Het grote "CUSTOM" topic

Hier idem dito en de verbouwingen die ik doe worden door de HD clan niet geappricieerd, dus die plaats dan niet meer hier, om allerlei frustatiegevoelens te voorkomen bij diverse mensen

Dus maar een terrarium voor een Kameleon aan het in elkaar flansen
 
Aan de HD clan heb ik schijt....teminste aan die bikers die denken dat zij blijkbaar beter zijn omdat zij HD rijden...

Ik snap zo wie zo dat hele gezeik niet...we zijn toch allemaal bikers?...
Biker is een manier van leven...en dat hangt toch niet af van het merk wat je onder je reet heb zitten?

Ik rijd intruder maar steek net zo makkelijk mijn hand op naar een HD rijder als en kawa...groeten ze niet terug zal mij dan een worst wezen... :W

Daar bij komt dat ik bij mijn bikers for animals alle merken door elkaar heb zitten..
en iedereen doet net zo goed zijn best...dus wie ben ik om te oordelen over welk merk ze rijden..ik beoordeel de mens...niet de fiets
 
Laatst bewerkt:
ik rij elke dag mee dus kan hem niet uit elkaar halen om te customizen :Y



goede excuus om mijn onkunde te verbergen :+
 
Mijn motor moet nog herstellen van het geklooi met mijn grijpgrage linker handjes.
Binnen 2 jaar, van een bijna in nieuwstaat verkerende VN800, een gedeukt en gekrast hok gemaakt.
En da's ook wel weer knap eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk wel, Deanevo

Maar goed, je leert er wel steeds iets meer van, al zou het dan meer zo zijn van: uhh dat gaan we de volgende keer maar niet meer zo doen ;)
 
zeg euhhhh..

is er niemand meer aan het bouwen hier? :?

kom een schroefje oppoetsen is ook al custom :Y

ben ik de enige die de boel bovenin houd? B|


:+

Nee, jij bent niet de enige. Wel degene die aardig de tempo d'r in heeft. Ben zelf met een GSX1100 bezig. Nu eerst bezig om blok te reviseren en daarna verchoppen/verbouwen/ratten/unicycle/skelter/oudijzerbak (weet het nog niet).

Maar om nou een blokrevisie hier te posten.... beetje saai en ik vergeet altijd foto's te maken.
 
zeg euhhhh..

is er niemand meer aan het bouwen hier? :?

kom een schroefje oppoetsen is ook al custom :Y

ben ik de enige die de boel bovenin houd? B|

nah ja... dan doe ik het wel weer :Y

aan de achterkant had ik al voor god gespeeld. (het licht geschapen O-) )

maar de voorkant was nog een duister gat. :/
tijd voor verandering!
de kroonplaten zijn de origineele sportster kroonplaten, wat inhoud dat de enige plek waar een bevestiging voor een koplomp zit het befaamde petje is. vanwege de balhoofd hoek staat het petje zo een beetje omhoog en dat ziet er ook niet uit natuurlijk! en het is natuurlijk niet echt custom. B|

tijd om een bevestiging te bedenken voor een normale koplamp die van onder zijn bevestiging heeft. :P

natuurlijk ben ik weer eens vergeten tussendoor foto's te maken maar toen het allemaal grof klaar was heb ik even wat foto's gemaakt :Y

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zo.. wie gaat er nu iets customs posten? B|


:+
Ivo vind het leuk om je werk te bekijken dus blijven posten! :}

hopelijk kan ik deze zomer vakantie ook beginnen met mijn idee.
 
Wel dingen geleerd...nou ja ik wist het al, maar ik had geen zin om geld uit geven.
Koop gewoon goed gereedschap.

De kop doldraaien van een bout in het blok met een Donald Duck steeksleutel.
En dan deze handig uitboren met een Mickey Mouse boor die uitschiet.
Mooi die krassen op het blok.

Of je stuur met een "zeeman" sleutel verstellen op de camping in Belgie..en dan uitschieten.
Tok!..deuk in de tank..briljant!
 
Ik moet eens vaart gaan maken, anders wordt t niks dit seizoen :X
 
hey deanevo,
als ik het zo lees heb je de hele disney gereedschap set?...hahahahaha...
ik heb voor onderweg een simpele dopsleutelset van de aldi...met een beetje beleid kan je jezelf daarmee onderweg best mee redden..
 
Ik moet eens vaart gaan maken, anders wordt t niks dit seizoen :X

Ik ga in dit topic maar verder met mijn eigenbouw vorderingen.
Dit is hoe ver ik vorige maand was:
full

Nu is alles er af, behalve de wielen, stuur en vork.

sportsterblok in softtail frame​
Het blok kan er iig in, aanpassingen aan achterveer en een beetje aan het frame is nodig. Montagepunten en beugels moeten uiteraard ook gemaakt worden.

Volgende week verder, dan ga ik me zorgen maken over de secundaire aandrijving: houdt ik belt, of vervang ik de poulies voor ketting?

En de achtervering, want er zit nu een crossdemper, of autodemper in. Is sowieso te groot, dus moet ik op zoek naar een andere. En die natuurlijk weer pas maken, dus nieuwe montagepunten ed.
Of twee naast elkaar, kan ook:
Stereo%20Classic%202%20ret.jpg


In de tussentijd nadenken over het olietankje. Ik heb al een leuke liggen, die nog aangepast kan worden naar believen:
full

Daarna: welke elektriek houd ik, en waar komt het? Omdat het nu vrij kaal is, wil ik daar al meteen mee aan de slag, omdat ik meer ruimte heb om zaken weg te werken.
Alles wat niet nodig is, gaat weg.
Ik wil in ieder geval:
- Aan/uit knop. Dit komt in de plaats van het contact. Geen sleuteltje meer dus, gewoon een knop voor aan/uit.
- Dimlicht+stadslicht, moet aan bij contact aan.
- Schakelaar voor grootlicht
- startknop komt op de startmotor
- Achterlicht
- Remlicht vanaf stuur en vanaf pedaal
- Ontsteking Dyna-S
- Toeter (ik heb al zo'n metalen hoorn met rubber lucht-knijp-ding, voor op het stuur :') )

Dan het achterspatbord. Dat wordt slijpen in een bestaande versie; stuk korter en helemaal kaal.
full

full
En nog het zadel (van een Liberator) en tank (Mustangtankje) en luchtfilter (Arlen Ness Big Sucker).
full


En de remmerij pas maken. Vóór één schijf, ik kan kiezen uit 3 verschillende HD klauwen, allemaal pas te maken.
Achter zit nu een trommel, in een spaakvelg. En die heeft mijn voorkeur. Omdat bij een XL blok de aandrijving aan de andere kant zit, moet dit wiel omgedraaid worden. De trommel komt dan links, waardoor ik iets moet gaan maken vanaf het rechterpedaal tot aan de trommel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Martell, ik heb nu al zin om er een ritje op te maken. :Y

Ik ga in dit topic maar verder met mijn eigenbouw vorderingen.
Dit is hoe ver ik vorige maand was:
[afbeelding]
Nu is alles er af, behalve de wielen, stuur en vork.

sportsterblok in softtail frame​
Het blok kan er iig in, aanpassingen aan achterveer en een beetje aan het frame is nodig. Montagepunten en beugels moeten uiteraard ook gemaakt worden.

Volgende week verder, dan ga ik me zorgen maken over de secundaire aandrijving: houdt ik belt, of vervang ik de poulies voor ketting?

En de achtervering, want er zit nu een crossdemper, of autodemper in. Is sowieso te groot, dus moet ik op zoek naar een andere. En die natuurlijk weer pas maken, dus nieuwe montagepunten ed.
Of twee naast elkaar, kan ook:
[afbeelding]

In de tussentijd nadenken over het olietankje. Ik heb al een leuke liggen, die nog aangepast kan worden naar believen:
[afbeelding]
Daarna: welke elektriek houd ik, en waar komt het? Omdat het nu vrij kaal is, wil ik daar al meteen mee aan de slag, omdat ik meer ruimte heb om zaken weg te werken.
Alles wat niet nodig is, gaat weg.
Ik wil in ieder geval:
- Aan/uit knop. Dit komt in de plaats van het contact. Geen sleuteltje meer dus, gewoon een knop voor aan/uit.
- Dimlicht+stadslicht, moet aan bij contact aan.
- Schakelaar voor grootlicht
- startknop komt op de startmotor
- Achterlicht
- Remlicht vanaf stuur en vanaf pedaal
- Ontsteking Dyna-S
- Toeter (ik heb al zo'n metalen hoorn met rubber lucht-knijp-ding, voor op het stuur :') )

Dan het achterspatbord. Dat wordt slijpen in een bestaande versie; stuk korter en helemaal kaal.
[afbeelding]
[afbeelding]En nog het zadel (van een Liberator) en tank (Mustangtankje) en luchtfilter (Arlen Ness Big Sucker).
[afbeelding]

En de remmerij pas maken. Vóór één schijf, ik kan kiezen uit 3 verschillende HD klauwen, allemaal pas te maken.
Achter zit nu een trommel, in een spaakvelg. En die heeft mijn voorkeur. Omdat bij een XL blok de aandrijving aan de andere kant zit, moet dit wiel omgedraaid worden. De trommel komt dan links, waardoor ik iets moet gaan maken vanaf het rechterpedaal tot aan de trommel.
 
*edit: whatever, wou wat vragen maar doe ik wel ff in het goeie topic :)

verbouwen komt pas veeeeeeell later als dat al gebeurt.
zou dan gaan om virago 750 voor maat van me.
 
Laatst bewerkt:
Luistert vrinden....

Ik wil de belt gaan vervangen voor een ketting. Enerzijds omdat waarschijnlijk de belt net niet gaat passen in het frame, anderszijds omdat de afstand tussen voor- en achterpoulie te lang wordt. En dat betekent een spciale lengte belt, en dus veel doekoe.

Los daarvan, wil ik ook de tandwielverhoudingen aanpassen (eerder overschakelen, minder topsnelheid), en heb ik een mooi spaakwiel met al een tandwiel.

We zijn er eigenlijk nog niet helemaal aan toe, maar ik wil graag over wat zaken vooruit denken. Dat kan geen kwaad bij mij O-)

Wie heeft tips en truuks, of denk ik simpel genoeg als ik uitvogel welk voortandwiel ik wil hebben, en die uit het boeje bestel (al dan niet off-set)?
 
Afgelopen weekend nog eens fotokes bekeken die de monteur heeft gemaakt.

Het blok zit met de achterste cilinderkop tegen de achterveer onder het zadel aan. Oplossing: veer verplaatsen en de back-tube wat inkorten (die loopt 'loos' een stukje door onder het zadel).

Aan de voorzijde, is er net wat te weinig ruimte bij het oliefilter. Daar passen we ter plekke het frame een beetje aan.

Linksachter komt het blok tegen de uitstulping van de bevestiging achterbrug op het frame aan. Dit draaipunt kan worden verplaatst.
 
Ik vond nog op zolder filmpjes van meetings van de Intruderclub.
Lekker belangwekkend zult u wel denken. En dan is het ook zo. :?
FF kijkuh.
Meeting in 1997 bij Heinenoord

Ik heb nog km van dit soort filmpjes. Heb vroegah ook een Intruder gehad. :Y
 
Laatst bewerkt:
MARTELL!!!

Niet afzagen man!!!

Deze is sooo cool!

Ik houd er niet van. Te veel Indian look.

Niet dat ik het lelijk vind (de Indians), maar ik vind het niet passen bij de rest. Te groot, teveel 'zichtblik'. En een ducktail of opstaande rand heeft me ook al nooit kunnen bekoren. Ik ben meer van het wat simpelere werk, en het strak volgen van bepaalde lijnen (deze opmerking ga ik keihard terugkrijgen als ik klaar ben O-) ).

Overigens houd ik het nog even zo, zonder al te veel snijden. Eerst naar de RDW, zo origineel mogelijk. Na goedkeuring een ander spatbordje pakken (ik heb nog spul voor een Sportster liggen), en die naar smaak maken. Denk ik.

Overigens is er afgelopen week door mijn freelance monteurs niet veel gedaan. Iig niet aan mijn motor :')
 
Vrijdag me spullen terug gekregen van de spuiter..F*cking hell, dat is goed gelukt...

ffe wat foto's

1248449242_5_AhYT.jpeg


1248450543_5_pIL3.jpeg


1248448475_5_Jyjp.jpeg


In de zon springt de kleur er van pas echt mooi uit...
 
Laatst bewerkt:
Apart kleurtje, beetje brons, beetje groen? Mooi geheel zo met dat balhoofdafdekken
 
Terug
Bovenaan Onderaan