Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
[me="Kubiekdriehoekje"]heeft ook maar weer eens een vuurblad erbij gekocht:[/me]

Zoals ie er op koningsdag bij stond met 4300km:
vuurblad-sc57-01.jpg


En er is weer het nodige aangepast:
vuurblad-sc57-02.jpg


Dyno uitdraai met PC-III en GP-Force (incl. m'n andere vuurbladeren):
vuurbladeren-dyno-01.jpg

vuurbladeren-dyno-02.jpg


En m'n andere (de 954 is vermist):
cbr954rr-01.jpg

cbr894rr_cartegena.jpg


Tevens nog wat bewegend beeld:
 
Laatst bewerkt:
Je koopt ze alleen maar! En de oude doe je niet weg? Gaaf hoor! Soms heb ik ook wel spijt dat ik m'n oude blade zo goedkoop weg heb gedaan toen...

full


En toen notabene dit gare ding gekocht:

full


Hoe ik ooit op het idee kwam een Suzuki te kopen -O- :P

Maar die ging 2 maanden later snel de deur uit *O* _O-

En toen dus deze:

full
 
Laatst bewerkt:
[me="Kubiekdriehoekje"]heeft ook maar weer eens een vuurblad erbij gekocht:[/me]

Zoals ie er op koningsdag bij stond met 4300km:
[afbeelding]

En er is weer het nodige aangepast:
[afbeelding]

Dyno uitdraai met PC-III en GP-Force (incl. m'n andere vuurbladeren):
[afbeelding]
[afbeelding]

En m'n andere (de 954 is vermist):
[afbeelding]
[afbeelding]

Tevens nog wat bewegend beeld:
Welkom!

Zonde van de 954, wat een mooie en fijne motoren zijn dat -O-
Vond die van mij ook geweldig:
40f66df41d549ffaf030d5ddcb04a5a4

En toen notabene dit gare ding gekocht:

full


Hoe ik ooit op het idee kwam een Suzuki te kopen -O- :P

Maar die ging 2 maanden later snel de deur uit *O* _O-
Whaha dat is ook herkenbaar. Na mijn 954 kocht ik ook een GSX-R (1000)
c347bd18783ac305c3d6428f264da8fb

Ondanks meer vermogen dan de huidige blade, was de GSX-R een stuk saaier ook al hoor je altijd dat Honda saai is _O- _O-
 
Jij ook al? haha lache

Ik vond de GSX opzich wel mooi maar ik had steeds het idee dat de versnellingsbak ieder moment er uit liep zo gierde de eerste versnelling, ik kon er niet aan wennen. Hondas lopen als naaimachientjes!
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er interesse in een Cordona PQ8 Quickshifter? Heeft in 2013 ook te koop gestaan, maar toen vanwege een draadbreuk niet meer verkocht. Is nu uiteraard 100% in orde. Mag weg voor 300 euro. PM graag bij interesse.

Gaat weg, omdat de GSXR de deur uit gaat.
De QS is plug and play en universeel.
 
Domme vraag waarschijnlijk....

Wanneer er vlammen uit de pijp komen... Hoe komt dit? Het lijkt mij onverbrande benzine?
Is dit een teken dat de afstelling verkeerd is?
Komt het ook voor bij motoren die een katalysator hebben?
Is het schadelijk?
Hoeveel katalysatoren heeft mijn blade uit 2005 eigenlijk? De pot onder de linkpijp is er 1 maar bij de bevestiging bout van de uitlaat zit ook een verdikking op allebei pijpen. Zit hier ook wat in?
Het geluid van mijn akrapovic valt wat tegen. Achteraf misschien een beetje spijt dat ik alleen een slipon genomen heb.
Ik heb dit nog nooit gehad, maar ziet er wel gaaf uit.
 
Op carburatie fietsen is het over het algemeen vervuiling van het luchtfilter, waardoor het spul te rijk gaat lopen.

Bij injectie kan het van alles zijn, gasklepsensor, lambdasensor, rpmsensor, etc. zijn allemaal betrokken bij bepalen hoeveel peut er ingespoten moet worden.

Echter is een vervuild luchtfilter dan weer niet direct een issue bij injectie, daar de ecu daar weer op kan bijregelen; lambda ziet 'te rijk', ecu spuit minder in. Misschien dat het een probleem wordt als bij de kleinste inspuit hoeveelheid de boel nog te rijk staat...

Verkeerde mapping kan niet zomaar optreden lijkt me, tenzij er een PC-3/4/5 inzit, welke serieus de weg kwijt is...
 
Je koopt ze alleen maar! En de oude doe je niet weg? Gaaf hoor! Soms heb ik ook wel spijt dat ik m'n oude blade zo goedkoop weg heb gedaan toen...

Het oerblad is een 'Johan van der Wal'-special, komt iets meer paard uit dan standaard, maar je krijgt er geen cent extra voor en die 140,- per jaar dat ie kost aan verzekering en belasting. Ben zelfs van plan om na de verhuizing het ding weer in showroom staat te brengen...
 
Heeft meer met klepoverlap te maken... op een moment staan zowel de uit- als de inlaatklep tegelijk open en komt er dus vers mengsel in de uitlaat.
In de ideale wereld zuigt je uitlaat het verbrande mengsel uit je uitlaat, samen met beetje vers mengsel. De terugkerende drukgolf drukt deze weer terug de cilinder in.

