Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

"BMW Motorrad" is de dealer database, die je terug vind bij de bijzondere bestemmingen.
Dit dus in de "oude" navigator:

Bekijk bijlage 1629938

Ik las ergens dat je de folder POI leeg hebt gemaakt wegens een probleem met BaseCamp, dan heb je ook jouw dealer database gewist.
Zie hier: Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Kun je wat meer zeggen over dat probleem met BaseCamp en de nieuwe Navigator VI?

Ahhhh....dat is waar ook.
Als je de nieuwe VI op de PC aansluit en de nieuwe Basecamp 7.5 hebt geupdate dan kan het gebeuren dat BC wegvalt.
Ook kan het gebeuren dat je database leeg wordt gemaakt in BC. En dan ook ALLES!
DUS maak eerst een backup voordat je de nieuwe VI aan je PC koppelt en BC wilt gebruiken.
Zowel van de unit zelf (doe ik standaard als ie uit de doos komt, nog voordat ik de unit aanzet) als ook van de database bestanden van BC.

Garmin gaf aan voorlopig de directory POI leeg te maken.
 
Nieuwe VI vs oude V van de vrouw: Route berekenen gaat op de oude V nog altijd sneller dan op de kakelverse VI. Het scheelde niet veel maar toch bijna 5 sec. op een route van 210 km. Zelfde kaart, zelfde instellingen. V uit 2015, VI uit 2021, versie 8, de geüpdatete dus
 
Nieuwe VI vs oude V van de vrouw: Route berekenen gaat op de oude V nog altijd sneller dan op de kakelverse VI. Het scheelde niet veel maar toch bijna 5 sec. op een route van 210 km. Zelfde kaart, zelfde instellingen. V uit 2015, VI uit 2021, versie 8, de geüpdatete dus
Tja, wat dat betreft had BMW het beter bij de V kunnen laten, ik weet ook niet wat behalve het scherm (beter leesbaar maar onbetrouwbaar) werkelijk anders is aan de VI vergeleken met de V.
Volgens mij begon de Navigator VI met hardware versie V5, en werden de versies V1 t/m V4 wellicht verkocht als Navigator V.
Nu hebben we:
  • Een Navigator VI hardware versie V8 met oud display en software versie 5.80.
  • Een Navigator VI hardware versie V8 met nieuw display en software versie 10.00.
Die laatste hadden ze voor de duidelijkheid beter de Navigator VII kunnen noemen.
 
ja die laatste heb ik dus nu. VI /8 met software versie 10. Voor €164 and change. Daarmee heb ik dan wel weer twee jaar garantie, voor wat het waard is.
 
Vraagje, kan een Nav VI+ gekoppeld worden aan de TFT van een BMW R1250GSA ? En zo ja hoe want ik krijg het niet in orde. Als ik bluetooth laat zoeken vind de Nav VI+ wel de TFT en vraagt hij om te koppelen maar de TFT vind de Nav VI+ blijkbaar niet en kan aldus niet koppelen.
 
Vraagje, kan een Nav VI+ gekoppeld worden aan de TFT van een BMW R1250GSA ? En zo ja hoe want ik krijg het niet in orde. Als ik bluetooth laat zoeken vind de Nav VI+ wel de TFT en vraagt hij om te koppelen maar de TFT vind de Nav VI+ blijkbaar niet en kan aldus niet koppelen.
Ik kwam dit tegen, maar heb het filmpje nog niet bekeken.

 
De koppeling verloopt volgrens mij automatisch via de hardware. Als ik mijn VI in de houder druk als de motor aan staat, meldt de TFT dat de NAV verbonden is.
 
Vraagje, kan een Nav VI+ gekoppeld worden aan de TFT van een BMW R1250GSA ? En zo ja hoe want ik krijg het niet in orde. Als ik bluetooth laat zoeken vind de Nav VI+ wel de TFT en vraagt hij om te koppelen maar de TFT vind de Nav VI+ blijkbaar niet en kan aldus niet koppelen.
Volgens mij niet. (waarom ook?) De Nav en TFT zijn wel beide met het wiel te bedienen. De optie "Nav" in je TFT menu is bedoeld voor de bmw connected app
 
Nog even terugkomend op de vraag: kan je als je de knop links op het stuur indrukt (een paar tellen) de Nave bedienen via het scroll wiel, dan is de Nav verbonden met de motor. In het TFT scherm staat dan links boven Nav ipv TFT. Dat is de verbinding. Of heb je het over de App t.o.v. het TFT scherm? Wat zou je willen bereiken met het verbinden van de Nav met het TFT scherm?
 
Vraagje, kan een Nav VI+ gekoppeld worden aan de TFT van een BMW R1250GSA ? En zo ja hoe want ik krijg het niet in orde. Als ik bluetooth laat zoeken vind de Nav VI+ wel de TFT en vraagt hij om te koppelen maar de TFT vind de Nav VI+ blijkbaar niet en kan aldus niet koppelen.
Er is niet echt een koppeling met de navVI en het TFT scherm. hooguit dat je via een icoontje op de TFT ziet of je de navVI bedient of de TFT.
Als je denkt navi info van de navVI op het TFT te kunnen krijgen. Forget it. De pijl navigatie die je op de TFT kan krijgen komt via de connected app op je telefoon.
 
Ik heb ook een vraag, misschien is ie al 1000 keer gevraagd. Maar als ik een route inlees en toch verkeerd rijd of de weg is afgesloten, wil hij continue terug naar dat punt. Ook als alleen het begin en eind punt verplicht is. Mijn tomtom ging vroeger gewoon automatisch verder met de route. Is dit een instelling?
 
Ik heb ook een vraag, misschien is ie al 1000 keer gevraagd. Maar als ik een route inlees en toch verkeerd rijd of de weg is afgesloten, wil hij continue terug naar dat punt. Ook als alleen het begin en eind punt verplicht is. Mijn tomtom ging vroeger gewoon automatisch verder met de route. Is dit een instelling?
Er zal misschien nog een andere manier zijn......., maar ik zet "herberekenen uit", zoom uit en rijd naar een volgende plek op de route, pakt ie dan weer automatisch op
 
Er zal misschien nog een andere manier zijn......., maar ik zet "herberekenen uit", zoom uit en rijd naar een volgende plek op de route, pakt ie dan weer automatisch op
Dat had ik ook gedaan, nu heb ik het even rustig nagekeken en het blijkt dat de richtingen niet mee gekopieerd zijn naar de Navigator.... Geen idee hoe dit komt.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-05-31 om 17.29.19.png
    Schermafbeelding 2021-05-31 om 17.29.19.png
    39,2 KB · Weergaven: 14
Ik heb ook een vraag, misschien is ie al 1000 keer gevraagd. Maar als ik een route inlees en toch verkeerd rijd of de weg is afgesloten, wil hij continue terug naar dat punt. Ook als alleen het begin en eind punt verplicht is. Mijn tomtom ging vroeger gewoon automatisch verder met de route. Is dit een instelling?
Dat is niet normaal. Zeker weten dat alleen het begin en eind verplicht is (alle tussenpunten staan op 'niet waarschuwen bij aankomst') ?
Of in de unit bij het opstarten van de route en druk op 'ga' zie je alleen het begin en eindpunt. Zie je 3 of meer punten dan zitten er nog 'harde punten' in.
Naast de route zet ik altijd een spoor (track) erbij in het wit, want die veranderd nooit.
Als je dan je route volgt zie je de paarse route lijn met een witte lijn erin (plaatje 37266).
Is de witte lijn weg (plaatje 41656), dan weet je dat je afwijkt van de originele route.

Net als drummerboy71 heb ik herberekenen uit staan. Want die wilt graag de route in de war schoppen.
Helaas is de Zumo XT de enige van de Garmin en BMW toestellen die naar het dichtstbijzijnde punt op de route kan navigeren als je bent afgeweken.
Maar dat is ook pas zo'n 10 jaar een wens van de klanten ..... :)
 

Bijlagen

  • 37266.png
    37266.png
    72,8 KB · Weergaven: 5
  • 41656.png
    41656.png
    72,2 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Helaas is de Zumo XT de enige van de Garmin en BMW toestellen die naar het dichtstbijzijnde punt op de route kan navigeren als je bent afgeweken.
Maar dat is ook pas zo'n 10 jaar een wens van de klanten ..... :)
Da's ook het mooie van de XT en wellicht nog nieuwe generaties die gaan komen.
 
Tja, wat dat betreft had BMW het beter bij de V kunnen laten, ik weet ook niet wat behalve het scherm (beter leesbaar maar onbetrouwbaar) werkelijk anders is aan de VI vergeleken met de V.
Volgens mij begon de Navigator VI met hardware versie V5, en werden de versies V1 t/m V4 wellicht verkocht als Navigator V.
Nu hebben we:
  • Een Navigator VI hardware versie V8 met oud display en software versie 5.80.
  • Een Navigator VI hardware versie V8 met nieuw display en software versie 10.00.
Die laatste hadden ze voor de duidelijkheid beter de Navigator VII kunnen noemen.
Wat is nu dan het uiterlijke verschil tussen het oude display en het nieuwe :?
 
Wat is nu dan het uiterlijke verschil tussen het oude display en het nieuwe :?
Er is geen uiterlijk verschil tussen van schermen bij de VI. Bij de (aangepaste) versie van de VI is er alleen intern wat verandert. Men had beter gewoon een BMW versie van de XT kunnen maken.
 
En eigenlijk is dat niets anders dat een reparatie van een defect apparaat waar nog steeds veel motorrijders mee rond rijden zonder dat te weten.
Maar eerlijk is eerlijk, niet iedereen krijgt ermee te maken. Ik was 9x de gelukkige. :?
In de software zijn de kleurtjes in de menu's verdwenen en hebben ze dat zwart/wit gemaakt onder het mom moderner of gelijk aan het TFT.....voor de liefhebber.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan