Top Du Grond
MF veteraan
- 12 okt 2015
- 1.356
- 22
Ik vind dit een hele rijke toevoeging. Dank hiervoor, ik ben tot hele nieuwe inzichten gekomen.Elektrisch rijden wordt pas echt interessant tegen de tijd dat laserguns realistisch zijn.
Het bottleneck zit namelijk op de huidige energieopslag mogelijkheden. Zodra hier flinke vooruitgang in geboekt wordt zal de actieradius juist een sterktepunt van elektrisch rijden worden. Hetzelfde geld volgens mij voor laserguns. Enige reden waarom dat nog niet kan is, omdat er geen praktische manier is om al de benodigde energie op te slaan.
Uiteraard zijn de hoeveelheid laadpalen ook een key benodigdheden maar hier zal de push door (inter)nationale autoriteiten wel voor zorgen. Tegen de tijd dat al deze zaken samenkomen zullen zij er ook voor zorgen dat het gebruik maken van verbrandingsmotoren zo lastig mogelijk gaat zijn.
Mijn hoop is eigenlijk om zo lang mogelijk te genieten van niet-elektrische motoren, voordat het niet meer kan. Want ik zal wel de betere uitlaatgeluiden missen als we straks allemaal elektrisch rijden.
Elektrisch rijden wordt pas echt interessant tegen de tijd dat laserguns realistisch zijn.
Het bottleneck zit namelijk op de huidige energieopslag mogelijkheden. Zodra hier flinke vooruitgang in geboekt wordt zal de actieradius juist een sterktepunt van elektrisch rijden worden. Hetzelfde geld volgens mij voor laserguns. Enige reden waarom dat nog niet kan is, omdat er geen praktische manier is om al de benodigde energie op te slaan.
Uiteraard zijn de hoeveelheid laadpalen ook een key benodigdheden maar hier zal de push door (inter)nationale autoriteiten wel voor zorgen. Tegen de tijd dat al deze zaken samenkomen zullen zij er ook voor zorgen dat het gebruik maken van verbrandingsmotoren zo lastig mogelijk gaat zijn.
Mijn hoop is eigenlijk om zo lang mogelijk te genieten van niet-elektrische motoren, voordat het niet meer kan. Want ik zal wel de betere uitlaatgeluiden missen als we straks allemaal elektrisch rijden.
deze discussie
Ik denk dat elektrische mobiliteit juist een oplossing is voor veel problemen.....Ik ben toch erg benieuwd hoe men dit denkt op te lossen. Totdat deze puzzel niet is opgelost is de rest ook gedoemd te wachten.....
Ik denk dat elektrische mobiliteit juist een oplossing is voor veel problemen.
We zitten nu al af en toe met overschotten aan energie, met al die zonnepanelen en windturbines die er bij komen wordt het straks echt een probleem waar al die energie naar toe moet op piekuren tenzij je het zo inricht dat elektrische voertuigen aan het net gekoppeld zijn en juist op dat moment laden en elektriciteit terugleveren als er ineens veel nodig is.
Dat moet met de moderne mogelijkheden toch helemaal niet moeilijk zijn. Nu zijn er al zulke initiatieven, zoek maar een op bijvoorbeeld "Vehicle2Grid".
Vergeet ook niet dat iedereen die elektrisch rijdt dus geen brandstof meer in z'n voertuig gooit, we houden in totaal een enorme plas fossiele brandstof over, een klein deel daarvan is al genoeg om alle energie op te wekken. Laat de rest van die brandstof maar lekker in de grond zitten, daar richt het ook geen schade aan.
En het is nu nog maar heel pril; er zijn nog maar weinig elektrische voertuigen, de ontwikkelingen gaan hard, grote bedrijven gaan nu ook nadenken en sommige gooien het roer om.
Zelf rijd ik op de energie die ik anders zou terugleveren, prachtig toch ?
Ik zie niet zozeer problemen, ik zie vooral prachtige mogelijkheden.
En inderdaad, om de zoveel tijd komt deze discussie terug.
Ik refereerde naar laserguns met een fatale werking.Sorry, ik zie niet de relatie met laserguns, die dingen zijn me nu al veel te realistisch. Ik zie de boa's af en toe verdekt opgesteld staan en dan ben ik altijd weer blij dat ik vanaf de andere kant kwam...
Maar wat jij moet doen is een keer met een elektrische motorfiets gaan ríjden. Niet er op mopperen of anderen napraten; ga eens rijden met bijvoorbeeld een Zero SR of een Energica.
Ga nu eens erváren wat het is om elektrisch te rijden, ga meemaken hoe puur het rijden is; hoeveel logischer de bediening, hoe ongehoord soepel het koppel altijd beschikbaar is, hoe fijn het is om niet gestoord te worden door dat overbodige lawaai.
Dáárna praten we verder.
Kan er in de op een link naar of gegevens over real world actieradius van de verschillende modellen?
Is denk ik wel te doen al met een nieuwe S(R) met ruitje en power tank.Je hebt best gelijk, maar die keuze heeft niet iedereen. Als ik N wegen ga rijden kost het me nog een half uur extra. En dan moet je nog maar bidden dat je het heen en terug red zonder laden. Misschien is het in de spits wel nog erger vanwege files en verkeerslichten, want inhalen op N wegen is niet altijd mogelijk.
150km zonder laden in de winter met wind tegen, anders is het voor mij als vervoermiddel nutteloos. Even afgezien van of het economisch uit kan.