Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
zeg euhhhh..
is er niemand meer aan het bouwen hier?
kom een schroefje oppoetsen is ook al custom
ben ik de enige die de boel bovenin houd?
Ivo vind het leuk om je werk te bekijken dus blijven posten!zeg euhhhh..
is er niemand meer aan het bouwen hier?
kom een schroefje oppoetsen is ook al custom
ben ik de enige die de boel bovenin houd?
nah ja... dan doe ik het wel weer
aan de achterkant had ik al voor god gespeeld. (het licht geschapen )
maar de voorkant was nog een duister gat.
tijd voor verandering!
de kroonplaten zijn de origineele sportster kroonplaten, wat inhoud dat de enige plek waar een bevestiging voor een koplomp zit het befaamde petje is. vanwege de balhoofd hoek staat het petje zo een beetje omhoog en dat ziet er ook niet uit natuurlijk! en het is natuurlijk niet echt custom.
tijd om een bevestiging te bedenken voor een normale koplamp die van onder zijn bevestiging heeft.
natuurlijk ben ik weer eens vergeten tussendoor foto's te maken maar toen het allemaal grof klaar was heb ik even wat foto's gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo.. wie gaat er nu iets customs posten?
Ik moet eens vaart gaan maken, anders wordt t niks dit seizoen
Ik ga in dit topic maar verder met mijn eigenbouw vorderingen.
Dit is hoe ver ik vorige maand was:
[afbeelding]
Nu is alles er af, behalve de wielen, stuur en vork.
sportsterblok in softtail frameHet blok kan er iig in, aanpassingen aan achterveer en een beetje aan het frame is nodig. Montagepunten en beugels moeten uiteraard ook gemaakt worden.
Volgende week verder, dan ga ik me zorgen maken over de secundaire aandrijving: houdt ik belt, of vervang ik de poulies voor ketting?
En de achtervering, want er zit nu een crossdemper, of autodemper in. Is sowieso te groot, dus moet ik op zoek naar een andere. En die natuurlijk weer pas maken, dus nieuwe montagepunten ed.
Of twee naast elkaar, kan ook:
[afbeelding]
In de tussentijd nadenken over het olietankje. Ik heb al een leuke liggen, die nog aangepast kan worden naar believen:
[afbeelding]
Daarna: welke elektriek houd ik, en waar komt het? Omdat het nu vrij kaal is, wil ik daar al meteen mee aan de slag, omdat ik meer ruimte heb om zaken weg te werken.
Alles wat niet nodig is, gaat weg.
Ik wil in ieder geval:
- Aan/uit knop. Dit komt in de plaats van het contact. Geen sleuteltje meer dus, gewoon een knop voor aan/uit.
- Dimlicht+stadslicht, moet aan bij contact aan.
- Schakelaar voor grootlicht
- startknop komt op de startmotor
- Achterlicht
- Remlicht vanaf stuur en vanaf pedaal
- Ontsteking Dyna-S
- Toeter (ik heb al zo'n metalen hoorn met rubber lucht-knijp-ding, voor op het stuur )
Dan het achterspatbord. Dat wordt slijpen in een bestaande versie; stuk korter en helemaal kaal.
[afbeelding]
[afbeelding]En nog het zadel (van een Liberator) en tank (Mustangtankje) en luchtfilter (Arlen Ness Big Sucker).
[afbeelding]
En de remmerij pas maken. Vóór één schijf, ik kan kiezen uit 3 verschillende HD klauwen, allemaal pas te maken.
Achter zit nu een trommel, in een spaakvelg. En die heeft mijn voorkeur. Omdat bij een XL blok de aandrijving aan de andere kant zit, moet dit wiel omgedraaid worden. De trommel komt dan links, waardoor ik iets moet gaan maken vanaf het rechterpedaal tot aan de trommel.
Ziet er goed uit Martell, ik heb nu al zin om er een ritje op te maken.
MARTELL!!!
Niet afzagen man!!!
Deze is sooo cool!