Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe sinds begin 2010 en die ratelt ook stationair. Niet veel maar je hoort het wel maar niet bij hogere toerentallen.


Hallo allemaal, wat een fijn topic vol met tips en truucs :-)
Ik ben een bijna Burgman 650 eigenaar en heb direct een vraag
De Burgman die ik op het oog heb stamt uit 2004 en als hij op de middenbok staat en stationair loopt ratelt hij, niet echt hard ofzo maar toch vraag ik mij af of het 'normaal' is.
Geef je een beetje gas dan houd het op, de verkoper zegt dat alle burgmannen dat hebben en dat het iets te maken heeft met de koppeling/overbrenging.
Kent iemand dit 'probleem' ? Of is het echt normaal?
Op dit moment huur ik de Burgman om te zien of het me echt bevalt.
Tot nu toe reed ik een Honda Pan European 1300 maar helaas heb ik gezondheidsproblemen waardoor deze qua gewicht echt veel te zwaar voor me is nu...
 
Is typisch voor een K3 en K4
verbeterd vanaf de K5

kan zoiets worden

Handjes af niet kopen,
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, wat een fijn topic vol met tips en truucs :-)
Ik ben een bijna Burgman 650 eigenaar en heb direct een vraag
De Burgman die ik op het oog heb stamt uit 2004 en als hij op de middenbok staat en stationair loopt ratelt hij, niet echt hard ofzo maar toch vraag ik mij af of het 'normaal' is.
Geef je een beetje gas dan houd het op, de verkoper zegt dat alle burgmannen dat hebben en dat het iets te maken heeft met de koppeling/overbrenging.
Kent iemand dit 'probleem' ? Of is het echt normaal?
Op dit moment huur ik de Burgman om te zien of het me echt bevalt.
Tot nu toe reed ik een Honda Pan European 1300 maar helaas heb ik gezondheidsproblemen waardoor deze qua gewicht echt veel te zwaar voor me is nu...

Welkom.

Op alle Burgman650 forums zijn meerdere topics te vinden over het Dieselen/Dieseling.

Het geluid is bij het 2003 en begin 2004 modellen luider, de latere 2004 en vanaf 2005 in mindere mate.

Zie het verschil van de verbeterde versie op 2005 (K5)
full


Aan de buitenzijde kun je al zien of het de verbeterde versie is.
dieselornot.jpg


Klik hier (topic: burgman-650-vragen-over-de-CVT), voor meer info.

Mss kan Rambabbel je van advies voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Hee wat fijn om zo vlot antwoord te krijgen, ze noemen het dus dieselen....
Ik heb het filmpje uit de link hierboven bekeken en de 650 waar wij over denken heeft ditzelfde geluid maar dan een factor 10 minder hard.
Maar een en ander zal dus betekenen dat het verval reeds is ingetreden :)
Hmmm dan is het verstandiger om deze te laten staan en een wat jongere te zoeken denk ik.

Heel hartelijk dank voor jullie antwoorden en linken, al vind ik het engels moeilijk om te lezen je steekt er toch altijd iets van op :Y
 
Laatst bewerkt:
Nu ik weet hoe het heet en ik aan het zoeken geslagen ben kom ik tegenstrijdige berichten tegen, hier bijvoorbeel Suzuki Burgman Forum zeggen dat het er gewoon bij hoort.

De bereffende 650 is een K4 en daarbij is het schijnbaar gewoner dan bij de latere modellen, maar als het nou niks ergs is waarom hebben ze het dan verbeterd bij de latere modellen?
Alleen om het geluid?
En als ik de berichten/foto's hierboven zie zou je toch denken dat het wel iets is om serieus te nemen...
Filmpje gemaakt van het geluid van de betreffende scooter;
Wat adviseren jullie? Niet te druk om maken of verder zoeken naar een andere?
 
Laatst bewerkt:
Handjes af

Mijn K7 executive heeft dit geluid niet
Koop een recenter model dan een K3/K4

koop een executive versie
 
Laatst bewerkt:
Hallo Desillies

Ik ben sinds afgelopen vrijdag ook een burgman 650 exec rijder. Mijn burg stamt uit 2007 met 12500 km op de teller. Ik hoor geen enkel vreemd geluid. Motor loopt als een naaimachinetje.

gr BugsBurgy
 
Voor mij is bij de aanschaf van een motor mijn gevoel (naast verstand) erbij ook heel belangrijk.
Als dit voor jou ook geldt, dan lijkt me de beslissing niet moeilijk.
 
Hoi Allen,

Mijn burgje is van 2004 en heeft er nu 40.000 opzitten maar is echt nog stil en heb geen probleem met wat voor geluid dan ook!

zo een ieder ook weer op de hoogte :W

Gr MB650
 
Wat is hier nu weer de toegevoegde waarde van? De TS stelt een vraag over het ratelen/dieselen en daar komen de opmerkingen ala "die van mij doet dat niet" of "die van mij is uit 1825 met 15.000.000 km op de teller en die doet dat ook niet". Voor mij, als 650 eigenaar, heb ik aan dit soort opmerkingen geen reet anders zou de TS (of ik) wel de vraag gesteld hebben: Bij wie is er geen bijgeluid als de 650 stationair loopt.
Wordt altijd een beetje geirriteerd als mensen reageren op topics terwijl ze er geen belang bij hebben en vervolgens gaan vertellen hoe goed & geweldig de situatie bij hun is.

Ik heb een nieuwe 650, nu ong 9 maanden oud en ook daar klinkt het stationair toerental anders dan bij gas geven. Of ik dat kan gooien onder ratelen is weer wat anders maar ik houd dit issue wel in de gaten.

Gert.


Hoi Allen,

Mijn burgje is van 2004 en heeft er nu 40.000 opzitten maar is echt nog stil en heb geen probleem met wat voor geluid dan ook!

zo een ieder ook weer op de hoogte :W

Gr MB650
 
Wat is hier nu weer de toegevoegde waarde van? De TS stelt een vraag over het ratelen/dieselen en daar komen de opmerkingen ala "die van mij doet dat niet" of "die van mij is uit 1825 met 15.000.000 km op de teller en die doet dat ook niet". Voor mij, als 650 eigenaar, heb ik aan dit soort opmerkingen geen reet anders zou de TS (of ik) wel de vraag gesteld hebben: Bij wie is er geen bijgeluid als de 650 stationair loopt.
Wordt altijd een beetje geirriteerd als mensen reageren op topics terwijl ze er geen belang bij hebben en vervolgens gaan vertellen hoe goed & geweldig de situatie bij hun is.

Ik heb een nieuwe 650, nu ong 9 maanden oud en ook daar klinkt het stationair toerental anders dan bij gas geven. Of ik dat kan gooien onder ratelen is weer wat anders maar ik houd dit issue wel in de gaten.

Gert.
Beste Gert,

Gelukkig is niet iedereen zoals jij.

Mvg
MB650
 
Laatst bewerkt:
Beste Gert,
Zo geven andere Burgman rijders het signaal af dat bij hun het probleem niet voorkomt, waaruit je de conclusie zou kunnen trekken dat het probleem misschien wel helemaal geen structureel probleem is, maar dat het toch echt niet helemaal goed is als je motor zo'n dieselgeluid maakt.
(ze zijn echt niet aan het opscheppen over hun motor, die tijd hebben we wel gehad lijkt me)

De vragensteller heeft hier wel degelijk wat aan, hij zou dan eerder de conclusie kunnen trekken "laten staan die motor".

Goed weekend!
 
Laatst bewerkt:
Die van mij is van 2005 met 51.000 km op de teller.
Hij dieselt ook, het heeft geen nadelige gevolgen.
Dit hoort schijnbaar bij een 650, ook bij andere voertuigen komen wel eens vervelende eigenschappen boven water.
Echter hij rijdt prima, ik zou niets anders willen hebben.

:] diegene die dit niet vertrouwt of zich hier aan stoort, moet gewoon iets anders kopen :]
 
Mag ik jullie mening over een ander geluidje vragen?

Mijn 650exc van 2005 loopt prima, rijdt heerlijk maar stationair lijkt het of de snaar iedere keer heel even slipt. Pjiep..5sec niks..Pjiep of ik een piepje op mijn knipperlicht heb zitten.
Kent iemand dit probleem? weet iemand een mogelijke oorzaak?
Verder heb ik geen klachten of diesel geluiden maar dat wil Catastrofus niet weten ;-)
 
Die van mij is van 2005 met 51.000 km op de teller.
Hij dieselt ook, het heeft geen nadelige gevolgen.
Dit hoort schijnbaar bij een 650, ook bij andere voertuigen komen wel eens vervelende eigenschappen boven water.
Echter hij rijdt prima, ik zou niets anders willen hebben.

:] diegene die dit niet vertrouwt of zich hier aan stoort, moet gewoon iets anders kopen :]
Filodoro, degene die het youtube-film heeft geplaats, heeft het dieselen al vanaf 15K (minder luid) en bij de opname heeft deze al bijna 50K gelopen.

Op de Spaanse forums zijn vele met het dieselen, enkele hebben het tandwieltje al meerdere malen laten vervangen en telkens kwam het dieselen weer binnen de 10K weer terug. De meeste doen er niks aan, zij storen zich niet aan het geluid.

Het onderwerp Dieselen loopt al vanaf 2006 op de BurgmanCat-forum en tot op heden geen meldingen over CVT storingen met als veroorzaker het tandwieltje.

Het bewuste tandwieltje (<K5)
dsc030019gb.jpg
 
Ben het wel met je eens, maar ik zie hier vaker dat, als iemand een probleem heeft, hier een aantal mensen opmerkingen over de topic starter heen storten dat zij geen enkel probleem hebben. En dat stoort mij een beetje en gisteren al helemaal.
Maar bedankt voor de relativerende opmerkingen, want wat je schrijft is uiteraard het geval.

Beste Gert,
Zo geven andere Burgman rijders het signaal af dat bij hun het probleem niet voorkomt, waaruit je de conclusie zou kunnen trekken dat het probleem misschien wel helemaal geen structureel probleem is, maar dat het toch echt niet helemaal goed is als je motor zo'n dieselgeluid maakt.
(ze zijn echt niet aan het opscheppen over hun motor, die tijd hebben we wel gehad lijkt me)

De vragensteller heeft hier wel degelijk wat aan, hij zou dan eerder de conclusie kunnen trekken "laten staan die motor".

Goed weekend!
 
Laatst bewerkt:
koop een sport scooter > GP 800 Gilera of TMax 500 , draaid als een benzine motor !
als ze bij Suzuki van dat plestic zicht , goedkoop zicht van afwerking iets anders bedenken
voor zijn prijs .............
awel , k'zou ook niet twijfellen om een Burgmann 650 te kopen hoor !
of hij nu het diesel geluid maakt of niet , er zit nog altijd veel power in dat ding !
greeetz,
 
Je bent er wel een stuk op achteruit gegaan Linusje al heb je er wel een mooi zadel voor terug!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan