Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Hallo,

Excuus als deze vraag al eerder is gesteld, maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden.

Ik ben aan het kijken naar een Stelvio NTX, en dan wil ik graag zoeken naar één van na de facelift. Nu kom ik er niet echt achter wanneer die facelift nu heeft plaatsgevonden.
Vanaf welke modeljaar kan ik er van uit gaan dat de nokkenasaanpassing er af fabriek op zit en ook de grotere tank. Is dat vanaf 2012 of 2013?

Als ik naar het kuipwerk kijk heb ik het idee dat het al vanaf 2012 zo is, maar op diverse internationale fora zie ik 2013 als jaar van wijziging voorbij komen.

Wie helpt mij wijzer te worden?

Alvast bedankt.

Groet,
Wilson

Vanaf 2012 maar(!) dat is geen garantie want ze zijn pas in het voorjaar begonnen met de aangepaste nokkenassen en zelfs later zijn soms nog oude blokken gebruikt. Voor zekerheid check je het serienummer. Voor de Stelvio zijn alle nummers na AC12596 op het eind met de juiste nokkenas. Je kan ook even onder de kleppendeksel kijken dan weet je het helemaal zeker.

2013 modellen hebben vrijwel zeker een aangepaste nokkenas, maar let wel op dat het het productie jaar is en niet eerste registratie.
 
Vorige week weer opgehaald bij TLM en 3100 euri's afgetikt, want cardan en nog wat was gelukkig wel in orde.
Gisteravond hier op de zaak gestart, hoorde de kleppen, maar bleef die ook horen.......werd zelfs erger......na 10 min wou ik bij Schaarsbergen de A12 op op en Bwooaaahhh, niets meer, viel zo uit.....wel spanning, dus maar Anwb gebeld, die kwan na half uur, zegt start em es....zet maar uit, want dat hele blok is gaar....sleepdienst gebeld, transportje naar huis, TLM inmiddels gemaild hierover, ben benieuwd.......Kat in de zak gekocht? Rommel van een ander? Wellicht. Nog vertrouwensvol? Zit op een omslagpunt, heb er in die anderhalf jaar veel ingestoken mbt Helibars en achterhugger en nog paar van dat soort fijne gadgets. Loop nu echter wel tegen de 10K aan met al dit soort fratsen. Aan andere kant, vorig jaar eend gekopt, dus onder noemer verzekering nieuwe voortrein met kuip erop ad 1700 euri's. Wat is wijsheid hé.

To be continued......
Jezus wat een ellende , eerst 3100 euro aftikken en dan krijg je dit , maar ook vreemd dat ze bij tlm niets gemerkt hebben .
Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar wat de oorzaak was , en hoe tlm dit gaat oplossen.
 
Vanaf 2012 maar(!) dat is geen garantie want ze zijn pas in het voorjaar begonnen met de aangepaste nokkenassen en zelfs later zijn soms nog oude blokken gebruikt. Voor zekerheid check je het serienummer. Voor de Stelvio zijn alle nummers na AC12596 op het eind met de juiste nokkenas. Je kan ook even onder de kleppendeksel kijken dan weet je het helemaal zeker.

2013 modellen hebben vrijwel zeker een aangepaste nokkenas, maar let wel op dat het het productie jaar is en niet eerste registratie.
Heel erg bedankt. Dit is heel verhelderend!
 
Jezus wat een ellende , eerst 3100 euro aftikken en dan krijg je dit , maar ook vreemd dat ze bij tlm niets gemerkt hebben .
Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar wat de oorzaak was , en hoe tlm dit gaat oplossen.
Ze gaan em dinsdag ophalen en hopelijk vrijdag weten ze alles, dus dan weet ik ook meer....
Hij liep en klonk ook prima, de eerste 20km zeg maar.....maar dat er wat heel erg fout is, is mij wel duidelijk, mede door de opmerking van de Anwb en de sleepdienstmeneer, als ze allebei hetzelfde zeggen na 1 tel gestart te hebben, maar goed, garantiegevalletje...
 
Ze gaan em dinsdag ophalen en hopelijk vrijdag weten ze alles, dus dan weet ik ook meer....
Hij liep en klonk ook prima, de eerste 20km zeg maar.....maar dat er wat heel erg fout is, is mij wel duidelijk, mede door de opmerking van de Anwb en de sleepdienstmeneer, als ze allebei hetzelfde zeggen na 1 tel gestart te hebben, maar goed, garantiegevalletje...
Als het afloopt met een garantiegevalletje heb je enkel de pijn van even geen motor. Ik gun het je dat het daartoe beperkt blijft.
Misschien ben je het over een paar weken, als je al weer lang en breed lekker aan het rijden bent op de Guzzi, al weer snel vergeten.
 
Wij zijn heel erg benieuwd , eigenlijk zijn die blokken behoorlijk betrouwbaar ,maar alles heeft wel op tijd zijn onderhoud nodig natuurlijk.
Het hoeft niet persé aan het blok te liggen. Kan natuurlijk ook dat bijv de pakking vd oliecarter intern doorgescheurd is. Dan loopt je motor vrij snel in de soep zonder dat je echt iets van een waarschuwing krijgt (olielampje gaat in theorie wel branden maar dan ben je vaak al te laat).
 
Het hoeft niet persé aan het blok te liggen. Kan natuurlijk ook dat bijv de pakking vd oliecarter intern doorgescheurd is. Dan loopt je motor vrij snel in de soep zonder dat je echt iets van een waarschuwing krijgt (olielampje gaat in theorie wel branden maar dan ben je vaak al te laat).
Ja, maar op dash ging helemaal niets branden aan waarschuwing....daarom ook zo vreemd, krukas was nog gecheckt in die dure reparatie, was in orde, of zou het iets met de kleppen zelf te maken hebben....is gissen i know, dus maar idd de 1 pk fiets pakken, ook geen straf met dit weer 9 km hierop en kruisje slaan dat het over 1 week allemaal ten volle tevredenheid vwb beide partijen opgelost is.
 
Ja, maar op dash ging helemaal niets branden aan waarschuwing....daarom ook zo vreemd, krukas was nog gecheckt in die dure reparatie, was in orde, of zou het iets met de kleppen zelf te maken hebben....is gissen i know, dus maar idd de 1 pk fiets pakken, ook geen straf met dit weer 9 km hierop en kruisje slaan dat het over 1 week allemaal ten volle tevredenheid vwb beide partijen opgelost is.
Je zou haast denken dat er een moertje van een klepstoter los is gegaan,..dat maakt een hels kabaal maar is niet zo heel erg.
 
Ik heb net gehoord dat het 100-jarig jubileumsfeest in Mandello dit jaar definitief bevestigd is.

Lekker hoor, ik heb er nu al zin in.


Ik ga zeker, iemand anders van dit forum ook?
 
Prop in band...

Vorige week tijdens een weekend touren zag ik een kruiskop schroef in mijn achterband zitten. Bij een garage de druk gemeten, die bleek nog maar 2 bar. Lek dus. In de garage een prop laten zetten en het ritje afgemaakt.

Nu lees ik heel verschillende meningen over het direct moeten vervangen van de band. Ik heb zelf inmiddels een afspraak gemaakt om een nieuw Michelin Pilot Road4 R te laten plaatsen. Zonde, want de vorige is nog maar 2000 kilometer gebruikt.

Durven jullie ermee door te rijden?
 
Ik heb dit ook gehad , zelf een prop er in gezet en daarna in het begin regelmatig even de bandenspanning gecontroleerd.
Nog ongeveer 8000 km mee gereden.
 
Ik heb dit ook gehad , zelf een prop er in gezet en daarna in het begin regelmatig even de bandenspanning gecontroleerd.
Nog ongeveer 8000 km mee gereden.
Hier net zo. Als na het plaatsen van de prop de druk niet afneemt, is het voor mij veilig genoeg om er mee door te rijden.
 
Ik heb net gehoord dat het 100-jarig jubileumsfeest in Mandello dit jaar definitief bevestigd is.

Lekker hoor, ik heb er nu al zin in.


Ik ga zeker, iemand anders van dit forum ook?
Ik sta/stond op de lijst van TLM om met mijn 1200 Sport naar Mandello te rijden in september. Die is gecancelled, dus besloten om met mijn vrouw de tocht naar Mandello te maken. Idee is om op de zondag dan de F1 in Monza mee te pakken.

Mijn 1200 Sport staat nu in de verkoop, hij wordt vervangen door een Stelvio! Ben met 2m te lang om langere tijd op de 1200 Sport te kunnen rijden.. Iemand hier interesse? Heeft net 2000 euro aan onderhoud gehad..
 
Ik sta/stond op de lijst van TLM om met mijn 1200 Sport naar Mandello te rijden in september. Die is gecancelled, dus besloten om met mijn vrouw de tocht naar Mandello te maken. Idee is om op de zondag dan de F1 in Monza mee te pakken.

Mijn 1200 Sport staat nu in de verkoop, hij wordt vervangen door een Stelvio! Ben met 2m te lang om langere tijd op de 1200 Sport te kunnen rijden.. Iemand hier interesse? Heeft net 2000 euro aan onderhoud gehad..
Jammer dat je genot op de sport1200 moet eindigen. Maar gelukkig het guzzi-rijden niet!

Begrijp ik uit je bericht dat TLM de reis naar Mandello heeft gecanceled? Zo ja, voor alle deelnemers?
 
Jammer dat je genot op de sport1200 moet eindigen. Maar gelukkig het guzzi-rijden niet!

Begrijp ik uit je bericht dat TLM de reis naar Mandello heeft gecanceled? Zo ja, voor alle deelnemers?
Haha ik blijf zeker Guzzi rijden! TLM heeft inderdaad de reis gecancelled, het was te lastig om iets te organiseren met zoveel mensen.
Ik weet nog niet hoe/waar/wanneer wij gaan, maar dat we die kant op gaan is zeker. Ik hoop nog iets te vinden qua programma in Mandello en omstreken.
 
Ze gaan em dinsdag ophalen en hopelijk vrijdag weten ze alles, dus dan weet ik ook meer....
Hij liep en klonk ook prima, de eerste 20km zeg maar.....maar dat er wat heel erg fout is, is mij wel duidelijk, mede door de opmerking van de Anwb en de sleepdienstmeneer, als ze allebei hetzelfde zeggen na 1 tel gestart te hebben, maar goed, garantiegevalletje...
Weet je inmiddels al meer?
 
Wij zijn heel erg benieuwd , eigenlijk zijn die blokken behoorlijk betrouwbaar ,maar alles heeft wel op tijd zijn onderhoud nodig natuurlijk.
TLM belde met schaamrood op de kaken, monteur had vergeten borgschroef van de tuimelaars vast te zetten, was hem in 25 jaar niet overkomen, onderdelen hadden ze in Italie besteld en afgelopen woensdag was ie klaar, gelukkig. Blij en opgelucht dat het blok gelukkig goed was, dat er een foutje is gemaakt, kan gebeuren, netjes toegegeven door TLM, netjes geregeld ook door hun, blijft mensenwerk. Hij loopt idd weer als het bekende zonnetje, nu op naar de volgende 10dkm richting de ton, zonder issues voortaan dan. Blij dat ik iig weer motor-rij!
 
TLM belde met schaamrood op de kaken, monteur had vergeten borgschroef van de tuimelaars vast te zetten, was hem in 25 jaar niet overkomen, onderdelen hadden ze in Italie besteld en afgelopen woensdag was ie klaar, gelukkig. Blij en opgelucht dat het blok gelukkig goed was, dat er een foutje is gemaakt, kan gebeuren, netjes toegegeven door TLM, netjes geregeld ook door hun, blijft mensenwerk. Hij loopt idd weer als het bekende zonnetje, nu op naar de volgende 10dkm richting de ton, zonder issues voortaan dan. Blij dat ik iig weer motor-rij!

Netjes opgelost van ze
 
Terug
Bovenaan Onderaan