Zon of warmte kan natuurlijk, vorig jaar in tropisch Spanje had mijn Navigator er geen last van.Thanx. Scherm was vlekkeloos. Ben nogal een poetser,haha..Klein ritje vanmorgen en er leek niets aan de hand. Weliswaar niet genavigeerd maar alles werkte..had de nav last van de zon?
De BMW Navigator IV en de Zumo 660 hadden wel degelijk een luidspreker.Dat is correct. De BMW Nav's hebben geen van allen een speaker. Dat had de V niet en ook de IV, de Zumo 660 kloon, had er geen. Voor bijv. gebruik in de auto moet je dus een speciale steun kopen.
Overigens maakt-ie wel geluid als je 'm op de stenen laat vallen.
Ik kan het niet meer "bewijzen" maar mijn Navigator IV in de BMW motorhouder van de R1200RT-DOHC liet wel degelijk van zich horen.Niet dat het belangrijk is, maar de NAV IV heeft alleen een interne luidspreker waar je niet zoveel aan hebt. Die werkt nl. niet in de motorhouder en in de autohouder alleen met navigatie en telefoongesprekken. MP3 zul je er nooit mee kunnen afspelen.
Hier all audio opties van de NAV IV
Ieeepppps...vandaag voor mijn werk op pad, 15 minuten voor de bestemming gaat mijn Navigator VI aan de haal.Zon of warmte kan natuurlijk, vorig jaar in tropisch Spanje had mijn Navigator er geen last van.
Dat de Navigator werkelijk de weg even kwijt is en denkt dat je naast de weg rijdt zou eerder duiden op of een verstoring in de ontvangst of een defect in de GPS ontvanger.
Weg Navigators laten het pijltje of voertuig symbool ook heel lang aan de weg plakken, het duurt vrij lang voor ze je werkelijk laten geloven dat je niet meer op een weg rijdt. Dit "plakken aan de weg" verhuld de onnauwkeurigheid (5 tot 10 meter) van consumenten Navigators.
Waarschijnlijk in de GPX folder, waar normaal gesproken routes en waypoints staan.Net voor het eerst via BlueTooth een route van de ene navigator VI (die van mij) naar de andere navigator VI gestuurd. Werkt perfect. Route gemaakt in Base Camp, via Windows Verkenner op het SD kaartje gekopieerd. Vervolgens in mijn navigator geïmporteerd en via BT verzonden naar de andere unit.
Voordeel: in de andere unit staat ie dan meteen “gebruiksklaar” (je hoeft niet te importeren).
Nadeel: geen idee waar de gegevens worden opgeslagen... ik vermoed op de interne schijf en niet op het SD kaartje.
Ik heb het zelfde gehad in Noorwegen, zowel op de motor als een jaar er na met de Navigator VI in de auto.Ook weer wat meegemaakt met die rare apparaten. Zowel mijn VI als vrouws V gingen naar het noorden rijdend op zwart (100 km boven de poolcirkel in de Yukon. Terug rijdend opeens weer beeld. Nu verloor mijn vrouw vlak daarvoor haar sleutel en dat viel gelukkig snel op door de veerpont. Dus ik weer terug en op dezelfde plek weer zwart. 7 km verder vond ik de sleutel bos. Gelukkig was geen van de drie auto’s die ik tegenkwam er over heen gereden. Enfin, ik keer om er rij terug naar de ferry en op precies dezelfde plek ging het beeld weer aan. Snap er geen yota van. Oh ja toen ik ‘s avonds in Inuvik probeerde hem aan de praat te krijgen had ik wel opeens beeld. De nachtstand was het ook niet, veel donkerder. Ik zag wel heel vaag wat beeld. En het wordt hier sowieso niet donker dus.
Vandaag de RT voor 30k onderhoudsbeurt, aangegeven dat de Navigator VI soms een eigen leven leidt zoals hier boven beschreven en voila: bij het ophalen van de motor kreeg ik een nieuwe Navigator VI meeIeeepppps...vandaag voor mijn werk op pad, 15 minuten voor de bestemming gaat mijn Navigator VI aan de haal.
Alsof er iemand met een vinger op het display drukt, menu's die voorbij schieten en locaties die "aangewezen" worden door de onzichtbare vinger met de vraag of ze opgeslagen moeten worden.
Geregend heeft het de afgelopen dagen niet, scherm oogde schoon en extreem warm was het vandaag ook niet.
Ik heb van arremoede bij een benzine station de Navigator helemaal uit gezet, display toch maar even met de hand schoongeveegd en weer aan gezet, dat bracht het ding weer tot zinnen.
Verder tot de bestemming en een paar uur later naar huis geen kuren meer vertoond.
[EDIT]
Meer rapporten en mogelijke oplossingen...of touchscreen fout:
Ik ga het ook maar eens aankijken.
Met het gemak waar de omruil mee ging kan het haast niet anders dan een bekend euvel zijn waar BMW/Garmin de dealers over hebben geinstrueerd dat heel soepel op te lossen.Da’s best een mooi stukje service!
2 jaar is de norm, mijn Navigator zat al over de 2 jaar.Lijkt me logisch toch? 2 jaar garantie is de norm.
De service is ok, maar prijs/prestatieverhouding????