Het grote 900RR Fireblade topic ....Deeltje 105

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen ik heb ff een vraag
Mijn cbr 900 start ik en loopt ook goed dan ff later wil ik gas geeven en wil hij af slaan
Dan trek ik nog een beetje aan de sjok en lukt het om hem aan de praat te houden en rij weg met gestoter
Maar als ik mog mir gas geef slaat jij toch af
Dan 10 a 15 x starten met ff pouzen van een paar minuten en op een gegeven moment doet hij het soms slaat hij af als ik gas geef en dan nog ff starten
En dan rij ik gewoon weg en loopt hij als een zonetje


Alfast bedankt voor jullie reacties
 
Omdat tegenwoordig de samenstelling van die brandstof funest is voor de carburateurs (zeker als de motor enige tijd stilstaat, winterstop ofzo). Ethanol/vocht zorgen er oa voor dat het hele zooitje potdicht komt te zitten, de tiger was daardoor iig niet meer te redden. Althans de carbs daarvan, een ultrasoon badje of 6 met verschillende chemische goedjes mochten niet baten. Injectiemotoren hebben daar minder/geen last van.

Laten we het zo zeggen, heb een heel technisch verhaal aangehoord over hoe of wat. Maar in grote lijnen komt het daar op neer.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat weet ik neem altijd BP 98

En hoe heet dat zwarte doosje onder je carburateur dat filter is ook half gaar
Dan doe ik er gelijk neuiwe bougies in en luchtfilter
 
Omdat tegenwoordig de samenstelling van die brandstof funest is voor de carburateurs (zeker als de motor enige tijd stilstaat, winterstop ofzo). Ethanol/vocht zorgen er oa voor dat het hele zooitje potdicht komt te zitten, de tiger was daardoor iig niet meer te redden. Althans de carbs daarvan, een ultrasoon badje of 6 met verschillende chemische goedjes mochten niet baten. Injectiemotoren hebben daar minder/geen last van.

Laten we het zo zeggen, heb een heel technisch verhaal aangehoord over hoe of wat. Maar in grote lijnen komt het daar op neer.

Ik dacht al dat je dat bedoelde ;)

Maar zit in eu98 diezelfde rotzooi ook niet dan??
 
Ja maar volgens mij een stuk minder

Zou het bij mij ook nog wat andere kunnen zijn omdat ik wel 98 er in gooi
Weet niet wat de vorige eigenaar deed maar het is nu erger geworden
In het begin deed hij het niet 6 maande geleden en 2 maande geleden voor het erst nu wat vaker
In gooi er aleen 98 in
 
Laatst bewerkt:
Middag :W

Gister mn 954 gehaald die afgesteld is op de dyno en dit is het resultaat.

Foto1k0-KK8GR4V7.jpg


Foto1k0-QSAR6YQL.jpg


Foto1k0-ZTODNVGE.jpg


Wat hij niet weg kreeg en wat mij dan verbaasde was de dip die je ziet bij 5500rpm? :?
Ik merk ook dat ie in hogere versnelling gewoon inhoud tot +/- 7000rpm terwijl de AFR op dat punt prima is?
Zou dat komen doordat ik de inlaatklep heb verwijderd en de uitlaatklep op de "open" stand heb gezet?
Iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht al dat je dat bedoelde ;)

Maar zit in eu98 diezelfde rotzooi ook niet dan??
Zal er vast wel in zitten, maar dan in veel mindere mate.

@ jpjp: Als ik je verhaal zo lees, denk ik toch dat je het moet zoeken bij de carbs of misschien in de ontsteking (bougies/bobines).
In het geval van de tiger had ik dat ook, maar dat was na enige tijd van stilstand. Liep hij ook op 3 poten, sputteren tot en met. Even flink gas geven met dikke vlammen uit de demper en hij pakte de 4e ook weer mee.
Al stotterend wegrijden en na een paar km weer als een zonnetje rijden.
Dag erna naar Zeeland gereden, echt perfect gewoon. 2 à 3 weken stilstand en het feest begon weer van voor af aan, alleen kwam het niet meer goed.
Uiteindelijk is heel de bike nagekeken (tank, brandstoffilter, bougies, bobines), er zijn toen wat bougies vervangen en zijn de carbs echt maximaal aangepakt, maar het is niet meer goed gekomen... :/
 
Laatst bewerkt:
Middag :W

Gister mn 954 gehaald die afgesteld is op de dyno en dit is het resultaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat hij niet weg kreeg en wat mij dan verbaasde was de dip die je ziet bij 5500rpm? :?
Ik merk ook dat ie in hogere versnelling gewoon inhoud tot +/- 7000rpm terwijl de AFR op dat punt prima is?
Zou dat komen doordat ik de inlaatklep heb verwijderd en de uitlaatklep op de "open" stand heb gezet?
Iemand ervaring hiermee?
Kon hij je dat bij het afstellen niet vertellen dan?
Toen ik met mijn blade (weliswaar een 96-er) naar de dynobank ging in Ridderkerk, had ik ook een dip rond de 6000 toeren. Die wist hij wel weg te werken, maar kon me ook het eea erover vertellen.
Ik heb geen ervaring met een injectieblade, dus kan ik je er niet mee helpen. Maar er zijn hier techneuten zat (en anders misschien in het 929 en 954 topic) ;)
 
Laatst bewerkt:
Oké dankje ik heb zz al bougies bestelt en luchtfilter die ga ik zz vervangen en dat filtertje onder de carburateur (weet je ook hoe die heet)
En dan daar na maar de carburateur er uit halen en weg brengen heb je nog tips waar en hoe


Alvast bedankt
 
Kon hij je dat bij het afstellen niet vertellen dan?
Toen ik met mijn blade (weliswaar een 96-er) naar de dynobank ging in Ridderkerk, had ik ook een dip rond de 6000 toeren. Die wist hij wel weg te werken, maar kon me ook het eea erover vertellen.
Ik heb geen ervaring met een injectieblade, dus kan ik je er niet mee helpen. Maar er zijn hier techneuten zat (en anders misschien in het 929 en 954 topic) ;)

Nee hij kreeg t iig niet voor elkaar.
Ben net zelf ook even wezen afstellen maar ik krijg t niet beter.
Heb echt t idee dat ik het laag in toeren wegtrekken heb verpest met het weghalen van de kleppen!?
Of ik moet de uitlaatklep eruit halen ipv m in de "open" stand zetten?
 
Laatst bewerkt:
Hey allen.. niemand die de maten weet van de keerringen van het achterwiel?..

Ik heb vanavond een kappenset besteld,colin edwards uitvoering.. zit wat levertijd op,ma ben zeer benieuwd. De gok maar eens genomen,en kijken hoe de pasvorm is.
Gaat om deze set:




Ben benieuwd of het wat is..
 
Hey allen.. niemand die de maten weet van de keerringen van het achterwiel?..

Ik heb vanavond een kappenset besteld,colin edwards uitvoering.. zit wat levertijd op,ma ben zeer benieuwd. De gok maar eens genomen,en kijken hoe de pasvorm is.
Gaat om deze set:
[~[url="http://i92.photobucket.com/albums/l29/bmw_jeroen/_12_zpsbjstx0ba.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i92.photobucket.com/albums/l29/bmw_jeroen/_12%201_zpszoqt4gra.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i92.photobucket.com/albums/l29/bmw_jeroen/_12%202_zpslbgd4jyf.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ben benieuwd of het wat is..
Keerringen? Bedoel je de pasbussen toevallig?

Blijf dat een gave kleurstelling vinden :9~ Pasvorm is over het algemeen best een beetje ruk, er moeten vaak gaten ge- of verboord worden bij de bevestigingspunten. Maar het hangt er een beetje vanaf of het gegoten of geperst is oid.
 
Hey allen.. niemand die de maten weet van de keerringen van het achterwiel?..

Ik heb vanavond een kappenset besteld,colin edwards uitvoering.. zit wat levertijd op,ma ben zeer benieuwd. De gok maar eens genomen,en kijken hoe de pasvorm is.
Gaat om deze set:
[~[url="http://i92.photobucket.com/albums/l29/bmw_jeroen/_12_zpsbjstx0ba.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i92.photobucket.com/albums/l29/bmw_jeroen/_12%201_zpszoqt4gra.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i92.photobucket.com/albums/l29/bmw_jeroen/_12%202_zpslbgd4jyf.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ben benieuwd of het wat is..
Ik ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan