Tinbot topic

Geluid als op kenteken + x dB.
Hier gaat het vaak al fout: van vele motoren staat dat er niet eens bij vermeld.

Ook de wetgeving m.b.t. toelaten is nogal losjes hier.
In Engeland bijv. mag een motor na een fikse schade nooit meer de weg op.
In ons land is dat geen probleem.
Beter is het om eerst de gaten in de regelgeving te dichten, voor ze verplichte keuringen (endus extra kosten voor ons) gaan opleggen.
 
Hè leuk, een APK topic 😉 .

Ik mis soms wel de tijden dat je een motor kocht omdat je een Honda fan was , of van Doohan, of de snelste supersport wou.
Of een Pan European omdat je nog in de waan was dat je vrouw mee op motorreis wou 😉.

Ik weet nog dat een Engelse journalist zei dat zijn eerste vraag die hij kreeg toen hij in dienst kwam van een motorblad, van een klant die vroeg of hij een Ducati 888 of een Mazda mx5 zou moeten kopen 🤷🏼‍♂️ . Die tijd.

Je kan toch gewoon zo een ding kopen omdat je wat anders wil?
Geen gestink, geen geronk, die vadsige buurman met een HD die na aanschaf van jouw Tinbot door jou, niet meer met je wil praten? 👍🏿

Als je de keuze van je motorfiets, al is het maar deels, laat afhangen van :
* het verschil van een paar euro tov iets wat je niet of nauwelijks wil.
* De accountant ( van je baas/ sjef)
* Je partner 😉
* ' Duurzaamheid '
Of apk's , wat de regering al dan niet denkt te gaan doen, de afschaffing van blaat in 2030 etcetera.

Ik weet niet hoor 🤷🏼‍♂️ .
 
Hè leuk, een APK topic 😉 .
nee, liever niet ;)
Je kan toch gewoon zo een ding kopen omdat je wat anders wil?
Geen gestink, geen geronk, die vadsige buurman met een HD die na aanschaf van jouw Tinbot door jou, niet meer met je wil praten? 👍🏿
dergelijke stilte kan ik wel waarderen :t
waar ik overigens niet zo blij mee ben, is dat alleen de A1 versie van de RS1 naar ons landje komt.
volgens onderstaande prijslijst, zit er ook een A2 versie bij
Tinbot prijslijst 2024

EDIT: ze hebben de A1 versie daar in de A2 tabel geplaatst.
is dus geen 250cc klasse versie met meer vermogen ofzo...

Als je de keuze van je motorfiets, al is het maar deels, laat afhangen van :
* het verschil van een paar euro tov iets wat je niet of nauwelijks wil.
* De accountant ( van je baas/ sjef)
* Je partner 😉
* ' Duurzaamheid '
Of apk's , wat de regering al dan niet denkt te gaan doen, de afschaffing van blaat in 2030 etcetera.

Ik weet niet hoor 🤷🏼‍♂️ .
ik wel: dan kies je niet zelf, maar iemand anders wat jij rijd :Y
 
nee, liever niet ;)

dergelijke stilte kan ik wel waarderen :t
waar ik overigens niet zo blij mee ben, is dat alleen de A1 versie van de RS1 naar ons landje komt.
volgens onderstaande prijslijst, zit er ook een A2 versie bij
Tinbot prijslijst 2024

EDIT: ze hebben de A1 versie daar in de A2 tabel geplaatst.
is dus geen 250cc klasse versie met meer vermogen ofzo...


ik wel: dan kies je niet zelf, maar iemand anders wat jij rijd :Y
👍🏿, de originele tekst stond nog op het scherm en de edit was zichtbaar toen ik ging quoten 😉

Maar als er dus een 11 kW motor in zit hadden ze hem dan niet A1 kunnen maken?
Ben daar niet mee bezig dus sorry als het een stomme vraag is.
 
Dan heb je het zelfs nog maar over dealerniveau wat natuurlijk voor de fabrikant minder uitmaakt.

Onderdelen verkoop dondert gewoon omlaag, zeker in de cross/enduro wereld.
Daarnaast is de ''noodzaak'' voor een opvolgend model ook minder. Elektromotoren zijn al veel verder uitontwikkeld dan benzines en met een update in de besturing kun je een oudere motor vanalles laten doen, dat is bij benzine al lastiger.

Ik vind wel dat je met 1x betalen een goed product moet kunnen kopen dat ook gewoon de gehele levensduur zijn ding moet blijven doen zoals hij het bij verkoop deed (slijtage daar gelaten, doel op updates enz).

In zo'n premium abonnement mag dan best eea aan upgrades oid zitten. Bijvoorbeeld dat inbegrepen is in je abonnement dat wanneer een verbetering is doorgevoerd in de software je deze dan automatisch gratis krijgt.

Ik denk dat we een beetje uit moeten kijken dat we niet in plaats van kopen naar huren gaan, zoals dat in de computerwereld de mode wordt. Het office-pakket van Microsoft kun je tegenwoordig krijgen tegen een maadbedrag, ergens in een donker hoekje van de site staat dat je het ook nog kunt kopen. Zoiets moet je bij je motorfiets natuurlijk niet hebben; dat je als het ware een kale, lege motor koopt die je voor een maandelijks bedrag van alles kunt laten doen.


Misschien moeten we (wij consumenten én de fabrikanten) software updates ook wel gaan zien als gewoon onderhoud. We verwachten allemaal dat als we iets kopen, dat dan de software gratis up to date blijft, maar daar zit ook gewoon een developer aan te werken die z'n boterham wil verdienen. Geen abbo? Dan ook geen updates...

Je kunt prima door blijven rijden met een motor zonder onderhoud te plegen. Kan best dat er dan wat stuk gaat, en sneller slijt dan de bedoeling is... maar dat is je eigen keuze en verantwoordelijkheid. Jouw geld, jouw motor, daar ga je mee om zoals het jezelf goed dunkt.

Niet willen betalen voor software updates ligt in het zelfde hoekje. Helemaal prima, maar dan ook geen up to date software. Als je motor na een update ineens 10% efficiënter met de accu om gaat, kun je dat zien als een verbetering waar een monteur developer tijd ingestopt heeft, waar je daar dus ook best voor mag betalen.

Daarbij is het dan natuurlijk wel essentieel dat een fabrikant daar jou ook de keuze in laat.. Het is te hopen dat dat niet doorslaat naar een 100% subscription model inderdaad... en geen apple praktijken van planned obsolescence (inbakken in de software dat je na 2 jaar een onbruikbare accu hebt oid).
 
Misschien moeten we (wij consumenten én de fabrikanten) software updates ook wel gaan zien als gewoon onderhoud. We verwachten allemaal dat als we iets kopen, dat dan de software gratis up to date blijft, maar daar zit ook gewoon een developer aan te werken die z'n boterham wil verdienen. Geen abbo? Dan ook geen updates...

Je kunt prima door blijven rijden met een motor zonder onderhoud te plegen. Kan best dat er dan wat stuk gaat, en sneller slijt dan de bedoeling is... maar dat is je eigen keuze en verantwoordelijkheid. Jouw geld, jouw motor, daar ga je mee om zoals het jezelf goed dunkt.

Niet willen betalen voor software updates ligt in het zelfde hoekje. Helemaal prima, maar dan ook geen up to date software. Als je motor na een update ineens 10% efficiënter met de accu om gaat, kun je dat zien als een verbetering waar een monteur developer tijd ingestopt heeft, waar je daar dus ook best voor mag betalen.

Daarbij is het dan natuurlijk wel essentieel dat een fabrikant daar jou ook de keuze in laat.. Het is te hopen dat dat niet doorslaat naar een 100% subscription model inderdaad... en geen apple praktijken van planned obsolescence (inbakken in de software dat je na 2 jaar een onbruikbare accu hebt oid).
Met name in de eerste en de laatste alinea sla je voor wat mij betreft de spijker op z’n kop. Voor mij verschilt een software-ontwikkeling of -verbetering niet van een partij stenen in het wegdek leggen of de kliko’s ophalen; werk moet betaald worden, op dat principe drijft onze hele samenleving.
Maarrrr, als ik een electronisch geregeld product heb wat naar mijn volle tevredenheid functioneert dan moet ik de mogelijkheid hebben om van updates verschoond te blijven. Dus, niet stiekem “als service” updates over the air inschieten, of tegelijk met een nuttige update (die je graag wilt hebben, en waarvoor je (dus) ook wilt betalen) onopgemerkt een stuk of zes andere dingetjes aanpassen waar de eigenaar van de (in dit voorbeeld) motor niet om heeft gevraagd.
 
Het onderwerp is een motor van 9k hè, niet de Space Shuttle en ja die had een 486 aan boord ofzo, LB .

Vroeger kostte het office pakket serieus knaken als een losse doos in de winkel, maar bij een pc of zus en zo opeens bijna niks.
Ik geloof niet dat het ms windeieren heeft gelegd.
Stoelverwarming is een mechanisch iets, dat door betaalde software pas aan te zetten is wat anders.
Heeft deze Tinbot vlgs mij ook niet 😉 .

Maar verder boeiend hoe men geld verdient en welk model.
 
kwam vandaag een artikel tegen over het blokkeertarief bij laadpalen.
imo een fors nadeel als je een RS1 wilt opladen, zeker als ie leeg is.
als je na pakweg al 2,5 uur moet gaan dokken voor ´kleven´ terwijl je nog zo'n 3,5 uur nodig hebt voor ie helemaal vol is, tikt dat toch wel aan...
idealiter zou zo'n ´klevers boete´ pas moeten gaan gelden nadat de paal merkt dat je EV vol is, maar blijkbaar betaal je hier al aan na een tijd i.p.v accu percentage? (heb hier zelf geen ervaring mee)
 
waar ik overigens niet zo blij mee ben, is dat alleen de A1 versie van de RS1 naar ons landje komt.
volgens onderstaande prijslijst, zit er ook een A2 versie bij
Tinbot prijslijst 2024

EDIT: ze hebben de A1 versie daar in de A2 tabel geplaatst.
is dus geen 250cc klasse versie met meer vermogen ofzo...

Dat was idd een foutje van de importeur in NL. Op de Duitse site zie je duidelijk A1 (en B, niet voor NL) staan. Denk dat ze hier in de war waren ivm 35kW max power.
 
kwam vandaag een artikel tegen over het blokkeertarief bij laadpalen.
imo een fors nadeel als je een RS1 wilt opladen, zeker als ie leeg is.
als je na pakweg al 2,5 uur moet gaan dokken voor ´kleven´ terwijl je nog zo'n 3,5 uur nodig hebt voor ie helemaal vol is, tikt dat toch wel aan...
idealiter zou zo'n ´klevers boete´ pas moeten gaan gelden nadat de paal merkt dat je EV vol is, maar blijkbaar betaal je hier al aan na een tijd i.p.v accu percentage? (heb hier zelf geen ervaring mee)
Het blokkeertarief werkt doorgaans alleen vanaf het moment dat je accu vol is hoor, al zijn er blijkbaar uitzonderingen inmiddels. Het artikel is een beetje vreemd geschreven vind ik. Ik rij al jaren zowel met de auto als motor elektrisch en ben groot voorstander van het blokkeertarief (overigens vind ik dit gedurende de nacht dan weer niet fair..). Want hoe meer mensen elektrisch gaan rijden, hoe meer mensen die alleen aan zichzelf denken daar dan ook tussen zitten. En dan zijn helaas dit soort dingen nodig. De doorstroom is voor laadpaal-exploitanten natuurlijk fijn voor de inkomsten, maar voor het algemene imago van elektrisch rijden is het ook beter dat beschikbaarheid van laadpunten goed is in plaats van dat deze altijd bezet zouden zijn.
 
Omdat er ' nee ' bij garantie staat?
..
Hij staat bij de importeur, maar ik neem aan dat wanneer hij via een dealer geleverd wordt er toch iig wel een standaard 2 a 3 maanden garantie opzit?

Dit is btw het eerste type accu, weinig problemen bekend.
(Kleinere accu, maar gaat beter met warmte om, cellen verder uit elkaar en luchtsleuf erin.)

Gashandel geeft het wel eens op (potmeter, bekend probleem kosten rond de 200 eur)
Verder hoor je weinig.
Ja trillende schijven voor, maar dat is typisch Brembo en de "zwevende ringen" raken vol stof, sxchoonmaken en weer gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan