Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nog even over dat "dieselen"; naar mijn idee is dat bewuste onderdeel geen tandwiel maar een verbindingsbus met in- en uitwendige spiebanen....Op de Spaanse forums zijn vele met het dieselen, enkele hebben het tandwieltje al meerdere malen laten vervangen en telkens kwam het dieselen weer binnen de 10K weer terug....
Ben het wel met je eens, maar ik zie hier vaker dat, als iemand een probleem heeft, hier een aantal mensen opmerkingen over de topic starter heen storten dat zij geen enkel probleem hebben. En dat stoort mij een beetje en gisteren al helemaal.
Maar bedankt voor de relativerende opmerkingen, want wat je schrijft is uiteraard het geval.
Beste Gert,
Gelukkig is niet iedereen zoals jij.
Mvg
MB650
Beste Geert,
Ik snap je best wel! Maar helaas ben ik totaal geen technicus (was ik het maar) vandaar dat ik hier alleen maar vaak een vraagje stel van hoe of wat!
Komt er dan eens iets langs waar ik een antwoord op kan geven of dit bij meerdere burgjes voorkomt dan doe ik dat graag. Ik zie dat dan maar een beetje als ook eens een input geven. want zoals vemeld waarom heeft bv Sossa zoveel pech en een ander niet?
verder even goede vrienden hoor
Gr MB650
Als iedereen alleen zijn problemen gaat melden, dan geeft dat een erg vertekend beeld.
Ik zelf heb erg getwijfeld of ik wel een suzuki burgman moest aanschaffen. Zeker na het lezen van de verhalen van sossa.
Gelukkig waren er ook veel positieve meldingen te vinden. Maar ja Nederland heeft nu eenmaal een klaagcultuur. Blijkbaar zijn er mensen die alleen maar problemen willen lezen, met de daarbij behorende oplossing.
Overigens geen hard feelings hoor. Ik wil even mijn mening uiten.
Catastrofus moet wel een erg sterke vent zijn om zo'n 280 kg even tegen te houden. Ik hoop dat mij zoiets nooit overkomt.
gr BugsBurgy
Goedemorgen, iedereen bedankt voor de berichten.
Wij hebben besloten uiteindelijk helemaal geen Burgman meer te kopen :-)
Mijn man heeft 2 rugwervels in zijn rug die aan elkaar gefixeerd zitten, artrose en ook nog een spierreuma, welke laatste gelukkig op zijn retour is.
De Pan 1300 is qua kilo's te zwaar vandaar dat hij uitkwam op een Burgman, het gewicht ligt daarin heel anders.
Zondag hebben we een leuk stuk gereden maar zondagavond had manlief veel meer last van zijn rug as usual....
Ook vorig weekend zijn we weggeweest (hij op de burgman ik op een deauville) en ook toen had hij meer last.
Vermoedelijk komt het door de andere zithouding.
Op de snelweg geen centje pijn, rijd en zit fantastisch, maar met alle verkeersdrempels en dat soort meuk op de binnenwegen is de zithouding blijkbaar niet actief genoeg.
Nogmaals mijn hartelijke dank....
Waren we overigens wel doorgegaan met burgman dan hadden we deze laten staan en in ieder geval een verbeterde versie gekocht!
Groet Lien
Vind jij de vering hard? Ik vind m te zacht, bij hoge snelheidsbochten kan de demping het niet aan hoor, begint behoorlijk te pompen. En bij hard remmen zit je direct op de bumpstop aan de voorkant.@ desillies / Lien
Misschien kan je man de vering van de burg wat zachter zetten.
Ik had in het begin ook wat last van me rug op de burgman bij langere afstanden (50 km naar werk). Ik vond de vering erg stug en kon elk hobbeltje in mn rug voelen, niet erg comfortabel.
Maar nadat ik de vering op de zachtste stand heb gedraaid (is simpel te doen zonder gereedschap) is dat volledig opgelost. Rijdt nu erg comfortabel en toch ook nog steeds prima wegligging
Misschien de moeite waard om te proberen...
Greetz,
Casper
Link??? alstublieftNet verhaal van Sossa gelezen in de ScooterXpress
oh dat schiet op!Hallo BURGMAN 650 RIJDERS
wat is het de laatste tijd stil geworden hier! Ja, ik heb ook lang niet meer zelf gereageerd. Maar ik rijd nog steeds dagelijks met mijn Burgman naar mijn werk. En vandaag heb ik een mooie tocht gereden samen met mijn zoon. Prachtig was het!
Ik heb inmiddels 75.000km op de teller op mijn K5. En nu moet ik weer eens (voor de derde keer) mijn kleppen (laten) nakijken en eventueel stellen. Dat kan ik volgens het boekje bij de motorzaak laten doen. Maar ik vraag me af: heeft iemand van jullie dat ooit zelf gedaan? Of is dit echt zo ingewikkeld dat een leek zoals ik daar gewoon af moet blijven?
Luis
Link??? alstublieft
Hallo daar.. nou op aanraden van MB650 ben ik maar eens met mijn burg naar bikersworld in beverwijk gegaan voor een beurtje..
Weinig ellende 3 uurtjes werk en de beruchte bout gewisseld. Ik had al wat gepiep bij stationair lopen (zoals een vrachtwagen die achteruit rijdt maar dan zacht)..
De bout was al aardig ingevreten en er waren al sleep spoortjes te zien.
Nu maar eens kijken of het gepiep niet erger wordt (het is al wat zachter heb ik het idee) .
Het verhelpen van de schade zou echt te duur worden ben ik bang....