Omdat je een andere slipon hebt gemonteerd is er dus ook een andere drukgolf en kan het zomaar zijn dat er meer vers mengsel in de uitlaat achterblijft.

Verder heb je geen lambda sensor dus er iets niets wat je AF-ratio veranderd.

De "pot" onder de linkpijp? Bedoel je die vlinderklep??
 
Ik dacht juist dat er bij klep overlap uitlaatgas het inlaattraject ingedrukt werd? Dat is igg bij m'n WRX zo, omdat er veel meer druk in het uitlaat traject is dan in het inlaat spruitstuk....
 
Ik heb een helder led-achterlicht met geïntegreerde knipperlichten in mijn 2005 blade. Gisteren ben ik een stuk gaan toeren in de Ardennen met collega's en zij maakten de opmerking dat de richtingaanwijzer heel erg moeilijk te zien is, op het moment dat ik richting aangeef en rem tegelijkertijd. Zijn er hier mensen die dit ook wel eens te horen hebben gekregen?

Ik weet niet of het verholpen is als ik er bijvoorbeeld een donker led-achterlicht met raw in zou zetten. Anders zit er waarschijnlijk niks anders op, dan een origineel achterlicht in te zetten en een andere kentekenplaathouder, waar ik losse knipperlichten op zou kunnen maken.
 
Ik heb het zelf nooit gezien en rij te hard voor de anderen om het te zien. _O-

Niets van aantrekken zou ik zeggen *O*

full


(een beetje stoer doen mag wel een keer toch?)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een helder led-achterlicht met geïntegreerde knipperlichten in mijn 2005 blade. Gisteren ben ik een stuk gaan toeren in de Ardennen met collega's en zij maakten de opmerking dat de richtingaanwijzer heel erg moeilijk te zien is, op het moment dat ik richting aangeef en rem tegelijkertijd. Zijn er hier mensen die dit ook wel eens te horen hebben gekregen?

Ik weet niet of het verholpen is als ik er bijvoorbeeld een donker led-achterlicht met raw in zou zetten. Anders zit er waarschijnlijk niks anders op, dan een origineel achterlicht in te zetten en een andere kentekenplaathouder, waar ik losse knipperlichten op zou kunnen maken.

Ik kreeg dezelfde klacht bij mijn ouwe gixxer. Echt duidelijk zijn die achterlichten met ingebouwde knipper nooit. Maar ik zou het lekker laten zitten. Je collega's zien toch waar je naar toe gaat als je verzit en je knie uit steekt ?
 
Ik heb een helder led-achterlicht met geïntegreerde knipperlichten in mijn 2005 blade. Gisteren ben ik een stuk gaan toeren in de Ardennen met collega's en zij maakten de opmerking dat de richtingaanwijzer heel erg moeilijk te zien is, op het moment dat ik richting aangeef en rem tegelijkertijd. Zijn er hier mensen die dit ook wel eens te horen hebben gekregen?

Ik weet niet of het verholpen is als ik er bijvoorbeeld een donker led-achterlicht met raw in zou zetten. Anders zit er waarschijnlijk niks anders op, dan een origineel achterlicht in te zetten en een andere kentekenplaathouder, waar ik losse knipperlichten op zou kunnen maken.

Dat is de reden dat ik er weer knippers op heb laten zetten. Maar nu zag ik laatst wel ergens een unit, waarvan niet de helft geel gaat knipperen, maar echt een strook aan de zijkant en dat leek duidelijker.

Kan iemand mij vertellen wanneer je moet kleppen stellen met een blade van 2004?

Bij de 954 was het dacht ik op 24000 controleren, maar dat moet in het boekje staan.
 
Ja kleppen controleren bij 24000.

Ik heb nog even zitten speuren op het I-net. Het geluid wat ik hoor bij mijn eigen blade is waarschijnlijk gewoon een normaal iets. Het was zelfs te horen bij de nieuwe motoren in de tijd. Ik hoor waarschijnlijk te veel dingen. Bij mn wagen ook altijd het zelfde gezeik. Elk kraak je piepje en dingetje valt me op. Bij mijn maatje is het duidelijk een ander gehoor. Maar over mijn eigen blade toch weer wat meer gerust gesteld maar laat er nog wel een keer naar luisteren voor de zekerheid.
 
Even een vraag. Ik ben opzoek naar een navigatie houder / ram mount voor mn zojuist aangeschafte garmin zumo 220. Heeft iemand er toevallig 1 liggen en welke mounts zijn goed? Gr Chris
 
Ik kreeg dezelfde klacht bij mijn ouwe gixxer. Echt duidelijk zijn die achterlichten met ingebouwde knipper nooit. Maar ik zou het lekker laten zitten. Je collega's zien toch waar je naar toe gaat als je verzit en je knie uit steekt ?

Daar maak ik me ook niet zo'n zorgen over. Ik maak me meer zorgen over andere weggebruikers die mijn fireblade niet kennen.
 
Even een vraag. Ik ben opzoek naar een navigatie houder / ram mount voor mn zojuist aangeschafte garmin zumo 220. Heeft iemand er toevallig 1 liggen en welke mounts zijn goed? Gr Chris
Ik heb er nog wel eentje liggen die in het balhoofd kan. Laat maar weten wat je er voor over hebt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan