het grote 749/999 Ducati topic

Ik weet nog of je al een handleiding hebt;
Thanks, ik heb vorige week de frans/nederlandstalige versie van het gekocht. Via eBay de engelse/duitse versie kunnen scoren dus nu heb ik ze in alle talen *O*
En Ducati Zaltbommel regelt het onderhoudsboekje+ dealernetwerkboekje voor me, heb ik alles weer compleet *D
 
Heb mijn banaan na 4 jaar woonkamer terug ingeschreven.
Vroeg garagist naar hoe moeilijk het was om het ding op te starten na stilstand.
'Vloeistoffen vervangen, batterij vervangen, riemen en spanners nagekeken, start geduwd en boemboemboem ringdingding.'
Soms ben je bang voor niets.
 
232233
 
Kan niet wachten op de lente! -O-
Ik heb nog een OEM Ducati performance kuipruitje weten te scoren, zonder gat voor het stadslicht.
Hij is eigenlijk voor de 749R maar wilde even kijken hoe het staat.
Best fraai zo en iets hoger/meer getint dan het originele ruitje.*D


fullsizeoutput_11ee.jpeg
fullsizeoutput_11f0.jpeg
fullsizeoutput_11ec.jpeg
 
Mooi, hoor...

Grappig, die voorkeuren voor ruitjes! Ik heb juist onlangs mijn iets getinte steilere ruitje vervangen door een heldere, van MRA. Ik vind op zich de combinatie rood/zwart heel mooi, maar vind de voorkant van de 749/999 ranker ogen met een helder ruitje.
Ieder zo zijn voorkeur, zeg maar!
20220130_142336.jpg
 
Mooi, hoor...

Grappig, die voorkeuren voor ruitjes! Ik heb juist onlangs mijn iets getinte steilere ruitje vervangen door een heldere, van MRA. Ik vind op zich de combinatie rood/zwart heel mooi, maar vind de voorkant van de 749/999 ranker ogen met een helder ruitje.
Ieder zo zijn voorkeur, zeg maar!
Bekijk bijlage 1722627

Doorzichtig laat de motor ook lager lijken.
 
Mooi, hoor...

Grappig, die voorkeuren voor ruitjes! Ik heb juist onlangs mijn iets getinte steilere ruitje vervangen door een heldere, van MRA. Ik vind op zich de combinatie rood/zwart heel mooi, maar vind de voorkant van de 749/999 ranker ogen met een helder ruitje.
Ieder zo zijn voorkeur, zeg maar!
Bekijk bijlage 1722627
Die is ook gaaf!
Ik heb hier 4 verschillende ruitjes liggen, van light smoke naar Smoke (Puig) naar origineel.
Ik vind de Puig een erg mooi ruitje maar té donker...de voorzijde komt beter uit met een doorzichtig ruitje.
Foto van de Puig;

ahGnrQUwTEe8PlD5WYaR1Q.jpg
 
Ik heb de 749 weer opgehaald van het beurtje...
Meevaller: de spanningsregelaar was niet stuk
;)
Echter er was geklooid met bekabeling, dus het hele start en laadcircuit is getest en doorgemeten, startrelais gerepareerd, extra massakabel gelegd etc.

Verder:
- Kleppen gesteld + riemen
- Iridium bougies
- Klepdekselpakkingen
- Luchtfilters
- Koppelingsplaten vervangen en korfranden gevlakt, gereinigd
- Voorvork volledig gereviseerd, lineaire veren, andere olie en wat andere aanpassingen voor sportiever gebruik
- Balhoofdlagers gereinigd, opnieuw ingevet, afgesteld
- Nieuwe voorwiellagers
- Achterveer en linksysteem volledig gecontroleerd, gereinigd, naaldlagers gecontroleerd
- Race rem/schakelset voor omgekeerd schakelen en rem/koppelingshendels gemonteerd
- Sportievere remblokken voor + achter

Low budget idee wel een beetje uit de hand gelopen, was even slikken.... Maar nu zou die toch voor elkaar moeten zijn voor komend seizoen
:)

Meteen TOMS racecursus geboekt... Hopelijk komt er nog wat budget vrij voor wat extra dagen.
 
Ik heb de 749 weer opgehaald van het beurtje...
Meevaller: de spanningsregelaar was niet stuk
;)
Echter er was geklooid met bekabeling, dus het hele start en laadcircuit is getest en doorgemeten, startrelais gerepareerd, extra massakabel gelegd etc.

Verder:
- Kleppen gesteld + riemen
- Iridium bougies
- Klepdekselpakkingen
- Luchtfilters
- Koppelingsplaten vervangen en korfranden gevlakt, gereinigd
- Voorvork volledig gereviseerd, lineaire veren, andere olie en wat andere aanpassingen voor sportiever gebruik
- Balhoofdlagers gereinigd, opnieuw ingevet, afgesteld
- Nieuwe voorwiellagers
- Achterveer en linksysteem volledig gecontroleerd, gereinigd, naaldlagers gecontroleerd
- Race rem/schakelset voor omgekeerd schakelen en rem/koppelingshendels gemonteerd
- Sportievere remblokken voor + achter

Low budget idee wel een beetje uit de hand gelopen, was even slikken.... Maar nu zou die toch voor elkaar moeten zijn voor komend seizoen
:)

Meteen TOMS racecursus geboekt... Hopelijk komt er nog wat budget vrij voor wat extra dagen.
Zal een dure zijn geweest…maar is hij wel weer tiptop! Foto’s zijn altijd welkom O-)
 
Gister mijn nieuwe ducati performance -old stock- hugger binnen gekregen, ik denk dat ik deze op de 749R ga schroeven..to be continued…
In het voorjaar maar eens rondbellen/mailen naar Ducati dealers etc. om te kijken of ik nog ergens een nieuw Termignoni-systeem kan vinden…😬
 

Bijlagen

  • 49EADB0C-35BE-4BF5-BED0-F02E3B1A2D2D.jpeg
    49EADB0C-35BE-4BF5-BED0-F02E3B1A2D2D.jpeg
    144,7 KB · Weergaven: 10
Zal een dure zijn geweest…maar is hij wel weer tiptop! Foto’s zijn altijd welkom O-)
Nou.... bijna de aanschafprijs erbij af moeten tikken :(

Foto's had ik er volgens mij al een paar van gepost, maar nog niet echt goede foto's kunnen maken. Komen aan de start van het seizoen wel!
Het is niet de knapste 749 die je ooit zult tegenkomen, maar prima basis zo denk ik.

Wil graag een setje Breil stickers scoren, dan is hij volledig in deze trim (alleen dan biposto):
 
Heb je die voetsteunen zelf zwart gespoten of zijn deze gepoedercoat??? Heb vorige week mijn subframe en wat kleine onderdelen (o.a. drukplaat en remhendels) weggebracht naar een medeforummer om te laten spuiten/coaten maar bedenk me nu dat die zwarte steunen er ook wel mooi bij hadden gestaan...:Y
Screenshot_20220205-125101_Gallery.jpg

Dit zijn originele zwarte steunen die, net als de zwarte standaard, van een gesloopte 749/999 met rood/zwart frame afkomstig zijn. Heb ze via Marktplaats op de kop kunnen tikken en vond dat het wel goed paste bij het zwarte subframe. Heb wel de zwarte schetsplaatjes vervangen door carbon.
 
En om in stijl te blijven vandaag ook een ander koppelingsdeksel gemonteerd: zwart natuurlijk. Het carbon exemplaar dat er op zat was wel oké, maar net niet wat ik wilde.
20220205_164034.jpg
 
Dit is 3D geprint en niet afgewerkt? Kan dat tegen de warmte?
Ik zoek nog steeds een standaard gesloten deksel.
 
Lijkt me gewoon een 3D print stuk waar steunstructuur is uitgebroken zonder afwerken naderhand.
 
Randjes kunnen idd nog wat netter afgewerkt worden, maar stelt niet zoveel voor.
De Italiaanse verkoper levert deze al 3 jaar, dus ga ik ervan uit dat het met de warmte wel los loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan