- 29 apr 2004
- 31.975
- 18.030
Weet je wel zeker dat het een distributieriem is die ze vervangen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, de griso heeft geen distributie riem Ik bedoelde de riem van de alternator, ben de naam even kwijtWeet je wel zeker dat het een distributieriem is die ze vervangen?
Die riem is eenvoudig te vervangen, bij jouw motor nog makkelijker dan mijn Breva. Na 88000 kilometer knapte de mijne, paar weken geleden. Renault clio riempje kost 6 euroNee, de griso heeft geen distributie riem Ik bedoelde de riem van de alternator, ben de naam even kwijt
Die riem is eenvoudig te vervangen, bij jouw motor nog makkelijker dan mijn Breva. Na 88000 kilometer knapte de mijne, paar weken geleden. Renault clio riempje kost 6 euro
Is er ergens een lijst met wat die codes betekenen?Als je eenmaal in het diagnose scherm zit kun je allerlei codes zien
Gefeliciteerd!Ik heb de Norge ingeruild voor een zwarte Stelvio NTX uit 2014. Want ik verwacht op de langere afstanden, en dat wordt waarschijnlijk twee keer in de week ongeveer 200 km voornamelijk snelweg, wat meer comfort. Mijn eerste indruk na 150 km wijst daar alvast op, ik zit er beter op. Wat me direct ook al opviel: ik heb de neiging sneller te rijden. Eigenlijk ongemerkt, niet zozeer om de motor erg uitdaagt. Het gaat gewoon makkelijker. Waar ik ook al op voorbereid was: veel meer windlawaai om de helm. De rest zit prima uit de wind. Maar ach, daar zijn oordopjes voor.
De koffers lijkt me wat meer naar voren te zitten, wat het opstappen wat lastiger maakt. Maar ik rij meestal zonder koffers.
Nee, ik plaats geen foto, ik ben er blij mee maar erg mooi vind ik 'm niet. Het motorblok komt wel wat meer indrukwekkend tot z'n recht.
Zijn de omstandigheden al weer gunstig genoeg om weer een ontmoeting af te spreken, of is intussen de benzine te duur ?
De omstandigheden zijn prima! Roept u maar en ik maak een mooie route.Ik heb de Norge ingeruild voor een zwarte Stelvio NTX uit 2014. Want ik verwacht op de langere afstanden, en dat wordt waarschijnlijk twee keer in de week ongeveer 200 km voornamelijk snelweg, wat meer comfort. Mijn eerste indruk na 150 km wijst daar alvast op, ik zit er beter op. Wat me direct ook al opviel: ik heb de neiging sneller te rijden. Eigenlijk ongemerkt, niet zozeer om de motor erg uitdaagt. Het gaat gewoon makkelijker. Waar ik ook al op voorbereid was: veel meer windlawaai om de helm. De rest zit prima uit de wind. Maar ach, daar zijn oordopjes voor.
De koffers lijkt me wat meer naar voren te zitten, wat het opstappen wat lastiger maakt. Maar ik rij meestal zonder koffers.
Nee, ik plaats geen foto, ik ben er blij mee maar erg mooi vind ik 'm niet. Het motorblok komt wel wat meer indrukwekkend tot z'n recht.
Zijn de omstandigheden al weer gunstig genoeg om weer een ontmoeting af te spreken, of is intussen de benzine te duur ?
hallo Tjeu B,Hoi hoi van over de onderste landsgrens.
4) Ik ben nog aan het twijfelen over een setje progressieve veren. De voorkant vind ik echt te slap. In een noodsituatie heb je geen idee wat daar gaande is. Dus daar een setje hyperpro tegenaan gooien lijkt een no-brainer.
De vraag: iemand die weet of voor- en achterkant dan wel nog in balans zijn? Of is de Hyperpro zo hard dat je best voor en achter samen doet?
Destijds nog op mijn Pan 1100 voor en achter gedaan en die was super strak, maar wel beenhard. Ik had er toen een 748 naast staan en die was qua vering meer comfi dan de Pan met setje Hyperpro. Daar heb ik dan ook weer geen zin in... Op mijn eerste motorfiets (GSX-600F) zat ook hyperpro voor, maar die was lang niet zo extreem hard als op de Pan.
Dus oproep aan de hyperpro ervaringsdeskundigen, kunnen jullie even proberen aangeven hoeveel stugger het is?
Ik las ook iemand die zei dat de middenbok ook met de hardere veren nog de grond raakte, maar was dat solo? Of met duo? Weet helaas niet meer wie dat was... Wie zich aangesproken voelt, laat zeker weten. En ook welk 'formaat' je zelf zowat hebt.
5) er is hier een tijdje terug een zadel aangeboden dat iemand eens wou passen. Is dat dan verkocht? Ik dacht dat het ongeveer 4cm hoger was? Hoe bevalt dat? Had tijdens het lezen echt wel notities moeten maken wie wat gezegd had...
Hallo Tjeu,
Ik heb zelf 6.5 jaar op een norge gereden met helibars en heb er voor en achter hyperpro op laten zetten. Dan ga je van een sloep qua beweging over naar een mammoet tanker. Zoveel strakker ligt hij op de weg. Ik had er ook een verlengde pijlstok op zitten.
Ik weet niet hoeveel er geproduceerd zijn maar er zijn er in Nederland 146 nieuw op kenteken gezet.
P.s. die van mij was van 2006. Gekocht met 25000 km op de teller ingeruild met ruim 70000 op de teller
Mooi zo. Alvast bedankt voor deze info. De hyperpro voor en achter komt er na het lezen van deze twee meningen dus onder. Jullie input haalde me over de streep. Tnx!hallo Tjeu B,
hier een reactie oet Zitterd.
@4: Onder 3 van mijn 4 motoren heb ik een Streetbox laten monteren.
Beenhard herken ik totaal niet. Lijkt er op dat er bij je Pan een fout gemaakt is. Of de standaard veren waren zooo slap dat een gezonde set als veuls te hard werd ervaren.
Mijn Breva 1200 V2 profiteerde in elk geval sterk van die upgrade. Vooral de voorvork was helemaal slap geworden.
Tijdens een VRA bij de ADAC in Grevenbroich, kort na het plaatsen van de Streetbox, was ik in elk geval niet de hekkensluiter in mijn groep.
Zowel met de standaard, maar zelfs met de Streetbox was het niet al te moeilijk om de middenbok in linker bochten aan de grond te krijgen.
Altijd solo gereden. En in Adam’s kostuum breng ik 82 kg. aan de haak.
Grondspeling is gewoon niet zo extreem groot. Maar gewoon voldoende.
@5: dat verhoogde zadel was ik in geen tijd weer kwijt. Was inderdaad 4 cm. hoger en was ook breder. Voor mijn 187 cm. lengte een hele fijne upgrade. Knietjes waren me er zeer erkentelijk voor. Onderstaand nog een foto met dat verhoogde zadel.
Bekijk bijlage 1742122