Het grote "CUSTOM" topic

Bedankt ,

Ik mis hem aan de ene kant wel maar ik wil echt zelf een project gaan starten
zo en zo geen 4-cilinder dan .

Ik heb er echt veel plezier mee gehad , nog wat aan geknutseld en veeeel gepoetst en cosmetisch wat puntjes op de i gezet maar ik had hem niet zelf gebouwd

Op zich niet erg natuurlijk maar dat is toch iets wat ik wil echt iets zelf verzinnen

Plus deze was echt niet geschikt om dagelijks te rijden , als ik er zelf een maar word het zeker de bobber STIJL maar wel erg functioneel dus gewoon pakken en crossen

Geen apehanger meer , al is het echt gaaf kwa zithouding , je bent net een vlieger op de snelweg

Maar dat is voor later , eerst zaterdag naar een cm 250 die ik ga kopen (hier van het forum) en daar lekker meee rijden naar mijn werk , lekker zuinig en lachen zon 2 cilindertje (fun)
 
Triumph?? Is toch een yammie?
:N is een 71 triumph 500 daytona.
staat niet alleen in de beschrijving(niet dat het een 500 daytona is,maar dat wist ik dan weer wel)maar er staat ook nog eens met koein van letters "triumph" op de tank.
los daarvan mag ik toch wel hopen dat je een klein beetje geschiedenisles hebt gehad op motorgebied.

alhoewel ik laatst iemand trof die beweerde dat triumph vroeger alleen maar driecilinders had gebouwd en pas later een retroserie heeft uitgebracht met een luchtgekoelde twin.....die man had dus nog nooit begrepen dat triumph al meer dan honderd jaar bestaat!
full
 
wat een leuke topic , zat mooie dingen te zien

dit was mijn honda cb 650c , al verbouwd gekocht en toen zelf nog wat aangepast , verwacht van mij in de nabije toekomst een zelf bouw project

is inmiddels al weer doorverkocht door de gene die hem van mij heeft gekocht

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

in de tuin >

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
hey die fiets ken ik.
chopperstyleparty in ede....savonds in 545 met grill en band en de andere dag koffie bij tjeerd tussen de citröens.

time fly´s...toen reed ik nog soeksoekie,...en toen reed bral ook nog harley...de afvallige!
co´tje s zijn rijden rookbom die het einde van straat haalde.
floris reed toen nog op "gonzo" in het rond.
mooie tijden waren dat.
full
 
ja die is het inderdaad :)

ik geloof dat ik een filmpje gezien heb ook van de dag waar jij het over hebt

jullie waren nog bij een shell station gestopt en er werd gefilmd dat iedereen daar weg reed

en dan beelden van op de snelweg ??
 
:N is een 71 triumph 500 daytona.
staat niet alleen in de beschrijving(niet dat het een 500 daytona is,maar dat wist ik dan weer wel)maar er staat ook nog eens met koein van letters "triumph" op de tank.
los daarvan mag ik toch wel hopen dat je een klein beetje geschiedenisles hebt gehad op motorgebied.

alhoewel ik laatst iemand trof die beweerde dat triumph vroeger alleen maar driecilinders had gebouwd en pas later een retroserie heeft uitgebracht met een luchtgekoelde twin.....die man had dus nog nooit begrepen dat triumph al meer dan honderd jaar bestaat![afbeelding]
Ik had nie goed gelezen, dacht dat je die van roelibaldie bedoelde.

deze zeg maar.

full
 
kssst weg oma! :(
word er niet meer gebouwd hierzo? B|

ikkuh wel :Y

ik ga een schijfrem in mijn trommelrem achterbrug proppen..
en dat betekend dat er een bracket geprutst moet worden :P

eerst een remklauw opgedoken.
280120111213.jpg


nu moet er nog een bracket voor gemaakt worden..
dus een stukje alu uit de bak getrokken..
020220111222.jpg


asgat geboord en meten en aftekeken..
020220111223.jpg


daarna boren, boren en nog een paar gaatjes boren..
020220111225.jpg


de gaatjes eruitzagen.
020220111226.jpg


vijlen, vijlen... en nog een stukje vijlen..
020220111227.jpg


en ff checken..
020220111228.jpg

fits like a glove!

nog wat hakken en zagen, en het past netjes over de schijf..
020220111230.jpg


er moeten nog een paar "speedholes" ingemaakt worden want het ziet er te massief uit en de reactie stang moet nog een goed plek krijgen..maar het idee is duidenlijk nu toch?

ook nog een mount voor de oliekoeler gemaakt.
020220111220.jpg


en ik doe het contactslot hier denk ik..
020220111221.jpg


bobbine gaat op deze plek komen..
020220111219.jpg


volgende week een automatiche ketting spanner maken en misschien het achterlicht maken.
280120111210.jpg

280120111211.jpg


en weer eens zien wat ik aan het achterspatbord kan doen.. dat ding is zo krom als een hoepel... :(
 
god zij dank, ook echte mensen gebruiken wel 'ns gewoon alu ipv staalplaat :)
voelde me al zo'n mietje
















kom maar :o
 
Niets mis met alu, ziet er goed uit en die speedholes heb je zelf al genoemd
 
voordat oma weer langskomt alvast ff iets plaatsen.. B|

aangezien de accubak aan de achterzijde van de framebuis komt word het redelijk krap om het achterwiel fatsoenlijk te kunnen stellen voor een gezonde kettingspanning.

dus er moet een veer gespannen spanner komen..

ik had nog genoeg rommel slingeren om een spanner te maken, maar kon nergens een fatsoenlijke veer vinden..todat ik mijn goedkope klemmen eens beter bekeek.. daar zit de veer in die ik wil hebben!
090220111237.jpg


slopen dat ding! :P
090220111238.jpg


wat zagen boren slijpen en lassen later..
090220111239.jpg

090220111240.jpg


tussendoor vergeten foto's te maken, maar de veer zit over een busje met ringetjes erop gelast, en daardoorheen zit een bout om de boel op z'n plek te houden.

vanavond weer ff de garage in duiken en de remklauw af maken. :Y
en misschien accubak bevestiging en nog zo wat kleine shit doen..
 
is dat een skateboard wieltje :o
yep.. :Y

ook van de rembracket wat gewicht gehaald vandaag.
100220111241.jpg

110220111242.jpg


sleufje erin gemaakt zodat hij gedeeltelijk over de uitsteeksels van de brug valt.
110220111243.jpg

110220111244.jpg


110220111245.jpg


tijd lopen kutten om een goede spacer te maken.. :(

verkeerde ring geplaatst, en alles lopen meten met de verkeerde ring erop |(
 
ben weer ff bezig geweest..

de bobinne/motor mount afgemaakt.
170220111250.jpg

170220111252.jpg


het achterlicht opgesloten in een huisje.
160220111249.jpg


en het achterspatbord was krom en scheef dus moest nagenoeg helemaal gesloopt worden om weer recht te worden en de fender struts moesten een stuk langer worden..
nu kon het stuk tussen spatbord en frame weer dicht gemaakt worden.
170220111259.jpg

170220111260.jpg

170220111261.jpg

170220111262.jpg

170220111263.jpg


het zadel komt natuurlijk dan ook een stuk verder naar achteren dus alle montage dingen pasten niet meer.. deze er af geslepen en op een andere manier het zadel vast gezet...simpel met een paar boutjes..

toen was het zover dat het grote fabricage werk klaar was, de accubak moet nog wel gedaan worden en ik moet een beugel voor de koplamp maken.. maar het grote werk zit erop..

dus ik kon het niet laten.. en heb Daddy Cool snel een beetje in elkaar gehangen en op zijn eigen pootjes gezet..
170220111264.jpg

170220111266.jpg

170220111267.jpg

170220111271.jpg

170220111272.jpg


de dempers moeten vervangen worden.. deze staan niet echt..
de achterste pijp moet blijven vanwege de remcilinder. alleen de '79 en XLCR hebben deze setup dus die wil ik bewaren omdat dit een signatuur van deze blokken is...

weet alleen nog niet welke dempers erop gaan komen..

ach ik heb nog een lange weg te gaan. al het grove hakwerk moet nog afgewerkt worden, de kleine details doen, het motorblok onder handen nemen, heel veel plamuur op het spatbord zetten om de oude vormen weer terug te halen, verven, gold leaf, pinstripes, electra.... etc etc..

het houd je van de straat he? :P
 
zeg euhhhh..

is er niemand meer aan het bouwen hier? :?

kom een schroefje oppoetsen is ook al custom :Y

ben ik de enige die de boel bovenin houd? B|

nah ja... dan doe ik het wel weer :Y

aan de achterkant had ik al voor god gespeeld. (het licht geschapen O-) )

maar de voorkant was nog een duister gat. :/
tijd voor verandering!
de kroonplaten zijn de origineele sportster kroonplaten, wat inhoud dat de enige plek waar een bevestiging voor een koplomp zit het befaamde petje is. vanwege de balhoofd hoek staat het petje zo een beetje omhoog en dat ziet er ook niet uit natuurlijk! en het is natuurlijk niet echt custom. B|

tijd om een bevestiging te bedenken voor een normale koplamp die van onder zijn bevestiging heeft. :P

natuurlijk ben ik weer eens vergeten tussendoor foto's te maken maar toen het allemaal grof klaar was heb ik even wat foto's gemaakt :Y

210220111273.jpg

210220111274.jpg

210220111275.jpg

210220111276.jpg

210220111277.jpg

210220111278.jpg


zo.. wie gaat er nu iets customs posten? B|


:+
 
ik ben begonnen aan een vn800 van een maat....maar het is zo verdomd koud in mijn sleutelhok dat alles steeds blijft liggen...
:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan