Ik ga eens kijken, dus eigenlijk zeg je: doe die dealer update nog maar even niet?
Zoals ik al zei, ik heb zowel in Nederland als buitenland gemerkt dat ook de database met POI niet 100% betrouwbaar is.Daar komt het een beetje op neer. Ik had op de BMW club reclame gemaakt voor het updaten van de dealer POI file en dan blijkt niet het bestand niet 100% correct te zijn.....
Maar wellicht is 99% wel correct en het kan makkelijk zijn dat, als je een dealer nodig hebt, je hem redelijk eenvoudig kunt vinden
Edit: mogelijk zijn de oude databasis voor 90% correct; dus kun je beter de nieuwe gebruiken als die 99% correct zijn....Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval is een waarschuwing op z'n plaats
Garmin is beter in gewoon wegen kaarten: de nieuwste kaart update bevat netjes de eerste straten van een nieuwbouw wijk vlak bij mij terwijl die straten nog maar pas berijdbaar zijn.Ha ja, van de campings klopt ook in de USA/Canada vaak niets. Meerdere keren kwam ik in oudere woonwijken terecht waar volgens Garmin een camping moest zijn. Nou in geen velden of wegen. Ook tankstations waren soms totaal niet bestaand. Leuk in een land met afstanden die hier onvoorstelbaar zijn. Langs de kust in Washington was zo’n plek: camping was niet daar waar Garmin zei dat hij was. Aan een local gevraagd (4 uur in de middag), bleek de volgende 200 km verderop te zijn...
Uiteraard zijn er voldoende andere bronnen om campings, restaurants en tankstations te vinden.Er zijn apps zat met juiste info omtrent campings en Archies camping grounds is er ook nog. Ook in de US/Can weet ik niet.
Garmin beter in wegen? Al jaren wordt er op het gps forum steen en been geklaagd over ontbrekende wegen, rotondes, etc. Zowel bij TT als Garmin. Onnozel geklets natuurlijk, want wat vroeger reed je gewoon op een wegen kaart en die verving je om de paar jaar. Nu wenst men real time .... Dat komt eraan bij TomTom en bv Osmand+ live app, die het al heeft.
Garmin heeft wel een pagina waar je kaart fouten op kunt aangeven en insturen, maar het zou helpen als dat wat slimmer gemaakt wordt.Wat helemaal gaaf zou zijn: zelflerende kaarten. Als ik voor de 4e keer bijvoorbeeld afwijk van een route omdat deze niet 1 richting is zoals geprogrammeerd, maar 2 richting en substantieel korter en meerdere andere Garmin gebruikers hebben dat ook zo gereden, dan zou de interne software de kaart moeten kunnen updaten en bij een eerst volgend contact met de computer deze data moeten kunnen uploaden. Zo komen dan ook vrij vlot nieuwe wegen in beeld. Moet dan wel ff input van offroad rijders uit gefilterd worden.
wego.here.com, alles wat je mist kan je aangeven en bijtekenen. Je kan zelfs een stuk kaart adopteren, bv je eigen omgeving, en wijzigingen van anderen keuren. Daarna kan het ff 1 of 2 garmin kaartupdates duren en zitten de wijzigingen erin. Geinig voor gure winteravonden.Garmin heeft wel een pagina waar je kaart fouten op kunt aangeven en insturen, ...
Here we Go ziet er vriendelijker uit, ik zat daar net weer eens te kijken (ik snap nog niet helemaal hoe het wijzigen werkt, dat bewaar ik voor de winter):wego.here.com, alles wat je mist kan je aangeven en bijtekenen. Je kan zelfs een stuk kaart adopteren, bv je eigen omgeving, en wijzigingen van anderen keuren. Daarna kan het ff 1 of 2 garmin kaartupdates duren en zitten de wijzigingen erin. Geinig voor gure winteravonden.
Ja en een landkaart heeft geen icoontje wat je postie aangeeftOp een papieren routerol lopen de kilometers toch ook niet terug?
Het valt me bar tegen dat je Navigator omruil zo stroef loopt.Overigens is mijn VI al weer twee weken bij Houtrust wachtend op antwoord van BMW, wat gaan ze doen nu hij uit garantie is en met grote regelmaat die spookaanrakingen vertoont. Ik heb vandaag gezegd dat ze hem in afwachting van het antwoord maar terug moeten geven want ik rij nu met de Navi van m'n lief en dat is ook niet handig. Ik ga morgen mn nieuwe speeltje ophalen en wil dit weekend naar de Vogezen met de 1250!
Die van mij doet het alweer een jaar prima! (2 x unit vervangen)En vandaag een nieuwe Nav VI ontvangen.
We gaan zien of deze beter is. Gelukkig net voor het weekend naar de Vogezen.
Hahaha ja je stompt af, al tevreden als zo'n duur apparaat het een jaar goed doetDie van mij doet het alweer een jaar prima! (2 x unit vervangen)
Tis inderdaad opvallend.Hedenochtend viel mijn oog op het volgende, iets wat ik niet eerder gezien heb:
Bekijk bijlage 1438436
De hele weg 0.1 bar verschil tussen motor en Navigator - bandendruk, de getalletjes liepen op zowel de motor als de Navigator langzaam op bij het warm worden van de banden met consequent 0.1 bar verschil, dus er was wel degelijk communicatie.
De andere getalletjes kwamen wel overeen, zoals Voltage, Omgevingstemperatuur en de Tripmeter-Automatisch.
Je zou toch denken dat de digitale Lin-bus communicatie de getalletjes precies over stuurt.
Ik kijk vanvond ook weer, voorheen liep ook de bandendruk netjes in de pas. Ik kan niet herinneren of ik na de software update naar 5.80 de bandendruk al eens op de Navigator bekeken had.Da's wel heel apart. Zal er morgen ook even op letten.