Het grote BMW K1600 topic deel 2

Geloof me, ik heb ervan genoten ;), alleen al omdat ze op een prettige plek zitten i.t.t. de exemplaren van een RT
Das nou net het enige dat ik van een RT mis, die spiegels, mooi zicht naar achteren (langs de koffers).
Spiegels van de RT staan wat breder als die van de GT, laat dit nou net voor mij een puntje zijn dat ik ook wat "breder" ben :-)
Maar de spiegels van de GT zijn zeker niet verkeerd!
 
Sinds enige tij rij ik ook op een K1600GT.
bevalt prima overigens. Hiervoor een R1200GSA gehad.
ik ga hier ook maar een beetje meelezen.
 

Bijlagen

  • FD76034A-BCDE-47B7-9FBE-1A6D2B3309E9.jpeg
    FD76034A-BCDE-47B7-9FBE-1A6D2B3309E9.jpeg
    421,9 KB · Weergaven: 38
mijn ervaring met banden voor de k 1600 ik heb al een paar merken geprobeerd maar voor mij zijn de bridgestone de beste keus de nieuwe t32 gingen 20.000 km mee v en a en slijten mooi af ook geen cuppen van de voorband een nadeel van de nieuwe tegen de oude ze maken iets meer lawaai profiel is iets grofer nieuwe set zit er nu 50000 km om maar die krijg ik niet meer af om dat ik een nieuwe besteld heb
 
mijn ervaring met banden voor de k 1600 ik heb al een paar merken geprobeerd maar voor mij zijn de bridgestone de beste keus de nieuwe t32 gingen 20.000 km mee v en a en slijten mooi af ook geen cuppen van de voorband een nadeel van de nieuwe tegen de oude ze maken iets meer lawaai profiel is iets grofer nieuwe set zit er nu 50000 km om maar die krijg ik niet meer af om dat ik een nieuwe besteld heb
50000 km? :)O-):]
 
foutje een 0 te veel ik wilde even kijken of jullie nog wakker waren het was zo stil op de site hij staat nu op de winterstalling ik hoop dan dat de nieuwe 1600 gtl begin 2022 komt maar ze kunnen nog niks beloven
 
mijn ervaring met banden voor de k 1600 ik heb al een paar merken geprobeerd maar voor mij zijn de bridgestone de beste keus de nieuwe t32 gingen 20.000 km mee v en a en slijten mooi af ook geen cuppen van de voorband een nadeel van de nieuwe tegen de oude ze maken iets meer lawaai profiel is iets grofer nieuwe set zit er nu 50000 km om maar die krijg ik niet meer af om dat ik een nieuwe besteld heb

wtf 20.000km ?
Hoe krijg je dat voor elkaar..
 
Heren,

ik heb een tweedehands K1600GT gekocht met 36000 op de teller, bij 31000 heeft de motor bij motoport een grote servciebeurt gehad, wel 2 jaar geleden. Nu brandt het service lampje. Is dat normaal?
ik doe al het onderhoud ook zelf. Kan het service lampje door me zelf gereset worden of moet dat echt via de dealer?
 
Ja, dat is normaal. De service melding instelling is standaard 10dkm of 1 jaar. als het twee jaar geleden is klopt het dat het lampje nu brand.

De melding uitzetten kan niet via de motor zelf, dit moet via de dealer of een motorzaak met een GS9/11 diagnose pc of soortgelijk
 
Resetten laat ik doen bij een motorzaak, of je moet de apparatuur daarvoor hebben. Kost ongeveer 20 euro.
kost het resetten €20,- of het apparaatje, wat ik nodig heb?
Ja, dat is normaal. De service melding instelling is standaard 10dkm of 1 jaar. als het twee jaar geleden is klopt het dat het lampje nu brand.

De melding uitzetten kan niet via de motor zelf, dit moet via de dealer of een motorzaak met een GS9/11 diagnose pc of soortgelijk
Aaah duidelijk, bedankt voor je uitleg.
 
ik doe al het onderhoud ook zelf. Kan het service lampje door me zelf gereset worden of moet dat echt via de dealer?
Je schrijft dat je het onderhoud zoveel mogelijk zelf doet. Ik zou dan overwegen om zo'n OBD2 lezer zelf aan te schaffen. Waarom niet? Ze hoeven niet perse duur te zijn, ligt meestal aan de opties die erop zitten. Overwegen waard, vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan