Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
oh nee Paul....super machien
















al vond ik de burgman ook wel zeer goed rijden
vooral zeer gebruiksvriendelijk.....bagage onder het zadel
maar wat oubollig ......maar ja.....elk zijn smaak hé

veel plezier nog met de Koning onder de scooters
 
Laatst bewerkt:
Maakte maar een geintje uiteraard vind het een mooi ding om te zien zal zeker ook goed rijden...
 
hoi,, 1Paul , das lang geleden ,linusje , vraag mij nog altijd af met wat voor een scoot jij rijdt ?
heeeeeei, linusje , echt mooi man , mooie machine !
greeetz,
 
...Op de Spaanse forums zijn vele met het dieselen, enkele hebben het tandwieltje al meerdere malen laten vervangen en telkens kwam het dieselen weer binnen de 10K weer terug....
Nog even over dat "dieselen"; naar mijn idee is dat bewuste onderdeel geen tandwiel maar een verbindingsbus met in- en uitwendige spiebanen.

Voor zover ik weet heeft eigenlijk elke motor een transmissiedemper; een voorziening die ervoor zorgt dat de pulserende belasting van de motor niet op het achterwiel wordt overgebracht.

Deze demper kan in de secundaire koppelingsplaat zijn ingebouwd zoals bij de grote BMW's, hij kan naast het achterwiel zitten zoals bij kettingaangedreven motoren; hij kan ook in de uitgaande as van de bak zitten zoals bij cardanmotorfietsen.

Bij een scooter fungeert de riem als transmissiedemper; net als een gewone V-snaar immers haalt de riem door rek en slip de ergste pieken uit de belasting.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit ook bij de B 650 zo is bedoeld maar dat men hier is vergeten de ingaande as van de transmissie -die nog wel alle klappen krijgt- sterk genoeg uit te voeren.
 
Ben het wel met je eens, maar ik zie hier vaker dat, als iemand een probleem heeft, hier een aantal mensen opmerkingen over de topic starter heen storten dat zij geen enkel probleem hebben. En dat stoort mij een beetje en gisteren al helemaal.
Maar bedankt voor de relativerende opmerkingen, want wat je schrijft is uiteraard het geval.


Beste Geert,

Ik snap je best wel! Maar helaas ben ik totaal geen technicus (was ik het maar) vandaar dat ik hier alleen maar vaak een vraagje stel van hoe of wat!
Komt er dan eens iets langs waar ik een antwoord op kan geven of dit bij meerdere burgjes voorkomt dan doe ik dat graag. Ik zie dat dan maar een beetje als ook eens een input geven. want zoals vemeld waarom heeft bv Sossa zoveel pech en een ander niet?
verder even goede vrienden hoor :W

Gr MB650
 
Ik neem hierbij aan dat je mij (Gert) bedoeld? :)
Nee, mijn verhaal is natuurlijk aan een specifiek iemand gericht maar wel bedoeld voor in het algemeen. Ik ben ook geen technisch begaafd iemand die zijn Burgman zelf onderhoud, ben daarvoor afhankelijk van een motorboer, in dit geval Motoport Hengelo. Ben er zelfs gisteren mee omgedonderd bij het draaien van een 180 bochtje. Geen schade gelukkig want ik kon hem houden. Oftewel een beginnersfoutje van iemand die 20 jaar zijn A heeft.
Maar als ik iets hoor over ratelen van een 650, bij stationair toerental, spitst mijn oren.
Die youtube, die ik heb gezien, gaf mij het inzicht dat het zogenaamde ratelen van mijn 650 niet veel om het lijf had en blijkbaar er bij hoort voor zover je over ratelen kan spreken, ik heb nog anderhalf jaar in (fabrieks)garantie te overbruggen.
Maar jou opmerking

Beste Gert,

Gelukkig is niet iedereen zoals jij.

Mvg
MB650

kon ik niet echt waarderen. Waarom deze opmerking geplaatst werd door jou is mij een raadsel. Ik ben zeker een tevreden 650 rijder. Uiteraard no hard feelings. ;) en vele veilige km's toegewenst!
Maar om op het oorspronkelijke topic terug te komen, ik heb geen behoefte aan reacties van mensen die geen problemen hebben maar wel aan reacties van mensen die wel dezelfde problemen gehad hebben of nog steeds hebben en een eventuele oplossing die zij daar wel/niet voor gevonden hebben. Daar heb ik meer aan dan reacties van mensen die het probleem NIET (gehad) hebben.

Beste Geert,

Ik snap je best wel! Maar helaas ben ik totaal geen technicus (was ik het maar) vandaar dat ik hier alleen maar vaak een vraagje stel van hoe of wat!
Komt er dan eens iets langs waar ik een antwoord op kan geven of dit bij meerdere burgjes voorkomt dan doe ik dat graag. Ik zie dat dan maar een beetje als ook eens een input geven. want zoals vemeld waarom heeft bv Sossa zoveel pech en een ander niet?
verder even goede vrienden hoor :W

Gr MB650
 
Als iedereen alleen zijn problemen gaat melden, dan geeft dat een erg vertekend beeld.
Ik zelf heb erg getwijfeld of ik wel een suzuki burgman moest aanschaffen. Zeker na het lezen van de verhalen van sossa.

Gelukkig waren er ook veel positieve meldingen te vinden. Maar ja Nederland heeft nu eenmaal een klaagcultuur. Blijkbaar zijn er mensen die alleen maar problemen willen lezen, met de daarbij behorende oplossing.

Overigens geen hard feelings hoor. Ik wil even mijn mening uiten.

Catastrofus moet wel een erg sterke vent zijn om zo'n 280 kg even tegen te houden. Ik hoop dat mij zoiets nooit overkomt.

gr BugsBurgy
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, iedereen bedankt voor de berichten.

Wij hebben besloten uiteindelijk helemaal geen Burgman meer te kopen :-)
Mijn man heeft 2 rugwervels in zijn rug die aan elkaar gefixeerd zitten, artrose en ook nog een spierreuma, welke laatste gelukkig op zijn retour is.
De Pan 1300 is qua kilo's te zwaar vandaar dat hij uitkwam op een Burgman, het gewicht ligt daarin heel anders.
Zondag hebben we een leuk stuk gereden maar zondagavond had manlief veel meer last van zijn rug as usual....
Ook vorig weekend zijn we weggeweest (hij op de burgman ik op een deauville) en ook toen had hij meer last.
Vermoedelijk komt het door de andere zithouding.
Op de snelweg geen centje pijn, rijd en zit fantastisch, maar met alle verkeersdrempels en dat soort meuk op de binnenwegen is de zithouding blijkbaar niet actief genoeg.

Nogmaals mijn hartelijke dank....
Waren we overigens wel doorgegaan met burgman dan hadden we deze laten staan en in ieder geval een verbeterde versie gekocht!
Groet Lien :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lien

Je man heel veel sterkte en gezondheid toewenst. Ik hoop dat hij een geschikte moter vind.
Ik herken overigens wel iets in dat van "actievere zit houding". Die drempels zijn een ramp voor je rug. Op de Yamaha faser 1000 van mijn zoon heb ik ook minder last van mijn rug.

Succes met de speurtocht naar een geschikte motor.

Gr. Bugsburgy
 
Ik heb zo het vermoeden dat je eens moet gaan kijken voor een scoot met grotere wielen zoals een honda bijvoorbeeld dat kon wel eens de aanleiding zijn voor dit euvel...

Sterkte met de zoektocht verder en veel succes hiermee uiteraard!!!
 
Ik ben een sterke vent, lengte 2 meter en bijna 100 kg zwaar. Ik kon de 650 houden omdat hij niet verder zijwaarts viel/kantelde dankzij de voethendel van de middenbok, daarom kon ik hem houden. Geen schade maar ben er niet blij mee dat mij dit overkwam. Stelt niets voor met alle ellende qua ongelukken die hier op het forum voorkomt maar ik schrok wel.
Vertekent beeld of klaagcultuur? Nee, dat denk ik niet. Anders moeten ze hier op dit forum maar een hoekje vrijmaken voor alle positieve ervaringen... Je bent geregistreerd hier om te lezen wat er kan gebeuren met een bike of dat nu een model is wat je hebt of niet en hoe je dat kan oplossen. Dat je dan overdonderd wordt met opmerkingen ala "dat heb ik niet" biedt geen toegevoegde waarde want mij gaat er het er om dat er meerdere "lotgenoten" zijn (in welke vorm dan ook) die hetzelfde probleem kunnen hebben en wat zij daar aan gedaan hebben, om welk probleem dan ook opgelost te krijgen of te kunnen constateren dat er dus eigenlijk geen probleem is.

Als iedereen alleen zijn problemen gaat melden, dan geeft dat een erg vertekend beeld.
Ik zelf heb erg getwijfeld of ik wel een suzuki burgman moest aanschaffen. Zeker na het lezen van de verhalen van sossa.

Gelukkig waren er ook veel positieve meldingen te vinden. Maar ja Nederland heeft nu eenmaal een klaagcultuur. Blijkbaar zijn er mensen die alleen maar problemen willen lezen, met de daarbij behorende oplossing.

Overigens geen hard feelings hoor. Ik wil even mijn mening uiten.

Catastrofus moet wel een erg sterke vent zijn om zo'n 280 kg even tegen te houden. Ik hoop dat mij zoiets nooit overkomt.

gr BugsBurgy
 
@ desillies / Lien

Misschien kan je man de vering van de burg wat zachter zetten.

Ik had in het begin ook wat last van me rug op de burgman bij langere afstanden (50 km naar werk). Ik vond de vering erg stug en kon elk hobbeltje in mn rug voelen, niet erg comfortabel.

Maar nadat ik de vering op de zachtste stand heb gedraaid (is simpel te doen zonder gereedschap) is dat volledig opgelost. Rijdt nu erg comfortabel en toch ook nog steeds prima wegligging :)

Misschien de moeite waard om te proberen...

Greetz,
Casper
 
Goedemorgen, iedereen bedankt voor de berichten.

Wij hebben besloten uiteindelijk helemaal geen Burgman meer te kopen :-)
Mijn man heeft 2 rugwervels in zijn rug die aan elkaar gefixeerd zitten, artrose en ook nog een spierreuma, welke laatste gelukkig op zijn retour is.
De Pan 1300 is qua kilo's te zwaar vandaar dat hij uitkwam op een Burgman, het gewicht ligt daarin heel anders.
Zondag hebben we een leuk stuk gereden maar zondagavond had manlief veel meer last van zijn rug as usual....
Ook vorig weekend zijn we weggeweest (hij op de burgman ik op een deauville) en ook toen had hij meer last.
Vermoedelijk komt het door de andere zithouding.
Op de snelweg geen centje pijn, rijd en zit fantastisch, maar met alle verkeersdrempels en dat soort meuk op de binnenwegen is de zithouding blijkbaar niet actief genoeg.

Nogmaals mijn hartelijke dank....
Waren we overigens wel doorgegaan met burgman dan hadden we deze laten staan en in ieder geval een verbeterde versie gekocht!
Groet Lien :]

en de deauville zelf? toch ook redelijk rechtop/aktief en een pak minder kilo's dan de pan european.... anders moet ik zeggen (net zoals burgburgy) dat zo een middenklasse motor wel de perfekte rijhouding heeft qua langeduur/ verkeersdrempels en spul... en die wegen nog minder dan bv de deauville (mijne; cbf500; 206kg volgetankt) maar hebben uiteraard veel minder weersbescherming. ik had namelijk dezelfde klachten bij mij majesty (al kon ik makkelijker aktiever gaan zitten door mijn voeten naar achter te schuiven)
zo een grote wielen scooter kan volgens mij ook een alternatief zijn, maar daar moet je nog meer dan inde andere modellen, je smaak vinden... voor mij persoonlijk lijkt me zo een sh300 wel iets (op het uiterlijk na)

grtz
tom
 
Echt leuk dat jullie zo meedenken!
Vanmiddag heeft manlief zijn geliefde (maar ooh zo zware Pan 1300) ingeruild tegen een Deauville 700 uit 2006.

Nu ik nog een motor :) ik ga sparen voor een deauville 650 en dan kunnen we lekker samen gaan touren :]
 
@ desillies / Lien

Misschien kan je man de vering van de burg wat zachter zetten.

Ik had in het begin ook wat last van me rug op de burgman bij langere afstanden (50 km naar werk). Ik vond de vering erg stug en kon elk hobbeltje in mn rug voelen, niet erg comfortabel.

Maar nadat ik de vering op de zachtste stand heb gedraaid (is simpel te doen zonder gereedschap) is dat volledig opgelost. Rijdt nu erg comfortabel en toch ook nog steeds prima wegligging :)

Misschien de moeite waard om te proberen...

Greetz,
Casper
Vind jij de vering hard? Ik vind m te zacht, bij hoge snelheidsbochten kan de demping het niet aan hoor, begint behoorlijk te pompen. En bij hard remmen zit je direct op de bumpstop aan de voorkant.

Bij de emac is het een stuk betr. Neemt niet weg dat de burg erg lekker rijdt!
 
Hallo BURGMAN 650 RIJDERS

wat is het de laatste tijd stil geworden hier! Ja, ik heb ook lang niet meer zelf gereageerd. Maar ik rijd nog steeds dagelijks met mijn Burgman naar mijn werk. En vandaag heb ik een mooie tocht gereden samen met mijn zoon. Prachtig was het!

Ik heb inmiddels 75.000km op de teller op mijn K5. En nu moet ik weer eens (voor de derde keer) mijn kleppen (laten) nakijken en eventueel stellen. Dat kan ik volgens het boekje bij de motorzaak laten doen. Maar ik vraag me af: heeft iemand van jullie dat ooit zelf gedaan? Of is dit echt zo ingewikkeld dat een leek zoals ik daar gewoon af moet blijven?


Luis
 
Hallo BURGMAN 650 RIJDERS

wat is het de laatste tijd stil geworden hier! Ja, ik heb ook lang niet meer zelf gereageerd. Maar ik rijd nog steeds dagelijks met mijn Burgman naar mijn werk. En vandaag heb ik een mooie tocht gereden samen met mijn zoon. Prachtig was het!

Ik heb inmiddels 75.000km op de teller op mijn K5. En nu moet ik weer eens (voor de derde keer) mijn kleppen (laten) nakijken en eventueel stellen. Dat kan ik volgens het boekje bij de motorzaak laten doen. Maar ik vraag me af: heeft iemand van jullie dat ooit zelf gedaan? Of is dit echt zo ingewikkeld dat een leek zoals ik daar gewoon af moet blijven?


Luis
oh dat schiet op!
mijn teller staat al op 5700 en een beetje...rij niet zo heel veel...vandaag met mijn andere brommert buitengespeeld, even lekker uitwaaien :)
 
Hallo daar.. nou op aanraden van MB650 ben ik maar eens met mijn burg naar bikersworld in beverwijk gegaan voor een beurtje..
Weinig ellende 3 uurtjes werk en de beruchte bout gewisseld. Ik had al wat gepiep bij stationair lopen (zoals een vrachtwagen die achteruit rijdt maar dan zacht)..
De bout was al aardig ingevreten en er waren al sleep spoortjes te zien.
Nu maar eens kijken of het gepiep niet erger wordt (het is al wat zachter heb ik het idee) .
Het verhelpen van de schade zou echt te duur worden ben ik bang....
 
Hallo daar.. nou op aanraden van MB650 ben ik maar eens met mijn burg naar bikersworld in beverwijk gegaan voor een beurtje..
Weinig ellende 3 uurtjes werk en de beruchte bout gewisseld. Ik had al wat gepiep bij stationair lopen (zoals een vrachtwagen die achteruit rijdt maar dan zacht)..
De bout was al aardig ingevreten en er waren al sleep spoortjes te zien.
Nu maar eens kijken of het gepiep niet erger wordt (het is al wat zachter heb ik het idee) .
Het verhelpen van de schade zou echt te duur worden ben ik bang....


Hoi Rik,

Ik hoop dat het wat gaat, ps ik heb je geluidje ook gehoord en wat er met je burg je gedaan is. Nu moet ik zeggen als ik dat dan weer hoor dan ben ik blij dat ik daar zit.
En voor een redelijke prijs. ( als ik het vergelijk met andere bedrijfen)

Maar volgens mij was je bij mij in de zaak :) . Of heb ik dat mis? En nu vraag ik me af heeft het ook aan je verwachting voldaan??

Ik zie je vast wel weer eens :W

Gr Mb650
 
Yep was 2 weken terug met vrouw en kleine meid bij je in de zaak ;-)

tot nu toe valt bevalt bikersworld me prima. Geen gekkigheid dat niet nodig is. Duidelijk antwoord en niet te duur.. Nu kriebelt het om te gaan rijden ;-)
Ah je had mijn burg horen piepen? Moest er bij jou weer een beetje olie bij dat je er was?
Ja hoor kom wel weer wat paarden-koper-en..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan