Hmm in 2027 pas één miljoen elektrische auto's? Das niet echt een duurzame omslag lijkt me.Hier nog zo'n algemeen artikel over Smart Charging.
Dit voorjaar wezen kijken naar een Zero S bij MotorPort Zelhem.
Helaas viel de grote mij tegen, ben zelf 197 cm en kom met de knieën tegen de rand boven de tank.
Moet wel zeggen dat ik in verhouding heel lange benen en armen heb.
Heb toen even op de FX gezeten en was aangenaam verast door de hoogte.
Vorige maand een proefrit van ruim een uur gemaakt op de FX en was dolenthousiast.
Zit is goed, en de trekkracht enorm .
Ben van plan voornamelijk woonwerk te rijden (38 km enkele reis).
En heb er dit jaar al bijna 9000 km opzitten.
En verzoek om te kunnen laden op het werk is in behandeling.
Ga dan wel voor de 2017 FXS, of er moet een nog mooier model uitkomen voor 2017.
Wel ben ik benieuwd of de koplamp voldoende licht geeft?
Zoals afgelopen week is het nog behoorlijk donker en ben dan wel goede verlichting nodig.
Zijn er FX of FXS rijders die mij hierin kunnen adviseren?
Ik ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de overheid de 8 miljard brandstof accijns gaat verhalen op elektrische rijders als het een hoge vlucht neemt.
Gefeliciteerd! Dat is een mooie start van het nieuwe jaar.Afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en kan deze nu a.s. maart afhalen.
Zal tegen die tijd wat foto's posten en jullie natuurlijk op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Idem, nog een e-rijder in de Achterhoek
Ik zal het door de vingers zienHelaas Erasmos..... heb even gegoogled en vanaf de Achterhoek gezien woon ik net aan de andere kant van Deventer, is helaas geen Achterhoek meer.
Maar hij is wel gekocht in de Achterhoek dus ik zal zeker af en toe door de Achterhoek rijden.
Is dit ook goed voor een paar punten
Klopt......Vergeet niet dat er al veel belasting wordt geheven over elektriciteit. Kijk maar in je rekening....
Dat een elektrische motor zoveel voordeliger rijdt komt dus puur door het veel hogere rendement.
1
Eh dan moet je ook het rendement van het oppompen, verschepen en raffineren van de benzine erbij pakken he.
2
En qua stroom heb je in ieder geval nog de keuze voor hernieuwbaar, of beter nog van eigen dak.
3
De afschrijving van de accu is amper van belang, de pakketten hebben een garantie van 80% capaciteit tot weet ik veel, maar het is in ieder geval ruim boven een ton. Moet je eens kijken wat je op een normale motor dan aan smeermiddelen en slijtageonderdelen hebt verbruikt.
Toch even een correctie. Als jij kiest voor echte duurzaam opgewekte stroom, dan vervallen 1 en 2. Door zaken te doen met een tent als ~http://www.vandebron.nl~[url], kies...bronnen meer aan het net moeten gaan leveren.1
Want kolen hoeven niet verscheept te worden? En gas wordt niet Europa door gepompt?
2
Op papier is mijn stroom allang CO2 neutraal. Maar intussen komt m'n stroom zover ik weet vooral uit Geertruidenberg, heb ik niks aan te kiezen. Panelen op eigen dak is inderdaad mooi. Maar zonnepanelen en elektrische voertuigen is toch echt een keuze voor bovenmodaal.
Daar komen echt geen kolen en CO2 afkoopconstructies aan te pas.
Afgaande op de informatie op hun website kan Greenchoice of Vandebron gewoon een retailer zijn die een mooi verhaal ophangt naar de consument, maar op de achtergrond gewoon wat boekhoudkundige dingen afvinkt (zoiets als de grijze concurrent met CO2 handel maar dan met marginale feelgood projectjes op boerderijen) en het daarom op deze manier mag presenteren.
Duik ik even een voor mij opmerkelijk zijspoor op.[..] De energiemarkt is totaal niet transparant voor de consument. Deze weet helemaal niks van producenten, netwerk en netwerk eigenaars, distributie/transmissie netwerken, de APX, de kopers, retail verkopers, de balanceermarkt, de veiling van beschikbare capaciteit, in/export naar buitenland en ga zo maar door.
Als het echt alleen maar gunstig was hadden allang veel meer mensen elektrisch gereden, mijzelf inclusief.
Ik zit ook bij die club en geloof ik best. Maar dit is puutr een geldstroom verhaal. En elektriciteit is zo goedkoop dat die geldstroom die van mij binnenkomt heel erg voorlopig nog niet het kleinste zonnepaneeltje oplevert. Terwijl ik de feitelijke stroom echt niet uit een windmolen heb en dat laatste is wat ik bedoel.Ik heb al jaren groene stroom van Greenchoice. Daar komen echt geen kolen en CO2 afkoopconstructies aan te pas.
Precies. Maar ik heb het dan ook over de totale vervuiling. Als je eenmaal met volle accu klaar staat voor vertrek is alle eerdere vervuiling makkelijk weg te wuiven. Maar als we ooit perfect kunnen recyclen en compleet duurzaam stroom opwekken dan is elektrisch rijden een super oplossing.dat zegt niets over de vervuiling van je vervoermiddel. Je kan wel een oud dieselaggregaat gebruiken om je motor op te laden.
Dat idee had ik intussen ook al.Nissan Leaf blijkt inderdaad een voorbeeld te zijn hoe het niet moet
Toch even een correctie. Als jij kiest voor echte duurzaam opgewekte stroom, dan vervallen 1 en 2. Door zaken te doen met een tent als \http://www.vandebron.nl\[url], kies...rect weg stromen desnoods meteen de grond in.
Op dit moment is dat een van de belangrijkste rollen van de gasgestookte centrales. Uitzetten, zodat de kolencentrales blijven branden. Maar goed, als het deel duurzaam opgewekte energie groot genoeg wordt, dan komen we op het punt dat de kolen uit kunnen en dat de gascentrales bijgeschakeld worden voor momenten dat de zon en de wind niet meespelen. Een tijdje later komen we weer op het punt dat die ook uit kunnen, omdat we de energie goed genoeg kunnen opslaan.Zelf kiezen waar de feitelijke stroom vandaan komt geloof ik niet zo. Alles wat er ligt aan wind en zon daar wordt zo veel mogelijk van geproduceerd. Dat wordt weer aangevuld met de grote centrales die vrij langzaam kunnen schakelen. Al die stroom moet simpelweg met de minste weerstand direct weg stromen desnoods meteen de grond in.