het grote allesomvattende bmw boxer topic II

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat de opmerking over het voorspatbord op mij slaat, nee dit is een politievoorspatbord.
@flat-twinner, dank ik zal me er eens in gaan verdiepen, eerst van het weekend maar eens wat kilometers maken.
Ik moet ook nog mijn R50 (R100-blok) met span testen, had een lekkende carb, als het goed is, is dat nu verholpen. Eerst maar eens kijken of hij droog blijft op de openbare weg. Want ik ben wel een beetje klaar met die stinkende schoenen :(

Dat is wel gaaf zo'n R50 frame met een volwassen 1000 blok.
Ik moet het nog maar doen met een 60/6 frame en 900 blok.
Heb ook met die carbs zitten kl.tn, deze hadden een paar jaar op zolder gelegen voor de inbouw van het 900 blok.
 
Deze:Maar dit is zeker een anoniem internet plaatje.

Haha, je kent hem zeker alleen zo? Deze foto was helemaal 2012.
Ik heb hem ook nog in een Ralfie out-fit.


full


Wordt dan anders hoog tijd dat je eens langs komt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen,
Ik ben sinds gister bevrijd van den bmw..
Ik wilde 'm graag leuk vinden en het karakter van het blok is geweldig maar zeker na de korte levensduur van de startmotoren was ik er zat van en heb ik er geen vertrouwen meer in.. en als je niet meer lekker op een motor zit..

Ik weet- denk ik- dat 't anders kan.. maar goed.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en het speurwerk in de bizarre kwestie rond mijn motor.
Als 1 van jullie het licht ziet en een jawa wil, hesiteer niet me te contacteren..,

Ergens jammer dat het zo moest aflopen. Maar aan de andere kant heb je groot gelijk, een motor heb je voor je plezier en niet voor verdriet.
 
He ... zoek dringend voor een BMW R100RS van 1980 het gedeelte van het differentieel dat in het achterwiel grijpt. (28 tanden). Heb je zo iets met nog goede tanden, mail me mailbotte&yahoo.com (liefst met foto) en ik kom het afhalen.
Thanks guys

crownwheel.JPG
 
He ... zoek dringend voor een BMW R100RS van 1980 het gedeelte van het differentieel dat in het achterwiel grijpt. (28 tanden). Heb je zo iets met nog goede tanden, mail me mailbotte&yahoo.com (liefst met foto) en ik kom het afhalen.
Thanks guys

[afbeelding]
Check eens , swift in almere-haven of becks in wijhe of marcelbmw in a'dam.
Succes ermee en welkom.
 
Laatst bewerkt:
He ... zoek dringend voor een BMW R100RS van 1980 het gedeelte van het differentieel dat in het achterwiel grijpt. (28 tanden). Heb je zo iets met nog goede tanden, mail me mailbotte&yahoo.com (liefst met foto) en ik kom het afhalen.
Thanks guys

[afbeelding]

Die is goed opgevroten, heeft z'n geld wel opgebracht. Vergeet ik nog iets? Oh ja, WELKOM.
 
Laatst bewerkt:
Een nieuw project!
Om het thema in dit topic te doorbreken, ik heb vanmiddag een nieuwe K75 gehaald. De vorige eigenaar was er mee omgestuitert en zag het niet meer zitten,
Er zat een enorme BMW topkoffer op, die heb ik samen met het rek alvast gedemonteerd. De kuip gaat ook Marktplaats op. Er moet een gewone ronde /6, /7 koplamp op komen. Morgen gaat de kuip er af en komt er een normaal stuur op.
Gewoon een redelijke kale woon-werk fiets zodat ik een jaartje heb om de R1100GS te restaureren.
Heeft iemand nog een ronde H4 koplamp liggen?

full
 
Ja, inderdaad, ze blijven rijden, dat topic is morsdood. Ik heb mijn plicht gedaan, een foto gepost. Maar als er niemand commentaar, tips of spullen heeft steek ik er verder geen moeite meer in. :W

Lekker blijven zitten, af en toe doe je toch ook wat aan je Boxer.
Hier is het trouwens ook rustig.

Ga mijn sleutelmomenten aan de Boxer hier maar posten.
Ben een R80 blok van 1980 aan het upgraden. Blok lag te verstoffen.
Ik was al eerder begonnen maar had een schilderklus tussendoor.
Ketting+sleper+spanner vernieuwen
Heb de tuimelaars er vandaag maar eens uit elkaar gehaald.
Blok heb ik een paar keer per jaar doorgedraaid om olie rond te pompen maar de boel zat wat toch vast. Bij de sloop hiervan vielen in de naaldlagertjes de naalden eruit. Assen zijn ook wat beschadigd. Heb het nooit kunnen waarnemen, geen gekke geluiden gehoord.
Moet nog ergens een setje hebben, goed ???

Is fijn werken in/op zo'n bok op werkhoogte.

Foto's ??
 
foto's zijn welkom 8-)
hoop over een paar weken mijn blok open te trekken .
eerste keer ,ben wel benieuwd wat ik tegen kom.
zal foto's plaatsen en om hulp roepen '(
 
Lekker blijven zitten, af en toe doe je toch ook wat aan je Boxer.
Hier is het trouwens ook rustig.

Ga mijn sleutelmomenten aan de Boxer hier maar posten.
Ben een R80 blok van 1980 aan het upgraden. Blok lag te verstoffen.
Ik was al eerder begonnen maar had een schilderklus tussendoor.
Ketting+sleper+spanner vernieuwen
Heb de tuimelaars er vandaag maar eens uit elkaar gehaald.
Blok heb ik een paar keer per jaar doorgedraaid om olie rond te pompen maar de boel zat wat toch vast. Bij de sloop hiervan vielen in de naaldlagertjes de naalden eruit. Assen zijn ook wat beschadigd. Heb het nooit kunnen waarnemen, geen gekke geluiden gehoord.
Moet nog ergens een setje hebben, goed ???

Is fijn werken in/op zo'n bok op werkhoogte.

Foto's ??
Ga je er ook nieuwe cilinders op zetten? Dan heb ik wel interesse in de oude. Onze R60/6 rookt intussen uitbundig, daar zou ik graag 800cc nicasil op zetten. Maar goede gietijzeren bussen wil ik ook niet uitsluiten.
 
Als er nog iemand een grote ronde koplamp over heeft van een project? O-)

Ik heb vandaag een eerste proefrit op de K75 gedaan. Het is wel weer wennen zo'n turbine, maar soepel, fantastisch.
De kuip is er af, de vierkante koplamp uit de kuip heb ik nu in een beugel voor de voorvork. Ik heb hypermoderne spiegels met ingebouwde richtingaanwijzers (die natuurlijk te snel knipperen).

Ik heb iemand die interesse heeft in de onderdelen van de Schurgers kuip, maar helaas denkt hij dat de ronde koplamp met plastic goud waard is. Ik zie deze ruil niet snel lukken.

Als ik er aan denk zal ik een foto maken. Volgens mij is het een heel goede investering geweest, deze fiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan