het grote 749/999 Ducati topic

Er gaat een wereld voor je open 😬😂 zit zoveel minder complex in elkaar dan een 999
Ja klopt haha.
Meer onderdelen maar je trekt hem in een uurtje helemaal uit elkaar.
Met name de airbox/ inlaat-traject etc is veel fijner sleutelen.

Kleppen stellen zou lastiger moeten zijn maar daar kom ik komende weken wel achter :+
Wel lekker krap met die kleine kleppendeksels.:')
 
Ik vind beide modellen relatief makkelijk sleutelen als je het vergelijkt met een japanner. Kuipwerk en tank kun je in 10 minuten compleet los trekken bij zowel 916 als 999. Daar heb ik bij m'n ZX10 ruim een half uur voor nodig :X
 
Heb mijn 749 te koop staan op dit forum. Vind het zelf ook wel wat spijtig maar wil er een trialmotor voor in de plaats. En de Guzzi v11 blijft.
 

Bijlagen

  • WP_20160916_15_50_56_Pro.jpg
    WP_20160916_15_50_56_Pro.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 1
Je moet ervoor zijn.
Ik mocht er ooit één gebruiken van de dealer, voor maand of twee.
Tot wanneer men 998 die ik had gekocht binnen was.
Het was een Guzzi Jackel,na een week heb ik hem terug gebracht.😀

Henk!!!
 
Je moet ervoor zijn.
Ik mocht er ooit één gebruiken van de dealer, voor maand of twee.
Tot wanneer men 998 die ik had gekocht binnen was.
Het was een Guzzi Jackel,na een week heb ik hem terug gebracht.😀

Henk!!!
Ja. Een jackel of een V11. Ik vind ook elke Guzzi niet geweldig. Maar dat geldt ook voor Ducati
 
Blijft apart zo’n Guzzi hè. Ik heb naast de Ducati deze café sport. Net zo’n beleving als de Ducati.Bekijk bijlage 1951958
Een Cafe Sport is ook wel mooi hoor met die Ohlins vork en demper en die Bos uitlaat oogt goed. Behalve dat is het ook best een comfortabele motor. Die van mij liep niet helemaal lekker maar ook dat is nu in orde en gezien mijn leeftijd is de Guzzi beter voor mij dan de Ducati. Ducati is eigenlijk een betere motor of competitiever is misschien een beter woord.
 
Een Cafe Sport is ook wel mooi hoor met die Ohlins vork en demper en die Bos uitlaat oogt goed. Behalve dat is het ook best een comfortabele motor. Die van mij liep niet helemaal lekker maar ook dat is nu in orde en gezien mijn leeftijd is de Guzzi beter voor mij dan de Ducati. Ducati is eigenlijk een betere motor of competitiever is misschien een beter woord.
De vorige eigenaar heeft de katalysator vervangen en een Lamphart nokkenas gemonteerd. Mapping aangepast. Dat resulteert in 101 pk ahw. En 104 Nm dat gaat best serieus van de plek. En dan nog t geluid met die BOS dempers. 😍
 
  • Leuk
Waarderingen: lapo
Hij speelt wat in op het feit dat het een pers moto was en ziet daar een meerwaarde in.
Dan is de kans ook groot dat er één of andere moto journalist het ding tegen de grond heeft gelegd.😀

Henk!!!
 
Vandaag in een opwelling deze mooie bella gekocht. Ik was opzoek naar een uitvoering met de dikke achterbrug en dat is gelukt.
Het is een 2005, dus eigenlijk zou die een rood frame moeten hebben en een andere kuip.
Iemand enig idee hoe dat zit, zag laatst een 749 bij obsession engineering in dezelfde uitvoering.
 

Bijlagen

  • 20231213_151256.jpg
    20231213_151256.jpg
    482,2 KB · Weergaven: 2
Heb zelf ooit een racer r1 persfiets gehad.
Die gozer werkte bij yamaha Nederland. En eigenlijk moest ie de shredder in.
Had chassis nummer 00000003 oid.
Moest beloven hem niet op kenteken te gaan zetten ivm "diefstal".

Niet gedaan ook..heerlijk 2 jaar mooie dagen mee beleefd.
Diverse podia gehaald in ZAC oa...
 
Vandaag in een opwelling deze mooie bella gekocht. Ik was opzoek naar een uitvoering met de dikke achterbrug en dat is gelukt.
Het is een 2005, dus eigenlijk zou die een rood frame moeten hebben en een andere kuip.
Iemand enig idee hoe dat zit, zag laatst een 749 bij obsession engineering in dezelfde uitvoering.
Dit is een overgangsmodel
Daarna werd t frame rood en veranderde de Kuip. Plus betere elektronica
 
Vandaag in een opwelling deze mooie bella gekocht. Ik was opzoek naar een uitvoering met de dikke achterbrug en dat is gelukt.
Het is een 2005, dus eigenlijk zou die een rood frame moeten hebben en een andere kuip.
Iemand enig idee hoe dat zit, zag laatst een 749 bij obsession engineering in dezelfde uitvoering.
Gefeliciteerd met je aankoop!
Is hij in 2005 op kenteken gezet? Want dit is een 2003/2004 model waar een nieuwe model achterbrug in is geplaatst.
Misschien dus een tijd bij een dealer in de showroom gestaan en later op kenteken gezet.

Kan een overgangsmodel zijn hoor maar op de foto ontdek ik alleen een 2005 achterbrug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan