 km weg. Stevig weggesprint. Ik denk dat-ie wel harder kon, maar hij bleef een beetje in m'n buurt om van het geluid te genieten - denk ik.
 
Gisteren 200 km gereden. Even een retour naar JJ Suspension in Mill.
Complimenten gekregen voor deze mooie strakke dame.
Wel jammer dat haar beentjes wat slap geworden zijn.
Maar daar wordt nu wat aan gedaan.
Mijn 1200 Breva doet op, voornamelijk snelweg, 5 L/100 km, oftewel 1:20.
Ze krijgt alleen V-power te eten en lijkt dat op een heel bescheiden manier te nuttigen.
 
Ik ga wat doms doen...
Ik verkoop mijn ergonomisch perfecte Norge om opgevouwen te kunnen gaan zitten op een HD.
Sommige dingen moet je gewoon doen -O-

Mocht iemand een zwarte 2009 Norge zoeken (inc. helibars en nee die worden niet los verkocht) met 66.000km tegen handelsprijs...pm me.
 
Ik ga wat doms doen...
Ik verkoop mijn ergonomisch perfecte Norge om opgevouwen te kunnen gaan zitten op een HD.
Sommige dingen moet je gewoon doen -O-

Mocht iemand een zwarte 2009 Norge zoeken (inc. helibars en nee die worden niet los verkocht) met 66.000km tegen handelsprijs...pm me.
Interessant!
Wat heeft je hiertoe bewogen?
 
Lastig, het is iets wat ik van jongs af aan wou, een tijdje helemaal kwijt was (met dank aan Rob de Nijs) maar nu in volle hevigheid terug is.
Koud douchen helpt niet.
Het zal de leeftijd zijn, stijgend BMI, krimpend scrotum, banksaldo, geef er maar een draai aan...
 
Lastig, het is iets wat ik van jongs af aan wou, een tijdje helemaal kwijt was (met dank aan Rob de Nijs) maar nu in volle hevigheid terug is.
Koud douchen helpt niet.
Het zal de leeftijd zijn, stijgend BMI, krimpend scrotum, banksaldo, geef er maar een draai aan...
😄😄😄
Stuk voor stuk goede redenen.

:Y

Succes met de verkoop van de Guzzi en veel plezier met je nieuwe oude liefde.
 
Ach.... ik herken dat
Zo heb ik deze naast mijn super fijn sturende comfy Stelvio
Enkel om hem af en toe eens over de dijk los te laten...
 

Bijlagen

  • D530BB64-BB9C-4033-8C0D-06117807B41A.jpeg
    D530BB64-BB9C-4033-8C0D-06117807B41A.jpeg
    82,7 KB · Weergaven: 18
Ik ga wat doms doen...
Ik verkoop mijn ergonomisch perfecte Norge om opgevouwen te kunnen gaan zitten op een HD.
Sommige dingen moet je gewoon doen -O-

Mocht iemand een zwarte 2009 Norge zoeken (inc. helibars en nee die worden niet los verkocht) met 66.000km tegen handelsprijs...pm me.
Nooit begrepen wat mensen in zo'n hamburgfiets zien. Maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak.3
 
Laatst bewerkt:
@BadSlipper
Ik heb wel belang bij je oude achterlicht. Ik heb een gat in het glasje zitten Van mijn recent aangeschafte Breva 1200 zitten. Als ik bij jou dat bedrag zie staan + alleen in wit leverbaar vermoed ik dat we het over dezelfde lampunit hebben. Ben hier nieuw in dit topic. Ik ben via een Guzzi Nevada (1997)nu op de Breva terecht gekomen. Kan de voortschrijdende techniek goed vernemen en ben er happy mee. Mis echter nog een middenbok maar daar wordt aan gewerkt.

grtz,

Cees.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan