Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ze hebben eindelijk eens gekeken naar de concurrentie met de vering en alles... Alleen is dit echt een offroader in alles, tubeless kennen ze niet en ze hebben een ketting. Verder een machtige machine!
 
Wél voortaan tubeless volgens de specs, maar wél een allemachtig HOOG tuig... als mijn eega reeds té veel moeite had met het bestijgen van een KTM 1290 SAS, dan wordt deze rijdende Eiffeltoren het helemààl niet... ofschoon ik er wel vertrouwen in zou hebben...:Y
 
IMG_6529.jpg


IMG_6530.jpg


IMG_6532.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_6531.jpg
    IMG_6531.jpg
    237,4 KB · Weergaven: 5
Ik.vind um mooi hoor Tox...
Maar ik.vind alles mooi op 2 wielen....zelfs een.scootah .

Dashboard is zeker een grote vooruitgang..
Pk en nm verhoging valt wat tegen...( al heb je er zat aan...)
 
Wél voortaan tubeless volgens de specs

Als ik het goed kan zien dus enkel tubeless voor de Adventure Sports uitvoering. Maar goed, het is een stap in de goede richting.
Nu nog een cardan en ik teken de bestelbon. Ik vind het alvast een heel mooie motor....

Maar 17599€ (Belgische prijs) vind ik toch net wat van het goede teveel om dan ook nog met een busje kettingspray op vakantie te moeten gaan.
 
Ik verbruik de inhoud van mijn Scott oiler in een drie weken vakantie trip. Losse spuitbusjes hoeft dus niet.
Ik snap dat een cardan handiger is zolang hij heel blijft. In de 4 jaar dat ik een boxer heb gereden heb ik één keer een afdichting moeten vervangen, helaas wel tijdens vakantie. In al mijn motor jaren heb ik ook één keer een ketting moeten vervangen. Meestal zijn mijn motoren al verkocht voordat de ketting het opgeeft.

De Adventure Sports heeft voor mij niet zo'n meerwaarde, net als de GSA ten opzichte van de GS. Als je woon-werk rijdt, dan snap ik wel het voordeel van de grote tankinhoud. Voor de rest is een ADV scherm zo op een standaard GS geschroefd, zo ook bij de CRF. Als minpunt bij de ADV modellen zie ik het gewicht dat je erbij krijgt en de meerprijs die je moet betalen.
 
Nou, uhm, dus dat, dankjewel allemaal voor de support. :+ Ik heb inmiddels een keuze gemaakt, dit weekend met de Gixxer heeft ook wel de doorslag gegeven...

Komend jaar word ik 30, we gaan nu de winterperiode in en voor mij een drukke periode vanwege een nieuwe baan, ander vakgebied, opleidingen, etc, en Marcel van MR Motoren vond het geen gek verzoek, dus ik mag mij Mei volgend jaar trotse eigenaar noemen van een R1250GSA in de HP kleurstelling. :9
Nog nooit zoveel geld uitgegeven, en nog nooit nieuw gekocht. :X :+

Besef komt over een paar maanden wel denk ik. :+
 
Gefeliciteerd met de aanschaf van je GSA. Wel ff wachten zo, tot in mei '20.

Ikzelf ben wat sneller want heb m'n 2018 1200RS ingeruild voor een 2019 1250RS en die is er vrijdag.
 
Proficius !!!

Het duurde een maandje langer dan ik dacht... and what about the missus ?

Moet die met dat amechtige ouwe wrak van haar blijven bollen ??? :+

Het zal je verbazen, en misschien ook niet, maar zij wil niet eens een andere motor, tevreden als zij is. :Y
 
Als het om sneller gaat rijd straks niemand hier nog met een GS RS
Ik voorzie al een evolutie.

2011-bmw-r-1200-gs-triple-black-se-unveiled_2.jpg

A02670777__55810.1542810544.jpg

19ZX1000Y_201GY3DRS1CG_A.png


Ik voorzie ook al klachten over het achterop zitten. Misschien gaan ze voor SLIJKMOTO ook een Versys 1300 HR2R maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan