Staat op je kentekenbewijs onder "Variant", anders even checken op www.rdw.nlHoe kan ik zien welke versie ik heb - denk dat die van mij nergers last van heeft aangezien die volgens het boekje rond mei 2015 uit de fabriek rolde
Hoe kan ik zien welke versie ik heb - denk dat die van mij nergers last van heeft aangezien die volgens het boekje rond mei 2015 uit de fabriek rolde
Staat op je kentekenbewijs onder "Variant", anders even checken op www.rdw.nl
Bekijk bijlage 1433631
Dat zou je wel verwachten, ja, al weet ik niet hoeveel vertraging daar precies in zit. Bij mijn KTM was er een poos geleden een terugroep i.v.m. de (Brembo) hoofdremcilinder, maar bij RDW verscheen die pas toen die rempomp al een maand of twee vervangen was, naar aanleiding van de brief die KTM mij stuurde. Gelet op de correctie die je zelf plaatste - dat eigenaren zelf mogen bepalen wanneer ze de update laten doen - kan het ook gewoon een servicebericht zijn i.p.v. een recall.Als er een terugroep/recall is, zou je dat hier ook terug moeten kunnen vinden!
Klopt, een 2015 zou er buiten moeten vallen, maar je weet maar nooit wat er nog komen gaat ... en dat is mooi, want kijk, met al die vluchtheuvels en andere snelheidsbeperkende attributen en regelgeving, anno nu, maakt dat het motorrijden toch nog spannendSpecifiek gaat het om de modellen K 1600 GT (OF01/OF11), K 1600 GTL (OF02/OF12), K 1600 Bagger (OF51/OF53) en K 1600 Grand America (OF51/OF53), geproduceerd tussen september 2016 en september 2019, die nu terug worden geroepen.
Jouwe is dan van 2015, zou dan buiten de recall vallen.
Mijn is van eind 2014, model 2015, heb ook nog niets vernomen van BMW.
Blijft een aardig bedrag, maar het valt allezins mee wat er gedaan is, bandjes los (achter) zal al zo'n 300-350 kosten denk ik...Nu even een update m.b.t. de "terugroepactie", oftewel de versnellingsbak.
Dealers zijn idd geïnformeerd dat er mettertijd niet nader genoemde onderdelen in de versnellingsbak vervangen moeten gaan worden. Het blok hoeft er niet voor uitgebouwd te worden (bij de K16 kun je er van opzij bij), maar men verwacht dat het best een klusje zal zijn. Het belangrijkste: de onderdelen zijn er nog niet ... naar verwachting komen die op z'n vroegst pas in december beschikbaar, en dan zullen ook de relevante eigenaren bericht krijgen.
Herkenbaar, een dergelijk bedrag was ik bij de 30k beurt kwijt, maar dan inclusief kleppen stellen, er werd 1 bobine vervangen, maar die was gratis (coulance). En op zich - vooropgesteld dat er kleppen gesteld worden - wijken die kosten helemaal niet zo erg af van de Jappen die ik in voorgaande jaren had.ik was voor een groot onderhoud , voorband , remblokken achter + 2 bobines ( 1 en 6 ) 960€ kwijt , tankje vol gedaan om mijn 1000€ ook maar op te doen
ja en dan nog 2 stuks ppfff dacht dat het iets van 150€/st was ....Verbaast me overigens dat je moest betalen voor die bobines, want ze zijn aardig aan de prijs,
wie een GS heeft geef ik de goede raad nooit op een forum gaan rondkijken .....
Grappig: ik kreeg een GS mee als leenmotor, en na 38 km floepte het lampje "ABS-is-stuk" aan, en dat ging niet meer uit ...of er niets van aan te trekken ...
Grappig: ik kreeg een GS mee als leenmotor, en na 38 km floepte het lampje "ABS-is-stuk" aan, en dat ging niet meer uit ...
Grappig. Op de GSA LC heb ik nu 47d + 20d km gereden, zonder grote problemen. Bij de K1600 zat ik al op een 2e v-bak binnen 16d km.
Dit heb ik dus in 2016 gehad bij mijn K1200S na een ongewilde wheelie (iets te fanatiek bij een stoplicht). Na 4 km ging ik tanken want het brandstof lampje ging opeens branden, de tankstation houder kwam naar buiten gerend om te melden dat er benzine uit de motor gutstBMW North America kondigde gisteren aan dat zij 50.000 motoren naar de dealers terughaalt, wegens een mogelijk probleem met de aansluting tussen de brandstoftank en de brandstofpomp. Het gaat hierbij om de 2005-2011 R-serie, 2005-2012 K-serie, 2010-2011 S1000RR en de 2006-2010 HP2. Een complete lijst vindt u hieronder. Bij deze motorfietsen bestaat de mogelijkheid dat er barsten onstaan in de kunststof ring tussen de benzinetank en en de benzinepomp bij sommige (niet nader genoemde) modellen. Volgens BMW is de mogelijke lekkage een combinatie van het uitoefenen van teveel kracht op het plastic flens, en de aanwezigheid van corroderende (roestende) materialen of vloeistoffen. Gevolg is dat er benzine kan gaan lekken als de motor loopt, bij uitgeschakelde motor stopt de lekkage weer, aldus BMW. In Amerika zullen de dealers bij kleine barsten in de kunstof flens deze vervangen, bij grote barsten en/of lekkage wordt er ook een nieuwe brandstofpomp geplaatst. Over een Nederlandse terugroepactie is niks bekendgemaakt. Update: In Europa worden de betrokken motoren niet teruggeroepen naar de dealers maar mogen eigenaren zelf kiezen of ze het betreffende onderdeel direct laten vervangen of een volgende servicebeurt afwachten. BMW zegt hierbij de problemen niet als kritiek in te schatten.
Vreemd,is altijd hetzelfde , er is GEEN BMW die niet op fourms afgekraakt word , GS ppff , is de grootste miskoop dat je kan doen maar toch zie je op elke hoek van de staat er zeker één staan , wie een GS heeft geef ik de goede raad nooit op een forum gaan rondkijken .....
voor wat bouwjaar is dit ?Details via RDW: Terugroepregister