Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Qua veiligheid zijn er pro's en contra's voor integraalhelmen en systeemhelmen. Als de systeemhelm gesloten is heb ik nog geen experten duidelijk voor de een of de ander horen kiezen. Hier ook wederom de opmerking dat als de klap zo groot is dat een systeemhelm volledig desintegreert, zal de persoon dit waarschijnlijk toch niet overleven.
In de zomer rij ik graag met mijn systeemhelm open, maar boven de 70 sluit ik deze wel.
Het probleem met een traditionele systeemhelm is dat er in de open stand een hefboom boven op je hoofd staat. Bij een valpartij is de kans groot dat die hefboom iets raakt en daarmee een flinke kracht op je nek uitoefent. Daarom is een jethelm een stuk veiliger dan een openstaande systeemhelm en zijn de meeste systeemhelmen ook niet goedgekeurd voor gebruik in de open stand.
Vroeger had ik een jethelm voor in de zomer en een integraalhelm voor in de winter. Maar al jarenlang gebruik ik nu de Shark Evo helmen (eerste was een Evoline 3, nu de Evo One 2) helm waarbij het kaakdeel helemaal naar achter klapt en geen hefboom vormt. Niet alleen veiliger, ook prettiger rijden omdat dat kaakdeel boven op je hoofd ook flink wind vangt.
Maar al jarenlang gebruik ik nu de Shark Evo helmen (eerste was een Evoline 3, nu de Evo One 2) helm waarbij het kaakdeel helemaal naar achter klapt en geen hefboom vormt. Niet alleen veiliger, ook prettiger rijden omdat dat kaakdeel boven op je hoofd ook flink wind vangt.
Ik begrijp niet dat je open durft rijden met een systeemhelm,
Zoals Mike zegt vormt dat een extra hefboom om je nek te breken, gehomologeerd of niet.
Mijn C4 gaat toe éénmaal vertrokken!
denk dat bij de dealers grote verschillen zijn, qua sfeer, qua houding, als je met een 10 a 15 jaar oude Honda komt word je bij Honda anders behandeld dan met een 10 a 15 jaar oude BMW , tot ie 30 jaar oud is, en hem zelf gerestaureerd heb dan ben je gelijk the man...
Ik ben benieuwd naar je ervaring welke van de twee stiller is de Neotec of de GTAir 2.....ofwel de systeem of de integraalhelm.Ik heb een Shoei Neotec (1) maar die gaat even op de plank want ik probeer nu even de Shoei GT Air 2, compleet met ingebouwde Sena SRL2.
Bekijk bijlage 1467067
Staat zo mooi bij m'n zomerpakje....
Jawel vespa...er komt een moment dat ik op dat ding een rondje Gardameer en Cocomeer ga rijden....Bekijk bijlage 1467176
Ik heb een voorstel; Als we nu af en toe een vreemde uitnodigen om in dit topic een vraag te stellen, dan jaagt Dirk hem vervolgens weg en kunnen we nog twee pagina's op de vraag kauwen. Zie het als bezigheidstherapie.
Budget is natuurlijk niet oneindig aangezien dit mijn eerste echte motorhelm zal worden na enkele crosshelmen te hebben gehad voor de crossmoto/SM.
Daarom dat ik de Arai en de Klim nog niet wens te kopen, zijn in mijn ogen een hele investering die ik op dit moment nog niet wens te maken.
Wat ik belangrijk vind naast pasvorm is veiligheid, gewicht, afwerking, ventilatie, looks...
BMW noch KTM zijn failproof.
Daarvoor moet je een Versys 1000 of een andere Jap nemen.
Make up your mind and live with the consequences...
Ik ben benieuwd naar je ervaring welke van de twee stiller is de Neotec of de GTAir 2.....ofwel de systeem of de integraalhelm.