bricksquad975x
Reus op kleine motor
Ik ben best benieuwd of er nog meer mensen zijn die het interessant vinden om te praten over geometrische verandering aan hun motoren.
Daarom de openingsvraag
Heb je geometrisch je motor aangepast voor beter rijgedrag?
Zo ja, Wat?
Kon je direct en duidelijk verschil waarnemen?
Hoe precies heb je dit opgemeten dus bijvoorbeeld rijhoogtes of een hoekmeter op de achterbrug?
Ik ben zelf gaan experimenteren op mijn 600 met de hoek van de achterbrug en dus rijhoogte. Ik heb nu, gemeten vanaf de as naar het subframe 1,8cm mee rijhoogte. Hierdoor merk ik zeker dat ik strakker de bocht uitkom en ik heb geen negatieve invloed op het gas gemerkt. Wel is die iets waziger voorop geworden. Ik ben nu aan het experimenteren met de vorken iets verder doorsteken dat die oscillatie iets afneemt.
Helaas heb ik geen giga dure geometrie software en is er weinig online te vinden over mijn model. Benieuwd naar jullie ervaringen en waar jullie mee hebben geexperimenteerd en wat de uitkomst was!
edit: ik heb wel een cartridge voor duhh maar geen race cartridge waardoor ik meer slag heb (ktechs hebben bijvoorbeeld 130mm slag.)
CBR600FS 2001 Geometrie
Voor: doorsteek naar wens. Bij mij Gelijk aan vortexx clipons boven de kroonplaat.
Achter op standaard shock: +5mm shims
Achter op WP Competitie Shock: +3mm shims
Schokbreker bracket evt uit te wisselen met 954RR indien de bout niet lang genoeg is
Daarom de openingsvraag
Heb je geometrisch je motor aangepast voor beter rijgedrag?
Zo ja, Wat?
Kon je direct en duidelijk verschil waarnemen?
Hoe precies heb je dit opgemeten dus bijvoorbeeld rijhoogtes of een hoekmeter op de achterbrug?
Ik ben zelf gaan experimenteren op mijn 600 met de hoek van de achterbrug en dus rijhoogte. Ik heb nu, gemeten vanaf de as naar het subframe 1,8cm mee rijhoogte. Hierdoor merk ik zeker dat ik strakker de bocht uitkom en ik heb geen negatieve invloed op het gas gemerkt. Wel is die iets waziger voorop geworden. Ik ben nu aan het experimenteren met de vorken iets verder doorsteken dat die oscillatie iets afneemt.
Helaas heb ik geen giga dure geometrie software en is er weinig online te vinden over mijn model. Benieuwd naar jullie ervaringen en waar jullie mee hebben geexperimenteerd en wat de uitkomst was!
edit: ik heb wel een cartridge voor duhh maar geen race cartridge waardoor ik meer slag heb (ktechs hebben bijvoorbeeld 130mm slag.)
CBR600FS 2001 Geometrie
Voor: doorsteek naar wens. Bij mij Gelijk aan vortexx clipons boven de kroonplaat.
Achter op standaard shock: +5mm shims
Achter op WP Competitie Shock: +3mm shims
Schokbreker bracket evt uit te wisselen met 954RR indien de bout niet lang genoeg is
Laatst bewerkt: