Het grote caferacer topic

Wat vind je van Caferacers?

  • Gaaf

    Stemmen: 385 95,5%
  • Niet mijn smaak

    Stemmen: 4 1,0%
  • niet mijn ding, ik ga voor orgineel (speciaal voor Jochem)

    Stemmen: 14 3,5%

  • Totaal aantal stemmers
    403
Status
Niet open voor verdere reacties.
934749_10203729491632198_2236812064024821016_n.jpg

Mijn soort van cafefiets. sorry telefoon pica
 
Nieuw hier, maar leuk topic. Na héél veel motoren en projecten ben ik er ook maar weer 1 begonnen.
Lang weinig met motoren gedaan, maar het blijft kriebelen.
Ik wilde van iets goedkoops, iets leuks maken dus dit aangeschaft;
[afbeelding]

Inmiddels ziet ie er zo uit, heel veel kilo's lichter.
[afbeelding]

Over de koplamp ben ik nog niet tevreden, komt een iets grotere in. Ik ben nog druk met de uitlaat bezig. Een verloop maken van de 4 dunne pijpjes naar iets ronds. De mega-BMW uitlaat moet plaats maken voor een alu Supertrapp dempertje. Hopelijk klinkt ie dan niet meer als een stofzuiger.

Ik maak veel foto's dus bij intresse kan ik af en toe wel wat plaatsen.

Grtz Erik

Kuipje laten verdwijnen.... (Mijn idee, maar het is jouw fiets). En foto's, ja graag ! *O*
 
Kuipje laten verdwijnen.... (Mijn idee, maar het is jouw fiets). En foto's, ja graag ! *O*

Ik vind dit kuipje wel aardig, het is ook een beetje om de tellerpartij te verhullen. Die gaat er tzt nog wel af. Komen ronde klokken voor in de plek.
Wellicht volgt er nog wel een Kaferacer na deze, mss iets voor de vrouw.

Grtz Erik
 
Ik vind dit kuipje wel aardig, het is ook een beetje om de tellerpartij te verhullen. Die gaat er tzt nog wel af. Komen ronde klokken voor in de plek.
Wellicht volgt er nog wel een Kaferacer na deze, mss iets voor de vrouw.

Grtz Erik
Idd, wel aardig maar niet geweldig. Maar zoals ik al zei is het jouw fiets en smaken verschillen nu eenmaal.
Kun je nog wat foto's plaatsen van de zijkant gezien ?
 
koplamp + kuipje is zo gek nog niet. Moet alleen een alderbarstend stuk omlaag ;)
 
Heren (en dames?) van het Café Racer topic.

Ik wil graag in de nabije toekomst een motor omtoveren tot mijn eigen café racer. Nu zal dit de eerste keer zijn dat ik een dergelijke grote verbouwing ga doen aan een motor, de bedoeling is om dit gaandeweg te leren en uit te zoeken. Ik duik er dan ook gewoon in.

Nu ben ik allereerst benieuwd wat een mooie motor is om mee te beginnen. Ik weet dat er verschillende modellen motors zijn waar het makkelijk is of juist erg moeilijk omdat er veel gelast en verbouwd moet worden aan het frame.

Welke motors kunnen jullie mij aan of afraden? Zou het liefst een v-twin of een boxer verbouwen. :]
 
Heren (en dames?) van het Café Racer topic.

Ik wil graag in de nabije toekomst een motor omtoveren tot mijn eigen café racer. Nu zal dit de eerste keer zijn dat ik een dergelijke grote verbouwing ga doen aan een motor, de bedoeling is om dit gaandeweg te leren en uit te zoeken. Ik duik er dan ook gewoon in.

Nu ben ik allereerst benieuwd wat een mooie motor is om mee te beginnen. Ik weet dat er verschillende modellen motors zijn waar het makkelijk is of juist erg moeilijk omdat er veel gelast en verbouwd moet worden aan het frame.

Welke motors kunnen jullie mij aan of afraden? Zou het liefst een v-twin of een boxer verbouwen. :]

Hangt af van diverse factoren...oa je skills & je budget...

Honda CB is erg geliefd, ouwe Soes GS ook..kawa z750 twin is ook een fijne basis....

maar het mooiste is een eigen draai geven aan het thema caferacer....
 
Idd een ouwe gs is een mooie basis. En voor weinig te koop. Cb wordt al wat duurder. Maar idd wat kan je zelf doen is een heel belangrijk gegeven en wat wil je er aan uitgeven.
 
Heren (en dames?) van het Café Racer topic.

Ik wil graag in de nabije toekomst een motor omtoveren tot mijn eigen café racer. Nu zal dit de eerste keer zijn dat ik een dergelijke grote verbouwing ga doen aan een motor, de bedoeling is om dit gaandeweg te leren en uit te zoeken. Ik duik er dan ook gewoon in.

Nu ben ik allereerst benieuwd wat een mooie motor is om mee te beginnen. Ik weet dat er verschillende modellen motors zijn waar het makkelijk is of juist erg moeilijk omdat er veel gelast en verbouwd moet worden aan het frame.

Welke motors kunnen jullie mij aan of afraden? Zou het liefst een v-twin of een boxer verbouwen. :]

Een v-twin kan moeilijk zijn door het frame. Dit zijn vaak choppers en dan is het lastig om het subframe mooi te krijgen. DIt betekend niet dat het niet kan, dat heeft Yellowrider hier op het forum laten zien :)

http://thebikeshed.cc/wp-content/uploads/2013/05/YellowRiders-XV-RSide-RA-1.jpg

Zelf zou ik kiezen voor een Boxer, een R80/90 of zelfs 100. Nadeel hiervan is dat de startprijs hoog ligt, deze BMW's zijn in aanschaf best flink aan de prijs. Kijk eens bij Swft Motoren in Almere, aardige vent en heeft ook wat project boxers staan voor leuke prijzen waar je zelf aan kunt gaan klussen. Voordeel van de BMW is dat je het subframe zo los kan schroeven en een nieuwe kan (laten) bouwen. Het nadeel is de tank, die is HUGE!!! en dat staat niet altijd mooi.

Het beste is gewoon plaatjes kijken, bijvoorbeeld op thebikeshed.cc en Bikeexif.com en inspiratie opdoen. Welke blokken vind je mooi, welke tank vind je mooi en welke zitjes en daar maak je een combi van.

Ik ben zelf bezig met een Kawasaki Z750 Twin uit 1976, ik had eisen dat het spaakwielen moest hebben, 2-cilinder, blauwe kentekenplaat en kickstarter zodat de electrische start kon verdwijnen.

Succes!!
 
zo,
na keihard werken de afgelopen weken (er komt een verhuizing aan),
behoorlijk verder gekomen met mijn projectje.
Alles opnieuw (zelf) gespoten.

nu nog wat kleine dingen, en dan volgend jaar verder met remmen/remschakelset.

binnenkort zal ik een topic starten over de verbouwing (met alle foto's)

full
 
zo,
na keihard werken de afgelopen weken (er komt een verhuizing aan),
behoorlijk verder gekomen met mijn projectje.
Alles opnieuw (zelf) gespoten.

nu nog wat kleine dingen, en dan volgend jaar verder met remmen/remschakelset.

binnenkort zal ik een topic starten over de verbouwing (met alle foto's)

[afbeelding]

Die is wel erg mooi geworden ! Ik ga je topic over de verbouwing volgen.
 
Een v-twin kan moeilijk zijn door het frame. Dit zijn vaak choppers en dan is het lastig om het subframe mooi te krijgen. DIt betekend niet dat het niet kan, dat heeft Yellowrider hier op het forum laten zien :)

http://thebikeshed.cc/wp-content/uploads/2013/05/YellowRiders-XV-RSide-RA-1.jpg

Zelf zou ik kiezen voor een Boxer, een R80/90 of zelfs 100. Nadeel hiervan is dat de startprijs hoog ligt, deze BMW's zijn in aanschaf best flink aan de prijs. Kijk eens bij Swft Motoren in Almere, aardige vent en heeft ook wat project boxers staan voor leuke prijzen waar je zelf aan kunt gaan klussen. Voordeel van de BMW is dat je het subframe zo los kan schroeven en een nieuwe kan (laten) bouwen. Het nadeel is de tank, die is HUGE!!! en dat staat niet altijd mooi.

Het beste is gewoon plaatjes kijken, bijvoorbeeld op thebikeshed.cc en Bikeexif.com en inspiratie opdoen. Welke blokken vind je mooi, welke tank vind je mooi en welke zitjes en daar maak je een combi van.

Ik ben zelf bezig met een Kawasaki Z750 Twin uit 1976, ik had eisen dat het spaakwielen moest hebben, 2-cilinder, blauwe kentekenplaat en kickstarter zodat de electrische start kon verdwijnen.

Succes!!

Ben al een tijd plaatjes en bouwverslagen aan het bekijken. Ik denk dat ik het internet gewoon in de gaten hou en als er iets voorbij komt wat me aanspreekt ga ik kijken.

Vindt spaken inderdaad erg mooi en het liefst een tweecilinder, kickstart helemaal vet.

Ducati lijkt me ook erg mooi, maar dan wordt het nog duurder :+

bijvoorbeeld:
rad-cv-03-e1336342641549.jpg


Al heb ik niet de illusie dat ik ooit zoiets moois kan bouwen :X
 
Ja en dan te bedenken dat de basis een onvervalste echte bmw K100 is. Dus 3dubbel respect voor de bouwer.
 
Wel een enorm bakbeest voor een café racer volgens mij, dat gepolijste vindt ik dan wel erg vet.

Ben trouwens benieuwd of er ook bekende café racers zijn die gebouwd zijn met houten elementen? Bijvoorbeeld tankcover of zijcovers, misschien een idee voor een unieke racer?

Is misschien niet praktisch maar kan bij een bepaalde stijl passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan