het grote 749/999 Ducati topic

Dat hoort zo. Je hoeft alleen de startknop maar aan te tikken en de startmotor blijft draaien tot de motor aanslaat. Als de motor niet aanslaat stopt hij geloof ik een een seconde of 8. Geen zorgen dus 😉
 
Bedankt voor de reacties. Ik had niet verwacht dat het zo high tech zou zijn.... ik ging gelijk uit van een storing 😃
 
De Ducs ook nog eens op de gevoelige plaat vastgelegd :]

full

full

full

full
 
Iemand toevallig in het bezit van het werkplaatshandboek voor een 999 uit 2003?
Ik heb het via google geprobeerd, maar dan krijg je alleen maar dubieuze links.
 
Ok heb er wel 1 van 2004. Hij is wel groot iets van 50mb geloof ik. Als je die wilt dan stuur me ff een pb.
 
Weet er iemand of er monobloc remklauwen zijn voor een 999 uit 2003?
Monoblock klauwen zijn de radiaal klauwen, die passen alleen op een vork met de daarvoor bestemde voorpoten.
Alleen de 999R van dat bouwjaar heeft radiale klauwen.
Na 2005 heeft ook de 999s ze ook samen met de 999r.
 
Vandaag de Gipro versnellingsindicator gemonteerd. Een gadget maar wel erg handig bij deze Duc.
Op zich was het makkelijk installeren.
Alleen de geschakelde 12v vinden was nog ff lastig maar het werkt allemaal.
full
 
Monoblock klauwen zijn de radiaal klauwen, die passen alleen op een vork met de daarvoor bestemde voorpoten.
Alleen de 999R van dat bouwjaar heeft radiale klauwen.
Na 2005 heeft ook de 999s ze ook samen met de 999r.

Volgens mij hebben alle 749/999 monoblocs, ook de niet-radiale.

Monobloc slaat op de constructie van de klauwen uit 1 solide blok metaal (niet gebout).
 
Ik heb die 12v afgetapt van de draden die naar de schakelaar van de voet rempedaal gaan. Paars/wit draadje. Zit ook dicht in de buurt van de snelheids sensor die je ook moest aftappen.
 
Mooie bikes! Heeft die 749r op de eerste foto nu een standaard tank in plaats van de vergrote tank, of is het gezichtsbedrog?

Goed gezien Peter, was ook een minpuntje bij de keuring, eigenaar vond de lijn mooier met de standaard tank maar die grote tank hoort gewoon bij de 749R
 
Even een vraagje. Ik heb de duc nog niet O lang maar het valt me op dat reservelamp snel aangaat.
Nu heb ik gekeken en getankt nadat de lamp aanging. Er ging 10 liter in en ik had 170km gereden.

De tankinhoud zou 17 liter zijn. In theorie kan je dus nog ong 110 km rijden na dat het lampje aan gaat.
Wat is jullie ervaring. Kan ik gerust door rijden nog als die gaat branden of is dat lampje nogal wispelturig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan