daarbij zou dat er dan ook bij moeten staan op t type plaatje.
voorbeeld: als ie daadwerkelijk 35KW heeft, en de verzekeraar gaat bij de bepaling van de premie uit van 11KW omdat dat erop staat....
is imo hetzelfde als een motor proberen te verzekeren als begrensd tot 250cc terwijl ie in werkelijkheid de volle (bijv.) 800cc heeft.
de info moet gewoon kloppen.
mn E-broh heeft max 5KW en dát staat ook op t type plaatje en in de papieren.
ook al gebruikt ie op lagere snelheden minder....
Bij elektrische motoren gaan ze uit van nominaal vermogen. Niet het piekvermogen.
Bij de inmiddels prehistorische BMW C Evolution die ik in 2015 heb getest, was de motorscooter nomimaal 11kW maar had het een piekvermogen van 35kW. Op kenteken is de motor dus 11kW en ook bij de RDW staat deze zo geregistreerd. De verzekering zal 'm dus ook zo verzekeren. Ondertussen had dat ding wel 72 Nm koppel op de sportstand en trok dat ding dus ongeveer op als een 750cc'er. Dat was destijds denk ik één van de weinige elektrische motoren, wellicht de eerste en met je A1-rijbewijs kon je dus op iets rijden wat véél harder optrok dan de benzinemotoren met 125cc.
Zelfde heb je nu toch ook met de Zero FXE, waar een 11kW model van bestaat (en 15kW). Dat ding gaat echt als de brandweer. Als je geld teveel hebt en vast zit aan A1 of in het buitenland een B-rijbewijs, dan moet je zoiets kopen. Dat ding is super om op te rijden, jammer dat ie zo langzaam kan laden.
Het verschil tussen Eco Pro (11kW) en Dynamic (35kW) was extreem, zie hier maar het verschil in 0-100 km/u wat ik toen filmde;