Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Fileleed,

Ik sluit me aan bij Max_t mijn verbruik is ook een 5.5 / 100km
En ik kan niet zeggen dat ik rustig rijd!

Gr, MB650
 
Hangt er vanaf hoe je met zo'n Burg rijdt. 1 op 12 kan ik me voorstellen als je niet al te zuinig met de gashendel omgaat. Maar hoe is het verbruik als je gewoon rustig aan het rond touren gaat?
Ik heb hem nu sinds eind maart. Verbruik binnen de stad (woon-werk) kan inderdaad op 1:12 uitkomen maar als je wat langer rond rijdt dan kan het ook zomaar 1:18 (of hoger) zijn.

ik ben sinds kort burgman 650 bezitter maar vind het benzine verbruik aan de hoge kant. Een op twaalf. Graag reactie van andere. bvd.
 
Hangt er vanaf hoe je met zo'n Burg rijdt. 1 op 12 kan ik me voorstellen als je niet al te zuinig met de gashendel omgaat. Maar hoe is het verbruik als je gewoon rustig aan het rond touren gaat?
Ik heb hem nu sinds eind maart. Verbruik binnen de stad (woon-werk) kan inderdaad op 1:12 uitkomen maar als je wat langer rond rijdt dan kan het ook zomaar 1:18 (of hoger) zijn.
Echt zelfs als ik continu 180km rij en dan een tank leeg red ik 1 op 12 niet maar dan is het 1 op 15 dus 1 op 12 :? :N :? :N
 
Ik heb dat ding wel eens los getrokken op de A31 (Duitsland, richting Emden, altijd leuk als je in Hengelo woont) maar hoe jij dan aan die 1:15 komt?? 1:15 haal ik als ik niet al te zenuwachtig door de spits rijd.
Relaxed, met een soepele rechterpols, wordt het een ander verhaal, dan wordt het verbruik een stuk minder.


Echt zelfs als ik continu 180km rij en dan een tank leeg red ik 1 op 12 niet maar dan is het 1 op 15 dus 1 op 12 :? :N :? :N
 
Ik heb dat ding wel eens los getrokken op de A31 (Duitsland, richting Emden, altijd leuk als je in Hengelo woont) maar hoe jij dan aan die 1:15 komt?? 1:15 haal ik als ik niet al te zenuwachtig door de spits rijd.
Relaxed, met een soepele rechterpols, wordt het een ander verhaal, dan wordt het verbruik een stuk minder.

Tja ik kijk altijd als hij leeg is wat ik er dan ingooi en hoeveel km`s hij gedaan heeft!
en ik ben echt nooit onder de 1op 15 geweest??
Ik snap het ook niet maar ben er wel tevreden over.
en om nu te zeggen ik rijd relaxt? nee trek hem altijd open tot de gewenste snelheid en ik rijd altijd te hard!? zeker zo`n 20 km`s per uur.
Dus ja zeg mij maar wat ik verkeerd doe? ( behalve te snel rijden dan he )
 
Ik moet zeggen dat ik met m'n auto altijd relaxer rijd dan met die 650. Als ik met de 4-wieler ruim gas geef kom ik op 1:6 uit en daar word je ook niet vrolijk van.
Ook ik, moet ik toegeven, rij meestal te hard ondanks dat ik dat niet goed vind van mijzelf, achteraf natuurlijk...
Waar het verschil precies in zit weet ik natuurlijk ook niet, heb hem nu ruim 5 maand (nieuw gekocht), maar een groot gedeelte van m'n kilometers zitten hem in woon werk van ong 5 km, dus 10 km per dag.
Dus met een relatieve koude motor km's rijden. Daarnaast wordt er natuurlijk mee getoerd. Sta nu op iets meer dan 4000 km.

Tja ik kijk altijd als hij leeg is wat ik er dan ingooi en hoeveel km`s hij gedaan heeft!
en ik ben echt nooit onder de 1op 15 geweest??
Ik snap het ook niet maar ben er wel tevreden over.
en om nu te zeggen ik rijd relaxt? nee trek hem altijd open tot de gewenste snelheid en ik rijd altijd te hard!? zeker zo`n 20 km`s per uur.
Dus ja zeg mij maar wat ik verkeerd doe? ( behalve te snel rijden dan he )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van mijn Burgman een van de twee dagtellers in april op 0 gezet. Sinds die tijd rij ik heel verschillend van veel stadsverkeer tot lange einden op de snelweg. Mijn gemiddelde verbruik overall zit nu 1:22 volgens de metertjes. Of dat ook de realiteit is als ik zelf de kilometers en liters ga vergelijken weet ik niet. Zal ik eens gaan doen als hij weer rijd... :]

gr. Ron
 
Ik ga ook maar weer eens gereden km's en liters bijhouden.
Want of ik heb niet goed geregistreerd of hij verbruikt gewoon te veel en dat mogen ze dan bij de motorboer weer fixen...
 
mijn verbruik is ook rond de 6,5 en ik spaar mijn burgman totaal niet.
Ferm optrekken en geregeld topsnelheid.

Is ook niet meer origineel....Bmc luchtfilter en laser uitlaat .
 
ik hou het verbruik bij op mijn iphone in de app"road-trip" en heb een gemiddeld van 1: 19,56.
Mijn vorige motor * TDM 850* liep 1: 14 toen ik hem kocht en na een dagje dynoJet was dat gestegen naar 1: 19 a 1: 21( 1500km door schotland)
 
hallo heb jaren op een motor gezeten laste wae een fjr 1300 yamaha
en nu over gestapt op een suzuki burgman an650a
nu een paar weken gereden en bevalt mij goed ik word 60 jaar en dan wil alles niet meer zo
geert
 
Ok, na een wat nauwkeuriger bijgehouden administratie van de km's (+/- 1500 km) en de daarbij benodigde liters kom ik nu aan een verbruik tussen de 1:19 en 1:23 en ik trek hem niet altijd vol los. Dit lijkt me beter dan wat ik eerst heb gezegd. Problem solved!
Iemand trouwens nog tips hoe te voorkomen dat je linker arm/hand gaat 'slapen'? Op de Burgman heeft ie niets te doen behalve, als ik het niet vergeet, wat te knijpen in het linker handvat om proberen te voorkomen dat de arm/hand in slaap valt. UItermate vervelend.

Ik ga ook maar weer eens gereden km's en liters bijhouden.
Want of ik heb niet goed geregistreerd of hij verbruikt gewoon te veel en dat mogen ze dan bij de motorboer weer fixen...
 
Laatst bewerkt:
ik heb het zelfde met mijn rechterhand.....vermoedelijk door ganse tijd in dezelfde positie te zitten.

En inderdaad zeeeer vervelend.
 
Bij motozoom ( maar ook bij andere ) kun je de Crampbuster kopen. Dit werkt op de motor perfect (1500km door schotland) Maar op de scooter is het iets minder omdat je natuurlijk je gas steeds verder open draait. als je op de snelweg cruised.. dan gaat het prima er mee. kost een euro of 15,,, (http://www.crampbuster.com/why_crampbuster.php) En er staat nog een waarschuwing op de site...je moet hem vooral niet op het einde van je handel zetten want dan werkt het als een cruisecontrole.. nee dat doen we vooral niet ;-)
 
Zo,...ik heb vanavond een bod gedaan op een burgman 650 exec uit 2008. Ben benieuwd of we tot overeenstemming komen,...

Kheb de nodige scooters alwel is gereden, 650, tmax 500, enz. De 500 stuurt een paar keer beter, als de burgman, maar met 188 cm hoogte zit je met je kop de turbu en is niet comfi op lange ritten. Burgi heeft mijn voorkeur duidelijk, lekker comfi beter voor woonwerk en knappe opberg ruimte.

Wie weet,...
 
Mijn allereerste posting op dit forum :-)

Ook ik heb enkele maanden geleden een Burgy 650 executive gekocht.
M'n Ducati 748R heb ik verkocht om de Burgy te kunnen kopen.
Voor de Ducati reed ik met een Honda Pantheon 125 scooter en die beviel me heel erg. Ware het niet voor die vrouw die "mij niet gezien had" reed ik er waarschijnlijk nog steeds mee.

Ik kon een schakelmotor echt niet meer gewoon worden, elke kilometer was pure horror voor mij.
En ik was het ook niet meer gewend om nat te worden als het regent :-)
Dan maar terug naar een motorscooter, de Burgman 650 exec dus.
 
Laatst bewerkt:
Mijn allereerste posting op dit forum :-)

Ook ik heb enkele maanden geleden een Burgy 650 executive gekocht.
M'n Ducati 748R heb ik verkocht om de Burgy te kunnen kopen.
Voor de Ducati reed ik met een Honda Pantheon 125 scooter en die beviel me heel erg. Ware het niet voor die vrouw die "mij niet gezien had" reed ik er waarschijnlijk nog steeds mee.

Ik kon een schakelmotor echt niet meer gewoon worden, elke kilometer was pure horror voor mij.
En ik was het ook niet meer gewend om nat te worden als het regent :-)
Dan maar terug naar een motorscooter, de Burgman 650 exec dus.


Had je met de Ducatie ook wel een "werk" motor he!!!

Heel verschil met een scoot...
 
Had je met de Ducatie ook wel een "werk" motor he!!!

Heel verschil met een scoot...

Ja dat klopt geheel.
Maar toch, de Burgman 650 is voor mij alles wat ik nodig heb voor werk en plezier.
*Mooie verschijning
*Goed en voldoende vermogen om het rijden leuk te maken
*ABS
*Verwarmde handle bars en zadel !!
*Hoog electrisch windscherm, het mag regenen wat het wil, ik word er niet nat op zolang ik rijd
*Bagageruimte

Mijne is een pearl white van 2009, heb ik 2e hands gekocht met 3000km op de teller in showroomstaat inclusief Tom Tom RiderGPS, en dit nog tijdens de garantieperiode van de scoot.

Vandaag heb ik de Bestbackrest.com ruggesteun besteld in de USA omdat ik sowiezo al een zwakke rug heb en de ruggesteun zal ik best goed kunnen gebruiken.
Verder heb ik grote interesse in de zijkoffersupport die hier en daar aangeboden wordt voor GIVI koffers. Maar dit is wat prijzig ( support + 2 koffers ) en dus iets wat ik later zal plaatsen. Een topcase komt er hoegenaamt niet op, deze verprutst gewoon de look van de Burgman in mijn opinie.

Tot dusver met verve de beste, aangenaamste scoot/motor waar ik ooit mee heb gereden. Dit staat vast.
 
Vrienden ben even een paar dagen naar de eiffel geweest.. en moet zeggen .. de burgman vindt het geweldig.. bergjes op Bergjes af.. haarspelden.. (helaas ben ik niet zo'n bochten man) maar de burgman had geen problemen om mijn broer op zijn intruder 1500lc bij te houden of voor te blijven...
 
de mijne is te koop :



zal vermoedelijk overschakelen naar een tmax met tal van opties en dit puur voor de sportievere looks
 
Boven je voorspatbord tussen de voorvork
daar zit een zwart plastic paneeltje haal dit weg
Tegen de kabelboom van de linkerkoplamp hangt er een 3 amp zekering
Dat is de zekering van de spiegels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan