Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

daarom ook goede hoop dat ie niet helemaal verloren is en ik gewoon lekker door kan kachelen, òf dat ie veel op brengt.
 
In feite blijft dit toch een hoop poen voor een meer dan 20 jaar oude motor met zowat een ton op de teller.
Verdubbel ongeveer het bedrag en je hebt (zeker in B) een splinternieuwe Jap met 2 jaar garantie en 0 km op de klokken.
Tss...tss...tss... de magie van het BMW-logo, zeker ?

Tja, maar hoeveel jappen ken jij die probleemloos de 2 ton aantikken? Er is op zich wel een reden dat BMWs uit de jaren 80 en 90 rijk vertegenwoordigd zijn in dit topic.

Afgezien van de bekende probleem-dingetjes (final drive van de K, versnellingsbak van de 1100 < 1997, ingaande as van de 1150), zijn deze motoren zeer makkelijk in onderhoud, en kilometer vreters...
 
1750 dagwaarde kan ik er voor beuren. Heb het weten op te krikken vanaf 1700. '(

Kijken wat ik kan vangen voor de corbins en de overige onderdelen die ik nog heb dan maar.
 
Ja, hij wilde totaal niet meewerken. Snap dat je niet financieel beter mag worden van een ongeluk, maar had toch wel wat meer als 1750 op mogen brengen :( hier haal ik geen andere gs voor.
 
Ja, hij wilde totaal niet meewerken. Snap dat je niet financieel beter mag worden van een ongeluk, maar had toch wel wat meer als 1750 op mogen brengen :( hier haal ik geen andere gs voor.

Dat moet je dan ook gewoon zo aankaarten: Je hebt door hun verzekeringsnemer geen motor meer, en hun taak is om jou schadeloos te stellen. De dagwaarde of vervangingswaarde is de prijs die het jou kost om een nieuwe motor van hetzelfde type en bouwjaar te kopen. Daar kunnen ze eventueel de restwaarde van je huidige motor van af trekken voor je vergoeding, maar dan moet die wel getaxeerd worden.

Als zij menen dat de dagwaarde 1750 is, dan moeten ze je laten zien waar je voor dat bedrag een vervangende 1100 vandaan haalt.

Heb je rechtsbijstand? Vergeet niet dat je het recht hebt om zelf ook een expert de dagwaarde enzo te laten bepalen.
 
Een distributie ketting draait in een oliebad smering en gaat daardoor erg lang mee. In de regel maken wij niet mee dat deze versleten is, want dan staat er allang weer een andere brommert op de dam.

De nieuwe 1250 in HP trim is er één met de "hebben, hebben, hebben" factor. Wat een stoer ding en waarschijnlijk met een subliem blok. Als je verstandig bent laat je hem het eerste jaar staan om te kijken of het heel blijft, maar als ik rijk was en niet zo knap, dan stond hij na introductie hier in de garage. :P

Jij bent smaakloos. Die HP versie zou ik nooit moeten hebben. Goudkleurige wielen? Voor wie doen ze dat? De ontevreden Africa Twin klanten?
 
Dat moet je dan ook gewoon zo aankaarten: Je hebt door hun verzekeringsnemer geen motor meer, en hun taak is om jou schadeloos te stellen. De dagwaarde of vervangingswaarde is de prijs die het jou kost om een nieuwe motor van hetzelfde type en bouwjaar te kopen. Daar kunnen ze eventueel de restwaarde van je huidige motor van af trekken voor je vergoeding, maar dan moet die wel getaxeerd worden.

Als zij menen dat de dagwaarde 1750 is, dan moeten ze je laten zien waar je voor dat bedrag een vervangende 1100 vandaan haalt.

Heb je rechtsbijstand? Vergeet niet dat je het recht hebt om zelf ook een expert de dagwaarde enzo te laten bepalen.

Heb geen rechtsbijstand helaas. Het maakte niet uit wat voor argumenten ik aanvoerde, hij bleef maar volhouden bij 1700. Na lang touwtrekken heb ik er 50 euro bij op kunnen praten. Hij zei dat er voor die prijs een witte gs in Ureterp te koop zou staan.
 
Dan moet hij met een link komen.

Zoals ik zei, je hebt het recht om je eigen expert in te schakelen. Ik weet niet hoeveel discussie je zin in hebt (en in hoeverre je eigen motor nog te repareren is). Maar die mensen zijn erin getraind om je omver te lullen. Maar jij bent de gedupeerde partij, en je hebt rechten.

Als je wilt kijken naar de reddingsmogelijkheden van je huidige motor, kom ook eens langs op het GS club forum. Ik ken daar meerdere mensen die momenteel 1100's in delen verkopen, dus wellicht dat die van jou nog te restaureren is met een nieuwe vork en achter frame of zo.
 
Jij bent smaakloos. Die HP versie zou ik nooit moeten hebben. Goudkleurige wielen? Voor wie doen ze dat? De ontevreden Africa Twin klanten?


Ik kan die goudkleurige wielen wel smaken, en liever op een cardanaangedreven fiets dan op een kettingaangedreven variant...

Maar idd... BMW die gaat afkijken bij de concurrentie.. Het is ver gekomen. :')
 
Jij bent smaakloos. Die HP versie zou ik nooit moeten hebben. Goudkleurige wielen? Voor wie doen ze dat? De ontevreden Africa Twin klanten?
Smakeloos? Wie rijdt er hier nu op een zwangere koe met hangtieten! }:O
Voorlopig rij ik met een zwart-rode AT met zwarte wielen. In mijn subjectieve wereld is die minder lelijk dan de gesnavelde Beierse brommers.
 
Gister ff bij de dealer naar binnen gelopen en e.e.a. op een rijtje gezet. Leuke GS samengesteld en de financien besproken. Kan zomaar zijn dat de GS LC Adv. binnenkort bij de dealer staat en ik in afwachting ben van de R1250GS.
 
Laatst bewerkt:
Ik bespeur hier enige mate van opheffen van dissonantie, Tox.
Ik zit vol met tegenstrijdigheden. Ik vind de GS'jes lelijk, maar ze rijden wel subliem. De nieuwe is er niet knapper op geworden, maar heeft wel een vreemd soort aantrekkingskracht.
 
ik vind de keuzes van bmw op gebied van styling altijd maar 'interessant.' Maar ja, een adventure koop je niet voor de looks dunkt me :+
 
Gisteren opgebeld geweest door BMW, prijs in Belgie is +- 700 euro meer dan huidig model maar je TFT display zit er nu standaard op.
Daardoor is de prijs eigenlijk gelijk aan het huidige model.
Eerste leveringen zouden nog eind dit jaar zijn en vanaf einde oktober zichtbaar in de Belgische showrooms.
 
Gisteren opgebeld geweest door BMW, prijs in Belgie is +- 700 euro meer dan huidig model maar je TFT display zit er nu standaard op.
Daardoor is de prijs eigenlijk gelijk aan het huidige model.

Da's alleen zo als je die TFT wilt hebben. Anders ben je 700 euro meer kwijt en heb je niet meer de optie voor het normale dashboard.
 
Gisteren opgebeld geweest door BMW, prijs in Belgie is +- 700 euro meer dan huidig model maar je TFT display zit er nu standaard op.
Daardoor is de prijs eigenlijk gelijk aan het huidige model.
Eerste leveringen zouden nog eind dit jaar zijn en vanaf einde oktober zichtbaar in de Belgische showrooms.

LED verlichting voor is nu ook standaard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan