Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow! Weinig mensen weten ongelofelijk moeilijk het is om dit te maken. Ieder segment moet perfect aansluiten, rondom lassen is erg lastig in de binnenbochten en het is extreem moeilijk mooie lasnaden te maken en geen spanning in het materiaal te introduceren.

Scalvini doet dit in de crosswereld. Om één pijp geschikt te krijgen voor massaproductie voor één merk en type motorfiets is een vakman dagen, zo niet weken bezig.

Diepe buiging dat jij iemand gevonden hebt die dit ook beheerst. Mag ik vragen wie?
Volg zijn topic, hij is echt een held!
 
Volg zijn topic, hij is echt een held!

Doe ik al, maar had de laatste twee maanden nog niet bekeken. Nooit verwacht dat hij het zelf in elkaar had gebakken. Zoiets zelf maken is echt een klasse apart, respect! Dat buislaseren maakt het wel iets makkelijker, maar een kunsstukje blijft het.

Of het ook echt vermogen op gaat leveren is de vraag maar dat is wat mij betreft bijzaak als je zoiets moois zelf weet te maken.
 
Laatst bewerkt:
Doe ik al, maar had de laatste twee maanden nog niet bekeken. Nooit verwacht dat hij het zelf in elkaar had gebakken. Zoiets zelf maken is echt een klasse apart, respect! Dat buislaseren maakt het wel iets makkelijker, maar een kunsstukje blijft het.

Of het ook echt vermogen op gaat leveren is de vraag maar dat is wat mij betreft bijzaak als je zoiets moois zelf weet te maken.
Inderdaad dat is bijzaak.
Zeker als je maar één oog hebt wil dat oog ook wat :+
 
Wow! Weinig mensen weten ongelofelijk moeilijk het is om dit te maken. Ieder segment moet perfect aansluiten, rondom lassen is erg lastig in de binnenbochten en het is extreem moeilijk mooie lasnaden te maken en geen spanning in het materiaal te introduceren.

Scalvini doet dit in de crosswereld. Om één pijp geschikt te krijgen voor massaproductie voor één merk en type motorfiets is een vakman dagen, zo niet weken bezig.

Diepe buiging dat jij iemand gevonden hebt die dit ook beheerst. Mag ik vragen wie?

Ben lasser van opleiding dus nogmaals ff :} :} :}
 
Dank voor de complimenten!

Linkpijp is klaar:
full

Op verzoek een film:
 
Beste Blade rijders

Een vraagje aan de techneuten hier.

Mijn buurman rijd een 2001 Blade 20.000 op de teller

Vorig jaar rijdend weggezet echter nu lijkt het wel een tractor :+

Hij loopt op 2 of 3 pitten
En stikt ontzettend naar onverbrande benzine.

Boegies zijn vervangen

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Groetjes Jan :}
 
Laatst bewerkt:
Beste Blade rijders

Een vraagje aan de techneuten hier.

Mijn buurman rijd een 2001 Blade 20.000 op de teller

Vorig jaar rijdend weggezet echter nu lijkt het wel een tractor :+

Hij loopt op 2 of 3 pitten
En stikt ontzettend naar onverbrande benzine.

Boegies zijn vervangen

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Groetjes Jan :}
Wilde gok, bobine?

Let wel dat dit topic vooral bedoeld is voor de Fireblades van ná 2003, in het 900RR topic hebben ze meer verstand van dit specifieke model.
 
Mooi hoor CrackeRR!! :9~ :}
Heb je filmpje ook even gekeken en geluisterd......
Nou, vandaag eindelijk de motor weer helemaal in elkaar gezet.. het goede nieuws is: Het tikje waar ik me aan irriteerde is voor 80% verdwenen *O*
Nu nog hopen dat ik de laatste 20% kan accepteren (of oplossen natuurlijk).
Denk niet dat jij de 20% van het irritante tikje nu nog hoort........of denk jij van wel :9
 
nog steeds mijn ouwe trouwe blade in de garage voor diegenen hier die hem nog kennen,

gaan nu carbon vorkbenen in om te testen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik kende 'm nog niet.
Meestal houd ik niet zo van dit soort 'gepimpte' motoren, maar deze Fireblade is prachtig :9~ :9~ :} Al ben ik geen fan van de overvloed aan carbon

Wat is het voordeel van de carbon poten? Onafgeveerd gewicht besparen neem ik aan, of zijn er nog meer voordelen? (naast de looks)
 
Laatst bewerkt:
nog steeds mijn ouwe trouwe blade in de garage voor diegenen hier die hem nog kennen,

gaan nu carbon vorkbenen in om te testen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Je hebt wel eens van die gasten die hun motor uniek noemen als ze de knipperlichten, pijp en de kentekenplaathouder hebben vervangen.

Nee, dan deze. Deze is met recht "uniek". Veel liefde en aandacht in gegaan zo te zien. :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan