Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo de 650 burgie is binnen,...
hier een paar platen vanmiddag geschoten op een mooi dijkie in de hullandse contrije...

front-650.jpg

front2-650.jpg

dashboard650.jpg


ik ga nog even opzoek naar een mooi pijpske,...:)
en een flip ding op de voorruit zodat ik nog beter uit de wind kan zitten.

inmiddels ruim 200 km gereden in 2 dagen, prima brommert.
 
Wat me opvalt is dat de regeling van de handgreepverwarming anders is dan die van mij (Burgman van maart 2010). Vind die van mij al niet handig (alhoewel, ik had hem vandaag ook vol aanstaan bij een Duitsland ritje) maar hoe bevalt die van jou dan?

Ik heb zelf een groter scherm besteld (+17 cm) via Motoport Hengelo omdat de standaard ruit niet goed genoeg is vergeleken met mijn lengte van 1m98.

Gert.


zo de 650 burgie is binnen,...

ik ga nog even opzoek naar een mooi pijpske,...:)
en een flip ding op de voorruit zodat ik nog beter uit de wind kan zitten.

inmiddels ruim 200 km gereden in 2 dagen, prima brommert.
 
Laatst bewerkt:
Wat me opvalt is dat de regeling van de handgreepverwarming anders is dan die van mij (Burgman van maart 2010). Vind die van mij al niet handig (alhoewel, ik had hem vandaag ook vol aanstaan bij een Duitsland ritje) maar hoe bevalt die van jou dan?

Ik heb zelf een groter scherm besteld (+17 cm) via Motoport Hengelo omdat de standaard ruit niet goed genoeg is vergeleken met mijn lengte van 1m98.

Gert.
deze hadv.verw. is bizar heet,..lees goed. had m vroeger 2002 ook al op mijn blackbird. kan m zo heet zetten dat de handvaten niet lekker meer vasthouden, dus daar niks op aan te merken.

die wind deflector op de ruit is het zelfde als op een vstrom rhino zit.
ZqereweIeC.jpeg
 
heeft er iemand ervaring met een garage voor de 650? ik moet hem even weg brengen voor een raar geluidje maar zoek een GOEDE zaak in de buurt van haarlem/amsterdam...
 
Zaanstadmotoren in Alkmaar, officieel Suzuki( burgman) dealer, ff vragen naar alex.
 
Wind deflector laten plaatsen, erg fijn geen turbulentie meer om m'n helm.
 
heeft er iemand ervaring met een garage voor de 650? ik moet hem even weg brengen voor een raar geluidje maar zoek een GOEDE zaak in de buurt van haarlem/amsterdam...


kijk en vraag even bij bikersworld te beverwijk!
Niet duur en wel erg goed kan net zo veel als niet meer als motoport krommenie!

Heb mijn burgje daar ook altijd voor alle dingetjes!

gr MB650
 
mijn burgman 650 exec wordt ingeruild voor :

suzuki GSX1250F L0 YAY black nieuw



hij zal volledig klaar zijn op 6 janurari...joepie


met opties :

vario touring screen Suzuki smoked
kuipprotectieset carbonlook
decoratieve stickerset
achterspatbord
Suzuki wheelstripes wit
rizoma pinkers : zero 11 black : fr025B Black 2x + Suzuki adaptors vooraan
rizoma conical handlebar code MA005B black
+ de rizoma riser die nodig is (black) = H 42mm want 60mm past niet op een GSXF
rizoma handlebar caps code MA506A natural
rizoma grips sport line code GR205A (natural)
undertray ermax zwart yay (
led achterlicht met ingebouwde pinkers
zwarte brake en clutch levers (titax) kort model
Tank Pad "Suzuki" carbon-look
Carbon-look gel-coat tankdopcover
uitlaat yoshimura R 77 stainless/carbon slip on
K&N luchtfilter
Ultimate Alloy Voetsteunen zwart voor + achter
Waterdichte aansluiting optimate
Yoshimura padock stand bobbins
yoshimura reservoir cover kit
olietemperatuur metertje
cnc gefreesde schakelpedaal
zadel topsellerie
polished footrest front banditmania
sturzpads gsg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

En weer een nieuwe burgman 650 rijder erbij.
Over 2 weken kan ik hem afhalen.

Een tweedehands burgman 650 executive van 2007. Geimporteerd uit Italië.
Hij is als nieuw en net iets meer dan 12000km op de teller. Elk schroefje en boutje blinkt nog als nieuw. Totaal geen gebruikers sporen te vinden. Behalve de banden dan. Die zijn op. Ik krijg er nieuwe michelins onder.

De kleur is gelijk aan die van

Nu maar hopen dat ik niet zoveel pech heb als sossa :? .

Een aantal maanden geleden heb ik een proefrit gemaakt. Ik werd van te voren gewaarschuwd, dat ik weleens verslaafd zou kunnen worden. Na een ritje van circa 40 minuten was dit ook inderdaad het geval.

Kan ik straks met mijn zoon (rijdt een yamaha faser 1000) naar de Eifel of de Alpen.

Ik wil iedereen in dit forum bedanken voor alle input die ik kon vergaren.
 
@linusje
Mooie bike.

Nu nog hopen dat de Burgman verkocht kan worden aan een particulier.
Heel veel succes met de verkoop, en veel veilige kilometers toegewenst.
 
bedankt en jij ook

mijn burgman wordt overgenomen voor een goeie prijs door de dealer waar ik de moto koop

op de foto staan nog een tal van opties er nog niet op .
Deze komen er nog op begin januari :

kuipprotectieset carbonlook
decoratieve stickerset
Suzuki wheelstripes wit
undertray ermax zwart yay (
led achterlicht met ingebouwde pinkers
Yoshimura padock stand bobbins
yoshimura reservoir cover kit
zadel topsellerie
sturzpads gsg
 
alle de beste wensen om te beginnen! *D

wil ik vanochtend weer lekker op de burg stappen, gaat hij alleen in zijn 1ste versnelling? :(
ook niet handmatig meer in een andere versnelling te krijgen :N
iemand een idee?? '(
 
Hoi mb650, jij ook (en iedereen natuurlijk) de beste wensen.

Dat probleem heb ik ook een keer gehad. Bij de middenbok, aan de rechterkant zit een schakelaartje. Die blijft hangen. Beetje WD 40 op het stiftje spuiten en hij schakelt weer als een tierelier. Schijnt een soort beveiliging te zijn zodat hij niet teveel toeren kan maken als hij op de middenbok staat. Zelf heb ik het schakelaartje ertussen uit gesloopt want je hebt er alleen maar last van.
 
Hoi mb650, jij ook (en iedereen natuurlijk) de beste wensen.

Dat probleem heb ik ook een keer gehad. Bij de middenbok, aan de rechterkant zit een schakelaartje. Die blijft hangen. Beetje WD 40 op het stiftje spuiten en hij schakelt weer als een tierelier. Schijnt een soort beveiliging te zijn zodat hij niet teveel toeren kan maken als hij op de middenbok staat. Zelf heb ik het schakelaartje ertussen uit gesloopt want je hebt er alleen maar last van.


Hoi Melgert,

klinkt een beetje vreemd want hij kan niet gestart worden als hij op de middenbok staat?
ja toch of heb ik dat nu mis??
en als ik rijd dan kan ik hem echt helemaal in het rood krijgen en hij schakelt nog niet ;(

en juist nu het weer lekker weer word en ik weer op mijn burgje naar mijn werk kan :] krijg ik dit :(

hoop dat hij snel gehaald word en gemaakt is, maar goed we wachten even af.

je hoort hoe het afloopt,

gr Mb659
 
Hoi Mb650,

Nee, het zit iets anders. Dat schakelaartje zit tegen de middenbok aan. Als hij dus op de bok staat is het stiftje ingedrukt. Je kunt 'm gewoon starten en gas geven, geen probleem, maar hij kan alleen niet schakelen. Dat is gedaan uit veiligheidsoverweging zodat je 'm nu niet als hij op de bok staat op 7000 toeren kan jagen in de hoogste versnelling om dan doodleuk het achterwiel op de grond te drukken. Als je de Burg van de bok af haalt komt het stifje dus weer naar buiten en is er niets aan de hand. Maar.... door viezigheid (lees: pekel) kan het stiftje ingedrukt blijven zitten, dus als je dan weg rijdt blijft ie in z'n eerste versnelling staan. Je kunt het probleem heel eenvoudig zelf oplossen door de scoot op de jiffy te zetten en dan aan de rechterkant even op de knietjes onder de motor te kijken. Daar zie je achter de uitlaat een schakelaar zitten, ff met een tangetje het stiftje eruit trekken en een beetje invetten met ooievaarskuitenvet of inspuiten met het wondermiddel WD 40. Voor de duidelijkheid: DIY - Side & Center Stand Switches (rechter foto en kijk ook even naar het you tube filmpje)

succes ermee
groetjes,
Melgert
 
en als ik rijd dan kan ik hem echt helemaal in het rood krijgen en hij schakelt nog niet ;(

en juist nu het weer lekker weer word en ik weer op mijn burgje naar mijn werk kan :] krijg ik dit :(

hoop dat hij snel gehaald word en gemaakt is, maar goed we wachten even af.

je hoort hoe het afloopt,

gr Mb659
Wanneer is je transmissie olie vervangen (iedere 12K), metaal deeltjes kunnen aan de (CVT) snelheid-opnemer (zit in de eindtransmisse) blijven plakken.

Locatie van de CVT Speed Sensor
full


Als je wilt kun je de opnemer demonteren en schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Beste Melgert,

Mijn dank is groot voor de overduidelijke foto`s :} hij schalkelt weer!
En inderdaad de schakelaar onder de middenbok zat vast!!
Ik zal hem wel goed laten schoon maken bij de volgende beurt want ik voel dat de remmen ook weer een beurtje nodig hebben!

En dan chopper_copper,

Ik weet eingenlijk niet of de olie van de transmissie is vervangen ik neem aan van wel maar voor de zekerheid laat ik die deze week (als het kan) ook meteen vervangen! Want ook daar weet ik niet wat de gevolgen zouden zijn als je het niet doet? :?

Heren voor nu bedankt voor de goede en vlotte uitleg :W

Mvg MB650
 
Beste Melgert,

Mijn dank is groot voor de overduidelijke foto`s :} hij schalkelt weer!
En inderdaad de schakelaar onder de middenbok zat vast!!

Ik zal hem wel goed laten schoon maken bij de volgende beurt want ik voel dat de remmen ook weer een beurtje nodig hebben!

En dan chopper_copper,

Ik weet eingenlijk niet of de olie van de transmissie is vervangen ik neem aan van wel maar voor de zekerheid laat ik die deze week (als het kan) ook meteen vervangen! Want ook daar weet ik niet wat de gevolgen zouden zijn als je het niet doet? :?

Heren voor nu bedankt voor de goede en vlotte uitleg :W

Mvg MB650

Gelukkig is de (middenbok) verklikker de boosdoener geweest.

Het schakelen van de CVT wordt aangestuurd door de ECU, die ondersteund wordt door enkele opnemers. De CVT-Speed_sensor is één ervan. In te oude olie kunnen metaal resten zitten, die aangetrokken worden door de magnetische werking van de opnemer en de juiste werking van opnemer kunnen verstoren. Gevolg is dat de CVT niet meer schakelt.

Nog vele zorgeloze km's toegewenst. ;)
 
Laatst bewerkt:
Chopper_cooper,

Bedankt voor de info, en ik heb het nagevraagd maar de olie word netjes en bij de juiste beurtjes vervangen.

Jij natuurlijk ook nog vele en veilige km`s toegewenst.

Gr MB650
 
Hallo allemaal, wat een fijn topic vol met tips en truucs :-)
Ik ben een bijna Burgman 650 eigenaar en heb direct een vraag
De Burgman die ik op het oog heb stamt uit 2004 en als hij op de middenbok staat en stationair loopt ratelt hij, niet echt hard ofzo maar toch vraag ik mij af of het 'normaal' is.
Geef je een beetje gas dan houd het op, de verkoper zegt dat alle burgmannen dat hebben en dat het iets te maken heeft met de koppeling/overbrenging.
Kent iemand dit 'probleem' ? Of is het echt normaal?
Op dit moment huur ik de Burgman om te zien of het me echt bevalt.
Tot nu toe reed ik een Honda Pan European 1300 maar helaas heb ik gezondheidsproblemen waardoor deze qua gewicht echt veel te zwaar voor me is nu...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan