Het grote BMW K1600 topic deel 2

PeterLeiden

MF'er
28 mrt 2015
85
8
60
Leiden
Vandaag was ik bij Motor Houtrust om een afspraak te maken voor de 60K beurt en meteen maar even geinformeerd of er al meer bekend is over de terugroep actie. De man bij de receptie kon geen informatie geven wanneer e.e.a. ging gebeuren maar heeft wel het vermoeden dat er een hele nieuwe versnellingdbak in komt. Afwachten maar.

Ik ga overigens met de BMW Club Nederland op 29 mei op het circuit van Assen een CRExperience Combitraining doen waarin meerdere rijtechnische aspecten aanbod komen. Lijkt mij heel leerzaam.

• Like
Waarderingen: DucBMW

Ecoboost182

MF'er
2 mei 2016
173
17
Vlaardingen
Ik heb met de K1600gt de VRO bochten gevolgd en moet zeggen dat de rijder echt de beperkende factor is Tegen het einde van de training heb ik zelf mijn rechter mistlamp/verstraler afgeschaaft en natuurlijk ook de stepjes. Ik zat in de middengroep qua snelheid maar aan het einde van de training bleken we met onze groep by far de snelste te zijn en dat met die grote machines. Mijn maat had zelf zijn step voor 30% afgeschaaft en tevens de zijkant van zijn schoen zodat je zelfs zijn sok zag zitten.
Wat betreft de vakantie die word aankomend jaar met de K1600gt en wel twee weken naar Schotland. Misschien dat ik in het voorseizoen nog een weekje alpen plan maar dat hangt van het werk af.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: DucBMW en Viaantje

Gaucho

MF'er
28 sep 2016
82
5
Heb de afgelopen jaren alle VRO opties al gedaan (Op Maat, Expert en Bochten), maar nog nooit met de K. Hopelijk is Lelystad nog beschikbaar in 2020 voor de KNMV, dan ga ik zeker de bochten training nog een keertje doen. Als alternatief ziet die CRExperience Combitraining er ook goed uit, ben alleen geen lid meer van de BCN.

Bergtrainingen heb ik ook een paar gedaan, en ook al heel wat kilometers en passen gereden in de Alpen en de Dolomieten de afgelopen jaren, denk dat ik die training wel een jaartje kan overslaan.

En als vakanties staan voorlopig de NC500 (Schotland) vroeg in het seizoen, en Frankrijk en Italie eind September op de planning. Komt vast nog wel wat bij denk ik... ;)

15 okt 2019
26
6
54

Ik heb nu handle bar risers en een gtl stuur op een gt geplaatst maar de remleiding moest wel verlengd worden.
Bij Remkaflex in Alkmaar netjes gefixed.
Nu nog ff lpg inbouwen, dan kan ik de nieuwe rijhouding testen.

15 okt 2019
26
6
54
LPG? Zo duur rijdt onze motor al niet..
Bij beetje woonwerkverkeer loopt prijs aardig op. Alles wat over blijft is meegenomen.
Bij 15.000km/jr kost een beetje brandstof al gauw ruim 1300 euro (uitgaand van 1:18 verbruik).
Op lpg (bij 1:16) komt dat op bijna 550 euro. Na 2jr rijden heb ik de kosten er al uit.
Verder is het altijd prettiger tanken als de tank vol gaat voor 15 euro.😉

15 okt 2019
26
6
54
Bij beetje woonwerkverkeer loopt prijs aardig op. Alles wat over blijft is meegenomen.
Bij 15.000km/jr kost een beetje brandstof al gauw ruim 1300 euro (uitgaand van 1:18 verbruik).
Op lpg (bij 1:16) komt dat op bijna 550 euro. Na 2jr rijden heb ik de kosten er al uit.
Verder is het altijd prettiger tanken als de tank vol gaat voor 15 euro.😉
Daarnaast vind ik het ook gewoon een leuke uitdaging (hobbymatig) om dit te proberen.