Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik koop mij voor de winter even 2 nieuwe bokken en dan staat hij mooi met beide " voetjes " van de grond.

Vandaag even stalen remleiding achter, korte hendels en nieuwe stuurgewichtjes laten monteren. Hij wordt al aardig mooi zo, was hij al natuurlijk, haha. Wil nog 2 dingetjes doen en dat is een sportdemper (arrows?) en donker ruitje. Maar dat kan mooi volgend jaar als hij voor een beurtje moet.

Zie piccies van het resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]

Kan onderstaande in opening post worden geplaatst?

[afbeelding]

Blijft een mooie kleurstelling *0*
 
Morgen gaat Onewheel weer eens naar zn favoriete circuit, Spa Francorchamps *O* *O*

Maandag rijden :] :]

Standaard uitlaat eronder: check
Vers rubber eronder: check
Enorme zin opgebouwd: dubbelcheck

8-) *O*

Lekker :] Veel plezier!
Ben daar nog nooit geweest, volgend jaar lijkt me een mooi moment om daar eens te gaan rijden 8-)
 
Lekker :] Veel plezier!
Ben daar nog nooit geweest, volgend jaar lijkt me een mooi moment om daar eens te gaan rijden 8-)

Hier nog één! Staat bovenaan de verlanglijst. Dit jaar alleen op Assen, maar volgend jaar ga ik zeker op Spa rijden. Lijkt me fantastisch om eens zelf op het mooiste circuit ter wereld te rijden! :Y
 
3 weken terug op CPZ, over een paar weken weer

full
 
Hier nog één! Staat bovenaan de verlanglijst. Dit jaar alleen op Assen, maar volgend jaar ga ik zeker op Spa rijden. Lijkt me fantastisch om eens zelf op het mooiste circuit ter wereld te rijden! :Y

Wanneer gaan we :+
Ik heb alleen nog maar op Assen en Zandvoort gereden, dus ben benieuwd naar Spa :]
 
Hier nog één! Staat bovenaan de verlanglijst. Dit jaar alleen op Assen, maar volgend jaar ga ik zeker op Spa rijden. Lijkt me fantastisch om eens zelf op het mooiste circuit ter wereld te rijden! :Y
Beetje off topic en ineens uit het niets, maar bedacht me dat 'VMC' de naam van het bedrijf is van de vader van de vorige eigenaar van jouw Suzuki _O- _O-

Dit vind je vast heel nuttige informatie _O-
Excuses, ben een beetje gaar, wordt tijd dat ik naar huis ga _O-

[me="artifex"]gaat weer :W[/me]
 
Nee hoor, valt allemaal reuze mee. Kom er met enige regelmaat maar nog nooit ergens problemen mee gehad.
(Dit was aan de Zwitserse grens een paar jaar geleden heel anders....1× in de demper kijken door de lokale dienders was goed voor € 500,-) :X
 
Heb je nou veel problemen met geluid in de Eifel??

Dit was mijn 4e keer Duitsland. (3x Sauerland en 1x Eifel) en wij zijn ook nog nooit aangehouden. Mijn Fireblade is ook nog origineel, dus ik zat sowieso goed dit jaar, haha.

Voor volgend jaar met de trip, hoop ik een andere demper eronder te hebben, maar denk wel eentje met een E-Keur. Maar hij mag ook wel een beetje blaffen hoor, of janken, net hoe je het wil noemen.

Edit: Welke maat bobines moet ik hebben voor mijn Blade? M8/M6/M10? De kleinste denk ik?
Heb een paddock, maar kan nog niet veel.
 
Laatst bewerkt:
En? Hoe was het?
Regen regen regen B|

Iedereen in mn sessie op een racer met full wets, maarja hè doet er niets aan.

Gelukkig laatste 2 sessies van de 5 regende het niet.
Toch wel gaaf als je met een vochtige baan waar de spray nog vanaf komt een bocht induikt met 170, kneedown en hup weer door :]

Blijft de gaafste baan *O*
 
Vannacht om 03:45 uur opgestaan om de 8 uur van Suzuka te kijken, en dan met name of Micheal van de Mark in staat zou zijn om deze wedstrijd voor de 3e keer op rij te winnen.
Helaas kan hij zonder één wedstrijd meter gereden te hebben weer naar huis.
Dit is wat er met teamgenoot Casey Stoner gebeurde toen het gas van de Honda bleef hangen:
Resultaat is een gebroken schouderblad en been zwaar gekneusd.......en een afgeschreven Fireblade. :X
 
Laatst bewerkt:
Ziet er verdomd mooi uit en ben benieuwd naar het eind resultaat. :Y Heb je topic overigens vanaf dag 1 gevolgd want zoals jij alles aanpakt lopen er volgens mij geen 2 van rond.......hulde!! :}
 
Laatst bewerkt:
Haha m'n vrouw moet lachen..zie je wel: ben ik niet de enige die je een aparte vindt haha...
(Ze snapt..zoals zoveel partners...niet waarom ik dat ding continu uit elkaar moet halen. Toen ik aan de uitlaat begon vroeg ze: Waarom eigenlijk? Toen ik antwoorde: Omdat ik dat mooi vind werd de verbaasde blik op haar gezicht nog groter)
:)
 
Ik zou het (denk ik) mooier vinden als je een mooie krul boven het wiel had gemaakt. Dsu in plaats van de pijp helemaal naar achter te laten lopen (heen en weer terug) alleen een krul boven het wiel. Dan hou je ook nog ruimte over voor de kentekenplaat. Nu komt de plaat wel erg laag te hangen lijkt me. Maar mooi stukje werk hoor!
 
De plaat komt 48mm lager te hangen...dat valt wel mee in mijn ogen. Volgens mij hangt hij dan nog steeds hoger als met die originele kachelpijp zelfs!
 
Voor diegene die mijn topic niet volgen, paar foto's van de inspanningen van de afgelopen dagen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wow! Weinig mensen weten ongelofelijk moeilijk het is om dit te maken. Ieder segment moet perfect aansluiten, rondom lassen is erg lastig in de binnenbochten en het is extreem moeilijk mooie lasnaden te maken en geen spanning in het materiaal te introduceren.

Scalvini doet dit in de crosswereld. Om één pijp geschikt te krijgen voor massaproductie voor één merk en type motorfiets is een vakman dagen, zo niet weken bezig.

Diepe buiging dat jij iemand gevonden hebt die dit ook beheerst. Mag ik vragen wie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan