Het grote BMW K1600 topic deel 2

Mijne motor K1600 GT van 2016 heeft 36000 km gelopen, en die heb ik vanmiddag stuk gereden, zeer waarschijnlijk Koppakking stuk, de motor begon enorm te rokken.
Komt dit vaker voor en hoe kan ik dit het beste laten repareren. Wat zijn hiervoor ongeveer de kosten.

Heb je diesel getankt?
 
Naar de dealer brengen voor diagnose, en vast gaan sparen. Wat zoiets kost weet je pas als het open ligt.
 
Mijne motor K1600 GT van 2016 heeft 36000 km gelopen, en die heb ik vanmiddag stuk gereden, zeer waarschijnlijk Koppakking stuk, de motor begon enorm te rokken.
Komt dit vaker voor en hoe kan ik dit het beste laten repareren. Wat zijn hiervoor ongeveer de kosten.
Is bij mijn weten niet iets wat typisch is voor de K1600 en/of regelmatig voor komt. Maar alles kan stuk(gemaakt) worden natuurlijk. Kosten zullen afhankelijk zijn van of en wat er eventueel verder nog stuk is, maar ik vond een oud berichtje geplaatst door iemand met eenzelfde ervaring, en die heeft het over €800 voor het vervangen van de koppakking: klik
 
Mijne motor K1600 GT van 2016 heeft 36000 km gelopen, en die heb ik vanmiddag stuk gereden, zeer waarschijnlijk Koppakking stuk, de motor begon enorm te rokken.
Komt dit vaker voor en hoe kan ik dit het beste laten repareren. Wat zijn hiervoor ongeveer de kosten.

Zijn je uitlaten aan 1 zijde of beide zijden vettig(olie) aan de binnenzijde?
 
Ik ben donderdag een stuk wezen rijden - normaal doe ik dat door de weeks niet maar door het vele thuiswerken het "je mag niet meer rijden hier" gejank regel ik steeds vaker dat ik op donderdag de tijd voor mezelf heb zo ook algelopen donderdag. Spontaan wat mooie fotos gemaakt. Maken jullie veel foto's onderweg of bewaren jullie de track die je gereden hebt voor hergebruik of te optimalizeren voor een volgende keer?



 
Doen! en probeer de probleem gebieden te mijden - er zoveel meer moois dan alleen de stukken die zijn afgesloten. Alles tussen de A12 en A28 is mooi!
Tussen de A12 en A27 en de grens ook mooie delen te vinden hoor! O-)
of A27 en de A15... van de week ook even eropuit getrokken. Heerlijk zomers weer, geen topdrukte (wat wel opviel hoeveel mensen er toch fietsten).
En een handjevol motorrijders.
Maar ik mijdt de druktegebieden, en ja, ik rijdt wel op de dijken. Maar amper iemand te zien.
 
Mooie route - zelf inderdaad eten mee nemen... Je kan wel ijs halen bij bovereinde op de n302 vlak voor kootwijk als je net onder de A1 bent doorgereden alleen loopt je route daar niet lang. Verder staat er wel eens een lelijke eend bij deelerhoeve als je over de a50 heen bent gereden.
Geniet van je route - vanmiddag regen ;-)
 
BMW dealer... zei:
Die terugroepactie geld maar voor 3 motorfietsen in Nederland, ook nog eens en vrij oude terugroepactie.

M'n K1600GT gaat eind deze maand voor de terugroepactie m.b.t. de versnellingsbak. De andere terugroepactie is slechts van toepassing op een paar motoren zo berichte de dealer ^^.
 
Mijne motor K1600 GT van 2016 heeft 36000 km gelopen, en die heb ik vanmiddag stuk gereden, zeer waarschijnlijk Koppakking stuk, de motor begon enorm te rokken.
Komt dit vaker voor en hoe kan ik dit het beste laten repareren. Wat zijn hiervoor ongeveer de kosten.

Afhankelijk van de kleur en geur die de rook heeft zou ik bij blauwe rook en verbrande olielucht naar onderstaande laten kijken , scheelt een hoop in de kosten.
Aan de linkerzijde van de motor (als je er op zit) zit een drainageslangetje met een stop er in vanaf je luchtfilterhuis, trek die stop eruit en als je sludge tegen kom en er loopt vocht uit zou ik eerst het luchtfilterhuis + slangen na laten kijken, kans is groot dat deze dichtgeslibd zitten. Ik heb hetzelfde euvel gehad , stinken en olie verbranden. Ik kreeg eerst de diagnose klepseals of zuigerveren maar ik had gelukkig zelf internet afgestruind en kwam op verstopte carterontluchting uit, wat de zelfde symptomen geeft. Mijn K heeft vorig jaar zijn 90.000 km beurt bij de dealer gehad en daar is niet naar gekeken. nu weer rook- en reukloos.
 
M'n K1600GT gaat eind deze maand voor de terugroepactie m.b.t. de versnellingsbak. De andere terugroepactie is slechts van toepassing op een paar motoren zo berichte de dealer ^^.
Ik heb ook nog niets gezien.. - ik ga wel mijn koppeling laten checken. Ik heb namelijk het idee dat de platen (dat gebeurt er toch met de koppeling :? ) veel te ver van elkaar worden gehaald. Bij lage toeren is het geen probleem maar zodra ik een keer lekker doortrek gaat schakeling niet fijn. Tandje poetsen enzo. Wanneer ik de koppelingshandle maar een klein stukje inknijp gebeurt dat niet maar tussen een stukje en helemaal zit er veel ruimte. Vraag me af of dat in te stellen valt ?

Voor wie het interesseert - ben weer een stapje verder met mn nieuwe website; tijd ontbreekt een beetje op het moment.
 
Even een vraagje aan de GT Sport bezitters, dat zadel is iets anders gebouwd als die van de gewone GT.
Hoe bevalt dit, en/of weten jullie het verschil aan te duiden tussen deze modellen?

Bedankt.
 
Even een vraagje aan de GT Sport bezitters, dat zadel is iets anders gebouwd als die van de gewone GT.
Hoe bevalt dit, en/of weten jullie het verschil aan te duiden tussen deze modellen?

Bedankt.

Je bedoelt het zadel zoals op die van mijn K1600GT (zie avatar)? Bevalt prima, maar of er echt veel verschil is met het standaard zadel behalve de stiksels, weet ik niet... Misschien is het standaard zadel iets zachter? Had hiervoor een R1200RT uit 2008, daarvan was het standaard zadel echt véél te zacht (t.t.t. direct vervangen door eentje van Wunderlich).
 
Hi Pieter,

Inderdaad, het tweedelig zadel met contrasterend gekleurde naden van de Sport (zwarte motorblok, zwarte velgen, lage sportruit en Sport-striping) :-)
Zover ik weet, zou het zadel van de Sport net wat steviger zijn. Weet ook niet of de afmetingen anders zijn als die van het al standaard goede zadel.

Hoor of lees weinig dat er rijders zijn met custom zadels (Bagster, Sellerie, Touratech, Corbin of Wünderlich). Dit in tegenstelling op veel RT-modellen.
 
Hi Pieter,

Inderdaad, het tweedelig zadel met contrasterend gekleurde naden van de Sport (zwarte motorblok, zwarte velgen, lage sportruit en Sport-striping) :-)
Zover ik weet, zou het zadel van de Sport net wat steviger zijn. Weet ook niet of de afmetingen anders zijn als die van het al standaard goede zadel.

Hoor of lees weinig dat er rijders zijn met custom zadels (Bagster, Sellerie, Touratech, Corbin of Wünderlich). Dit in tegenstelling op veel RT-modellen.

Ben volgende week bij de dealer, zal eens voor je kijken of er verschil te voelen is tussen het standaard zadel en die op mijn fiets. Denk het niet, in mijn herinnering is het echt alleen een ander stikseltje. Zadels bij de latere R1200RT's zijn ook een stuk steviger dan bij de eerdere (< 2010) modellen. Die waren echt veel te zacht, zal dan ook de reden zien dat je ze veel ziet rijden met andere zadels erop ;-) .

PS Bevalt je huidige zadel niet?
 
Hi Pieter,

Inderdaad, het tweedelig zadel met contrasterend gekleurde naden van de Sport (zwarte motorblok, zwarte velgen, lage sportruit en Sport-striping) :-)
Zover ik weet, zou het zadel van de Sport net wat steviger zijn. Weet ook niet of de afmetingen anders zijn als die van het al standaard goede zadel.

Hoor of lees weinig dat er rijders zijn met custom zadels (Bagster, Sellerie, Touratech, Corbin of Wünderlich). Dit in tegenstelling op veel RT-modellen.
20200418_192509.jpg
Komt deze ook in aanmerking voor Sport versie. Weet eigenlijk niet waar hij vandaan komt. Zat al op fiets bij aankoop.
 
Hi Pieter,

Inderdaad, het tweedelig zadel met contrasterend gekleurde naden van de Sport (zwarte motorblok, zwarte velgen, lage sportruit en Sport-striping) :-)
Zover ik weet, zou het zadel van de Sport net wat steviger zijn. Weet ook niet of de afmetingen anders zijn als die van het al standaard goede zadel.

Hoor of lees weinig dat er rijders zijn met custom zadels (Bagster, Sellerie, Touratech, Corbin of Wünderlich). Dit in tegenstelling op veel RT-modellen.
Ik heb zelf vanwege de zeer zachte standaard buddyseat, gekozen voor de buddyseats van Sargent. Veel beter zitcomfort, lees veel steviger, waardoor je veel langer kan doorrijden voordat e.e.a zeer gaat doen.
 
Hoor of lees weinig dat er rijders zijn met custom zadels (Bagster, Sellerie, Touratech, Corbin of Wünderlich). Dit in tegenstelling op veel RT-modellen.
Ik had een Wunderlich zadel op mijn R1200RS en dat beviel erg goed, dus afgelopen week net een weer een Wunderlich voor mijn GT gekocht. Eerste ritten al weer goed bevallen, zit echt beter dan het standaard GT zadel.

Sargent had ik ook overwogen, maar daar moest je perse ook de buddy seat bij nemen, en ik rij altijd alleen. Daarom was de Wunderlich een stuk goedkoper, en die kon in direct via de dealer krijgen (Biqer in Eindhoven).
 
Terug
Bovenaan Onderaan