Het goede voorbeeld !!!!

ouweman

MF veteraan
23 okt 2002
4.701
98
Roosendaal
Rij vanmorgen over schiphol , en wat schetst mijn verbazing rijd de KMAR daar nog rond met oude kentekenplaten rond op hun dienst motor, en vervolgens andere weg gebruikers verbaliseren voor overtredingen van de verkeers wet!!!! hoezo klasse justitie???? :? :? :? :?
 
Zijn geen kentekenplaten, dus hoeven ook niet aan de eisen van kentekenplaten te voldoen.

Weet niet meer wat de naam voor een militaire kentekenplaat is, maar het zijn officieel geen kentekenplaten.
 
Militaire voertuigen (en ik denk dat de KMAR daar ook onder valt) hebben idd geen kentekenplaat. Wel een soort 'registratienummer' wat er uit ziet als een kentekenplaat.
 
Heb net met collega's van hem gesproken en zij zeiden dat hij inderdaad ook een nieuwe kentekenplaat moest hebben !! ,zij zouden hem waarschuwen !!
 
Heb net met collega's van hem gesproken en zij zeiden dat hij inderdaad ook een nieuwe kentekenplaat moest hebben !! ,zij zouden hem waarschuwen !!

Misschien/waarschijnlijk gaat defensie ook over op de nieuwe platen, of zijn het al gegaan, maar ik denk dat er toch voor hen een aparte wetgeving bestaat.

Want in mijn diensttijd bij de marechaussee heb ik toch echt geleerd dat het registratienummers zijn, en geen kentekens.
 
Misschien/waarschijnlijk gaat defensie ook over op de nieuwe platen, of zijn het al gegaan, maar ik denk dat er toch voor hen een aparte wetgeving bestaat.

Want in mijn diensttijd bij de marechaussee heb ik toch echt geleerd dat het registratienummers zijn, en geen kentekens.
Klopt...Defensie in het algemeen,Politie,brandweer enz.hebben allemaal uitzonderingen op heel veel regels in de Wet bijv.Rijtijdenwet enzv.
 
Politie en brandweer hebben een gewone "dure" verzekering.
Militaire instellingen hebben wel kentekenplaten/registratienummers, maar zijn in principe niet verzekerd. (volgens een maatje van me die bij de Kmar heeft gewerkt.)
De schade die door militaire voertuigen wordt veroorzaakt wordt gewoon door defensie vergoed.
 
Politie en brandweer hebben een gewone "dure" verzekering.
Militaire instellingen hebben wel kentekenplaten/registratienummers, maar zijn in principe niet verzekerd. (volgens een maatje van me die bij de Kmar heeft gewerkt.)
De schade die door militaire voertuigen wordt veroorzaakt wordt gewoon door defensie vergoed.

Klopt helemaal, Kmar heeft Registratieplaten.
En inderdaad geen verzekering, de schade wordt gewoon door Defensie (lees Burger) vergoed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan