Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi blauw is niet lelijk....

full
 
Blauw is geen kleur, blauw is een gemoedstoestand. :+

Mooi kleurtje Slijk, staat goed bij mijn helm. ruilen van brommers? Ik meen dat mijn Kwaak erg goed kleurt bij jouw pakkie. :Y
 
Vandaag een mooi allroad ritje gehad met MF, in totaal 52 man/vrouw. 104, Solex en Erwin hielden het BMW gehalte er nog een beetje in, voor de rest waren het voornamelijk rijstkokers.

17807210_1498632933482853_5944785898731085833_o.jpg
 
wat een pech!

ik rijd op een rustig landweggetje ( misschien iets te rustig...), kom bij een kruising en zie plots van links een grote trekker verschijnen. Omdat ik misschien niet genoeg gecontreerd aan het rijden was schrik ik, rem en val stilstaand om naar rechts , voet niet op tijd op de grond en als een GS gaat dan gaat ie ook heb ik gemerkt.

daar lig je dan te balen , ik gauw opgestaan en op de goede manier - dacht ik - met de rug naar de motor deze opgetild totdat ik een knak in de rug voelde en van de pijn de motor weer moest laten vallen.

met behulp van de trekker bestuurder de motor toch weer rechtop gekregen en toen besloten om zsm naar huis te rijden (50 km )omdat de rug toch wel erg zeer deed. Dit was een pijnlijk verhaal en vooral het afstappen en de motor binnenzetten was een heel gedoe.

thuis via de huisartsenpost naar het ziekenhuis, blijkt mijn derde wervel gebroken te zijn!
komt waarschijnlijk van de grote kracht tijdens het tillen

nu dus 6 weken rust en hopen dat alles weer goed komt.

voorlopig dus geen motor rijden.....
 
Is er iemand hier die al ervaring heeft met de Sportvering op een GS versus de gewone vering? Ik ben heel erg benieuwd hoe het op de weg rijdt.



wat een pech!

ik rijd op een rustig landweggetje ( misschien iets te rustig...), kom bij een kruising en zie plots van links een grote trekker verschijnen. Omdat ik misschien niet genoeg gecontreerd aan het rijden was schrik ik, rem en val stilstaand om naar rechts , voet niet op tijd op de grond en als een GS gaat dan gaat ie ook heb ik gemerkt.

daar lig je dan te balen , ik gauw opgestaan en op de goede manier - dacht ik - met de rug naar de motor deze opgetild totdat ik een knak in de rug voelde en van de pijn de motor weer moest laten vallen.

met behulp van de trekker bestuurder de motor toch weer rechtop gekregen en toen besloten om zsm naar huis te rijden (50 km )omdat de rug toch wel erg zeer deed. Dit was een pijnlijk verhaal en vooral het afstappen en de motor binnenzetten was een heel gedoe.

thuis via de huisartsenpost naar het ziekenhuis, blijkt mijn derde wervel gebroken te zijn!
komt waarschijnlijk van de grote kracht tijdens het tillen

nu dus 6 weken rust en hopen dat alles weer goed komt.

voorlopig dus geen motor rijden.....

Jeetje wat een dikke pech, heel veel beterschap!
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand hier die al ervaring heeft met de Sportvering op een GS versus de gewone vering? Ik ben heel erg benieuwd hoe het op de weg rijdt.

Jij hebt er zeker op zitten wachten.. :+
Sinds gisteren hyperpro, conclusie: had ik eerder moeten doen.
Neiging tot pendelen is verdwenen, oneffenheden worden glad gestreken (wiel volgt eindelijk de weg) en bocht lopen nu een stuk strakker.
Maar om het met deze veerwegen sportvering te noemen.....

17760946_1392746100796114_2117700459624221282_o.jpg

17814567_1392746307462760_4724089915536951069_o.jpg

17800306_1392746414129416_7838049224593025897_n.jpg

17796807_1392746607462730_917184536739947172_n.jpg

17523327_1392746667462724_2691210056383754106_n.jpg
 
Niet zo fijn van je rug, sterkte ermee!


Hyperpro Bas. Altijd goed 😉
Ik heb op m'n gs de achterkant helemaal laten vervangen door een hyperpro (3D) en de voorkant alleen de veer. Rijdt echt heerlijk! Als de pecunia's in de tuin groeien zou er voor ook nog zo'n 3D moeten komen...
Daarnaast het span 2 jaar geleden helemaal laten voorzien van paars (nouja, wel de zwarte uitvoering 😎) en die rijdt ook weer retestrak. Zeker tov het versleten spul dat erop zat.
Daarentegen had ik al paars eronder laten zetten door Bas toen ie nog bij de plaatselijke BMW dealer werkte.
 
Ai, Beemer56, da's dubbele pech.... ik wist trouwens niet dat je een wervel kon breken door (verkeerd) te tillen... dus zonder een echte impact...

Gelukkig kan je dan vanaf juni weer op de motor... niet heel je seizoen is naar de filistijnen.

@Detox : missie geslaagd en alvast nieuwe HONDA-vriendjes gemaakt tegen de volgende brommeraanschaf ?

@Maniac : gewoon de panelen van de Rallye besteld. Ong. 390 euri plus uurloon. In mijn geval gratis geplaatst omdat voor de reeds bestelde en betaalde LEDlampjes de boel toch gedemonteerd moest worden.
 
Jij hebt er zeker op zitten wachten.. :+
Sinds gisteren hyperpro, conclusie: had ik eerder moeten doen.
Neiging tot pendelen is verdwenen, oneffenheden worden glad gestreken (wiel volgt eindelijk de weg) en bocht lopen nu een stuk strakker.
Maar om het met deze veerwegen sportvering te noemen.....

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is wel heel toevallig! Maar ik bedoel specifiek de sportvering voor de Rallye uitvoering. Ik vroeg me af of iemand die al vergeleken heeft met de reguliere GS vering?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan