Het grote BMW K1600 topic deel 2

Voordat de advertentie hier en op MP komt alvast een aankondiging dat ik mijn Montego blauwe topkoffer binnenkort ga verkopen.

Nieuw gekocht eind 2019 bij mijn blauwe K, maar niet mee ingeruild toen de rode er voor in de plaats kwam, want die had al een topkoffer.
In zeer goede staat, en met originele BMW sleutel erbij. Slot wisselen hoeft dus niet maar kan wel uiteraard.
 
Voordat de advertentie hier en op MP komt alvast een aankondiging dat ik mijn Montego blauwe topkoffer binnenkort ga verkopen.

Nieuw gekocht eind 2019 bij mijn blauwe K, maar niet mee ingeruild toen de rode er voor in de plaats kwam, want die had al een topkoffer.
In zeer goede staat, en met originele BMW sleutel erbij. Slot wisselen hoeft dus niet maar kan wel uiteraard.
Jammer dat ie niet Black Storm zwart is, anders had ik graag willen hebben.
 

Bijlagen

  • 20210417_095414.jpg
    20210417_095414.jpg
    252,5 KB · Weergaven: 16
Hoi bmw-mannen,

Mijn pa heeft een K1600GT 2012 gekocht en moet een setje nieuwe banden steken.

Nu komt hij van een s1000rr af en is hij niet thuis in de toerbandenwereld.

Wat is volgens jullie aan te raden?
Hij rijdt vaak in de eifel, semi-sportief, maar ook vaak wat kortere tripjes in NL. Komt uiteraard ook wel eens een regenbui tegen.

Levensduur is niet belangrijkste, maar enigszins beperkte slijtage is wel gewenst. Prijs is ook niet zozeer belangrijk: kwaliteit over prijs.

Ben benieuwd of jullie een goed advies hebben!
 
Laatst bewerkt:
Hoi bmw-mannen,

Mijn pa heeft een K1600GT 2012 gekocht en moet een setje nieuwe banden steken.

Nu komt hij van een s1000rr af en is hij niet thuis in de toerbandenwereld.

Wat is volgens mij aan te raden?
Hij rijdt vaak in de eifel, semi-sportief, maar ook vaak wat kortere tripjes in NL. Komt uiteraard ook wel eens een regenbui tegen.

Levensduur is niet belangrijkste, maar enigszins beperkte slijtage is wel gewenst. Prijs is ook niet zozeer belangrijk: kwaliteit over prijs.

Ben benieuwd of jullie een goed advies hebben!

Bandendiscussies |(
Ik heb Pirelli Angel GT II erop gehad, en nu Mitas Touring Force. Deze zijn na +- 7000 km kaal, ik rij wel fors. Waarschijnlijk bestel ik weer een set Mitas. Maar het kan net zo goed wat anders zijn, ik weet het echt nog niet.
Let bij de Michelin Road 5 GT wel op de breedte, bij sommige banden schuurt 'ie net tegen de achterbrug.


Lees gewoon diverse fora, doe er ervaring op maar ga niet vragen welke banden je moet kopen.
 
Bandendiscussies |(
Ik heb Pirelli Angel GT II erop gehad, en nu Mitas Touring Force. Deze zijn na +- 7000 km kaal, ik rij wel fors. Waarschijnlijk bestel ik weer een set Mitas. Maar het kan net zo goed wat anders zijn, ik weet het echt nog niet.
Let bij de Michelin Road 5 GT wel op de breedte, bij sommige banden schuurt 'ie net tegen de achterbrug.


Lees gewoon diverse fora, doe er ervaring op maar ga niet vragen welke banden je moet kopen.
Waarom niet? Je wilt geen advies geven maar schrijft wel een heel verhaal over B banden.
Heb zelf jarenlang circuit gereden, als iemand aan me vroeg welke banden en wat context gaf kon ik prima adviseren. Waarom is dat zo moeilijk in dit geval volgens jou?
 
Waarom niet? Je wilt geen advies geven maar schrijft wel een heel verhaal over B banden.
Heb zelf jarenlang circuit gereden, als iemand aan me vroeg welke banden en wat context gaf kon ik prima adviseren. Waarom is dat zo moeilijk in dit geval volgens jou?
Omdat hij dat niet kan, schat ik.
 
Omdat hij dat niet kan, schat ik.
Omdat het tussen de oren zit. De één rijdt 15k met een setje, de ander 7k. De één gaat plat door de bocht met band X, de ander met band Y.
Nou ja, een heel verhaal... Alleen wat ik had en nu heb. Plus 1 tip.

En nee, dat kan ik niet. Een menig geven, dat kan ik wel. Maar daar heeft een ander geen ene ruk aan.
 
Omdat het tussen de oren zit. De één rijdt 15k met een setje, de ander 7k. De één gaat plat door de bocht met band X, de ander met band Y.
Nou ja, een heel verhaal... Alleen wat ik had en nu heb. Plus 1 tip.

En nee, dat kan ik niet. Een menig geven, dat kan ik wel. Maar daar heeft een ander geen ene ruk aan.
Helemaal niks mis mee.
Zelf ben ik ook gewoon een rustige rijder die graag hoort wat meer ervaren lui te zeggen hebben welke band voor welke doeleinden geschikt is.
Advies geven waag ik me dus ook niet aan.
Maar een mening geven over bijvoorbeeld de Pirelli Angel ST (en GT2) kan ik wel, omdat ik die zelf gebruik(t heb).
Hele fijne bandjes!
 
Helemaal niks mis mee.
Zelf ben ik ook gewoon een rustige rijder die graag hoort wat meer ervaren lui te zeggen hebben welke band voor welke doeleinden geschikt is.
Advies geven waag ik me dus ook niet aan.
Maar een mening geven over bijvoorbeeld de Pirelli Angel ST (en GT2) kan ik wel, omdat ik die zelf gebruik(t heb).
Hele fijne bandjes!
Eensch 👍

En ja, die GT II zijn fijn.
 
Hier liggen er Michelin Pilot Road 4 GT onder, bevallen prima. Maar zoals @Herzog Jan al aangeeft is mijn mening niet echt zinvol: Hoeveel setjes verslijt een gemiddelde rijder nou helemaal... Weinig kans tot vergelijken dus, tenzij je écht veel rijdt.

Ik volg dan ook gewoon het advies op van m’n dealer, die zal er wel verstand van hebben (lees: Met welk merk de beste ervaringen... Of waarop zit de meeste marge :P).
 
Hoi bmw-mannen,

Mijn pa heeft een K1600GT 2012 gekocht en moet een setje nieuwe banden steken.

Nu komt hij van een s1000rr af en is hij niet thuis in de toerbandenwereld.

Wat is volgens jullie aan te raden?
Hij rijdt vaak in de eifel, semi-sportief, maar ook vaak wat kortere tripjes in NL. Komt uiteraard ook wel eens een regenbui tegen.

Levensduur is niet belangrijkste, maar enigszins beperkte slijtage is wel gewenst. Prijs is ook niet zozeer belangrijk: kwaliteit over prijs.

Ben benieuwd of jullie een goed advies hebben!
Slijtage zal bij een S1000 ook niet mals zijn geweest, en nu een motor met zo'n beetje het hoogste torque wat er beschikbaar is ;-)

Als je van een S afkomt, en je gaat naar een GT, kun je beter eens kijken wat voor banden je pa reed en wat er op de GT momenteel zit.
Pas dan kun je eens iets gerichter antwoord verwachten. Lukraak een advies geven op welke banden onder mijn motor steken komt bij mij dan kriegelig het antwoord "zwarte rubberen" naar boven.
En waarom, omdat bandenkeuze een heel persoonlijke is. Zoals PieterMX zegt heel tevreden te zijn met de MPR4, ben ik dit totaal niet.
Maar een beetje zoekwerk hier, had je alvast een indicatie gegeven, want er wordt vaak genoeg advies gevraagd.
Zou je als newbee dan ook het advies geven om de zoekfunctie te gebruiken en dit door te lezen.

Verder kun je voor "onze" motor denken aan Conti Road Attack (I of II), Pirelli Angel (1 of II), Dunlop Road Smart III, Metzeler Roadtec 1 of 8,
Michelin Pilot Road GT5 of de nieuwste relevatie den Bridgestone T32.
Sportiefer kan ook als een Pirelli Diablo Rosso II.
 
Hoi bmw-mannen,

Mijn pa heeft een K1600GT 2012 gekocht en moet een setje nieuwe banden steken.

Nu komt hij van een s1000rr af en is hij niet thuis in de toerbandenwereld.

Wat is volgens jullie aan te raden?
Hij rijdt vaak in de eifel, semi-sportief, maar ook vaak wat kortere tripjes in NL. Komt uiteraard ook wel eens een regenbui tegen.

Levensduur is niet belangrijkste, maar enigszins beperkte slijtage is wel gewenst. Prijs is ook niet zozeer belangrijk: kwaliteit over prijs.

Ben benieuwd of jullie een goed advies hebben!

Ik heb 3 setje Dunlop Roadsmart 3 versleten en ben nu bezig met Pirelli Angel GT 2. Beide voelen zich prima thuis onder de K1600. Beide houding zich goed op nat en doen het prima op droog. Voor mijn gevoel is de Angel GT 2 wat beter als je wat sportiever in de bochten wilt doen.. Dat gezegd te hebbende.. Met de Roadsmart per ongeluk en geheel onbedoeld een keer de stepjes aan de grond gereden. Met de eerste 2 setjes zat ik rond de 11k, 3de set mocht er na 13k af - voorband wel compleet weg, achterband goed richting vierkant. 10k moeten ze zeker wel uithouden dus vervangen met het onderhoudsinterval. De Pirelli's gaan het voor mijn gevoel minder lang uithouden maar dat setje heeft pas 400km dus valt eigenlijk nog niets over te zeggen. Verder heb ik op twee fietsen de Michelins gehad en het profiel van de voorband stond mij niet aan. Ik had het gevoel dat dat een beetje nogal erg cupgevoelig was. Beide voorbanden hadden hier op last van. Hier op het forum goede verhalen gelezen over de Dunlops en die bevielen inderdaad zet goed..

Ik het kort: Je wilt gewoon dat ze het op nat wegdek doen en ik weet uit ervaring dat de Dunlops dat zijn... alleen helpt niets tegen onverstandig gas geven op putten, reparatiestroken of belijning terwijl je aan het sturen bent ;-) als je geluk hebt maakt dat zware ding een sprongetje en slaat je hart twee keer over. Als je pech heb ligt al het tupperware eraf (en zo)
 
alleen helpt niets tegen onverstandig gas geven op putten, reparatiestroken of belijning terwijl je aan het sturen bent ;-) als je geluk hebt maakt dat zware ding een sprongetje en slaat je hart twee keer over. Als je pech heb ligt al het tupperware eraf (en zo)
Al eens meegemaakt tijdens een proefrit in Elst, bij het stadion van Vitesse... allemaal reparatiestroken.
Je schrikt, en mbt. cuppen. Michelins hebben de neiging om dat wat sneller te doen.

Succes, en laat eens weten wat het geworden is en de eventuele bevindingen.
 
Banden blijven heel persoonlijk, vooral het gevoel tussen de oren. Ik hen reeds vele setjes versleten en mijn bevindingen.
Dunlop Roadsmart 2: Matig in de regen, goed op droog, zwaar sturen en normale levensduur.
Michelin Riad 4: Goed in de regen, goed op droog, snel cuppen voor, na een bepaald punt bouwen de rijeigenschappen snel af.
Dunlop Roadsmart 3: Goed in de regen, goed op droog, stuurt superlicht maar daardoor ook nerveuzer, minder comfortabel (harder karkas), lange levensduur met behoud van rijeigenschappen, zeer gevoelig voor reparatiestroken.
Pirelli Angel GT 2: Licht en zeer precies sturen zonder nerveus te worden, zeer goed op zowel droog als nat geeft veel vertrouwen, comfortabel en ik verwacht een kortere levensduur als de Roadsmart 3. Ik heb ze er nu 2.200 km onder zitten maar hiermee kan je de K1600 als een wegracer rijden, want na 400 km had ik aan beide zijde de voetsteppennen er al voor de helft afgeschaafd😊.
Let wel dit is zoals ik het ervaar en behoeft voor een ander niet hetzelfde te zijn.( mijn maat op een Honda Blackbird heeft dezelfde ervaring)

Suc6 met de keuze
 
Klopt, persoonlijker kan het bijna niet (voor de auto evenmin).
Saillant detail, ik trek onder elke auto of motor Michelin banden vandaan. Horen er voor mij niet onder!
Met meerdere auto's in regen achterstevoren gestaan met Michelin, en bijvoorbeeld een Toyo was het juist hoe harder hoe beter in de regen (Proxes). Nu rijdt ik met de auto weer op Bridgestone (stuurprecisie) en strak (door de hardere wang). Waar Michelin nooit voor kiest (daardoor comfortabeler en vergevensgezinder tot op zekere hoogte. Maar dweilt/zwabbert weer wat meer.
 
Leuk verslag @shades 👍
En ik vind Kurviger een geweldig programma om routes te (laten) maken.
Je komt op plekken, waar je anders niet zou komen.
Klopt - was ook een keer gemeld op het forum en had er toen een bookmark van gemaakt. Vrijdag eens me zitten spelen - werkt leuk. Ik denk dat ik voor deze site nog wel zo willen betalen. Tientje per jaar. MRA is a) veel te duur en b) too much onzin er om heen.. Mocht het vorige jaar proberen tijdens een proefabonnement of zo.. Was er na een uur helemaal klaar mee..
 
Terug
Bovenaan Onderaan