Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meteen een paar vragen;

Moet je bij het plaatsen van een andere uitlaatdemper altijd die klep in de uitlaatpijp aanpassen ?

Zijn er sportieve uitlaten die door het originele "gat" passen. Ik bedoel dus dat de standaard kenteken ophanging, knipperlichten en afdekkapjes blijven zitten.
 
Bij de mijne is de hele klep niet meer aanwezig maar hoe de meeste anderen dat doen weet ik niet. En volgens mij halen de meeste mensen de originele kentekenplaat houder weg als men een andere demper monteerd. Het is een beetje zonde om een mooie aftermarket demper te verstoppen in die lelijke kentekenplaathouder natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld de richtingaanwijzers ingeboud in het achterlicht, kijk maar, je ziet geen knippers :)

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Bij de mijne is de hele klep niet meer aanwezig maar hoe de meeste anderen dat doen weet ik niet. En volgens mij halen de meeste mensen de originele kentekenplaat houder weg als men een andere demper monteerd. Het is een beetje zonde om een mooie aftermarket demper te verstoppen in die lelijke kentekenplaathouder natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld de richtingaanwijzers ingeboud in het achterlicht, kijk maar, je ziet geen knippers :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja dat heb ik meer gezien, maar dat vind ik persoonlijk te "kaal". Ik wil graag alles laten zitten. Een nieuwe uitlaat zou dus in het originele gat moeten passen anders vind ik het niet zo mooi. Dan laat ik liever de huidige zitten want die klinkt ook best wel vet.
 
Als het je het waard is doen toch! Het is zeker mooi. Maar ik zou zelf lekker op vakantie gaan van dat geld en met de originele demper blijven rijden _O-
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Volgens mij passen alle vervangingsdempers er zo onder. Misschien dat je een klein beetje het hitteschild moet aanpassen om de uitlaat aan het bevestigingspunt te monteren. Dat moest bij mijn demper wel ieder geval. Moet zeggen dat ik de achterkant bij ju model mooier vind afgewerkt dan het 04 05 model dat ik heb. Ik heb dan ook de hele achterkant vervangen. Dan komt alles wat mooier uit.
Bij jou model had ik waarschijnlijk alles standaard gehouden en de originele kentekenplaat iets ingekort. Dan met de Akra eronder is het al snel mooi!
 
Hallo allemaal :W


Rij al sinds 2013 met een Blade, maar meld me nu pas aan :$ :$ :$

Ben de vriendin van BHRacing en net als hij voornamelijk op het circuit actief :]

20140908CF_2660.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Had al wel is wat gelezen ergens op het forum over jullie Blades.
Volgens mij hadden jullie een nikasil behandeling gedaan aan de cilinderwanden? Zoiets staat me bij. Waren bij jullie de kantelende cilinders ook duidelijk te horen? of alleen rookpluimen bij gas dicht? maat van mij heeft waarschijnlijk een kantelende cilinder we horen ieder geval iets wat erop lijkt.. Alleen geen olie verbruik.
 
Welkom! Had al wel is wat gelezen ergens op het forum over jullie Blades.
Volgens mij hadden jullie een nikasil behandeling gedaan aan de cilinderwanden? Zoiets staat me bij. Waren bij jullie de kantelende cilinders ook duidelijk te horen? of alleen rookpluimen bij gas dicht? maat van mij heeft waarschijnlijk een kantelende cilinder we horen ieder geval iets wat erop lijkt.. Alleen geen olie verbruik.

We hebben uiteindelijk op aanraden van Ten Kate niets aan de cilinderwanden laten doen. Er komt alleen een rookpluim uit de uitlaat. Het is (nu nog) niet te horen dat de zuiger(s) gekanteld zijn. We houden enkel het olieverbruik erg goed in de gaten. Als dit opeens erg gaat toenemen moeten we actie gaan ondernemen.

Mijn blok heeft afgelopen winter wel een upgrade gehad. Daar zijn nieuwe kitzuigers in gekomen, titanium drijfstangen en een HRC ECU met kabelboom. Heeft het vermogen aan het achterwiel verhoogd van 167 naar 182pk })
 
[/s]line]Basia schreef op 09 augustus 2015 @ 16:53~:
Hallo allemaal :W


Rij al sinds 2013 met een Blade, maar meld me nu pas aan :$ :$ :$

Ben de vriendin van BHRacing en net als hij voornamelijk op het circuit actief :]

[afbeelding]
:W De mevrouw die me voorreed bij Race Academy tijdens mijn allereerste circuitdag een jaar of 6 geleden. Toen ik je voor het eerst zag dacht ik nog; moet die mij iets gaan leren.... :X
Vooroordelen zijn niet altijd nooit goed, daar was ik na 1 rondje wel achter....... O-)
 
Welkom!

@Stefan:
Ik neem aan dat je een kantelende zuiger bedoeld.. watvoor geluid hoor je dan bij je maat?

|( ja kantelende zuigers ja. :$

We weten het niet zeker hoor hij wil er nog naar laten luisteren.
Je hoord als hij stationair draait soort van. Koenk koenk koenk koenk. Volgens mij staan er ook filmpjes op YouTube. Zal vanavond ff kijken of ik er 1 kan plaatsen.
 
|( ja kantelende zuigers ja. :$

We weten het niet zeker hoor hij wil er nog naar laten luisteren.
Je hoord als hij stationair draait soort van. Koenk koenk koenk koenk. Volgens mij staan er ook filmpjes op YouTube. Zal vanavond ff kijken of ik er 1 kan plaatsen.

Dat "Koenk koenk koenk koenk" geluid komt niet uit je motorblok. Ik had er eerst ook last van en dacht ook dat het uit mijn blok kwam maar het geluid bleek na veel zoeken uiteindelijk uit de slaapkamer van mijn puberzoon te komen.
 
Dat "Koenk koenk koenk koenk" geluid komt niet uit je motorblok. Ik had er eerst ook last van en dacht ook dat het uit mijn blok kwam maar het geluid bleek na veel zoeken uiteindelijk uit de slaapkamer van mijn puberzoon te komen.

_O- _O- _O-
 
iemand bekend met mivv uitlaten op een cbr ?

XCONE2.jpg

op deze foto zien ze er wat lomp uit met de db-killers er in.


Kost niet heel erg veel bij Bolski en volgens zijn site, en diverse andere sites, is de afwerking akra waardig.
 
Laatst bewerkt:
Maar even terug op het onderwerp kantelende zuigers. Zaten ook nog aan een big end lager te denken oid.

klinkt namelijk een beetje als op het filmpje hieronder. Alleen dat geluid bij stationair toerental.
Waar ik alleen erg van baal is dat ik het zelfde geluid bij mijn eigen bike lijk te horen. Heb gister 300 km gereden en bij stilstand voor het stoplicht hoor ik het. Ik dacht het ook in duitsland op te merken.. ;( alleen hoor ik het nog niet zo duidelijk. '(
kan natuurlijk ook een ander lager zijn...

 
We hebben uiteindelijk op aanraden van Ten Kate niets aan de cilinderwanden laten doen. Er komt alleen een rookpluim uit de uitlaat. Het is (nu nog) niet te horen dat de zuiger(s) gekanteld zijn. We houden enkel het olieverbruik erg goed in de gaten. Als dit opeens erg gaat toenemen moeten we actie gaan ondernemen.

Mijn blok heeft afgelopen winter wel een upgrade gehad. Daar zijn nieuwe kitzuigers in gekomen, titanium drijfstangen en een HRC ECU met kabelboom. Heeft het vermogen aan het achterwiel verhoogd van 167 naar 182pk })

182 awpk? :}
 
iemand bekend met mivv uitlaten op een cbr ?

[afbeelding]
op deze foto zien ze er wat lomp uit met de db-killers er in.


Kost niet heel erg veel bij Bolski en volgens zijn site, en diverse andere sites, is de afwerking akra waardig.
Nee, helaas geen ervaring mee.
Wel met een ander merk, Laser ex-treme. Misschien het overwegen waard.
20130902_143813_zps5745aeea.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan