Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Zoals het er nu naar uit ziet hebben wij volgend weekend lekker weer tijdens de najaar rit.

Barn, Totl, Allan, Proost, woekie, Royal Club, Ozner, Nightmare, Peter Leiden,.....wel actief hier. As zatedag ook ???


Helaas, het is mijn werkweekend enige wat ik zal rijden is Rotterdam Vianen en terug :+
 
Zo, lekker weekendje achter de rug. Bezoekje Intermot werd een driedaags uitje naar Bergisches Land. Vrijdag toerend heen naar het hotel, zaterdag zouden we de Intermot aandoen, maar dat werd een leuk rondritje Bergisches Land / Sauerland en op de zondag dan toch naar de beurs en dan op het gemak richting NL terug.

Op de beurs kwam ik nog Mutzz/Caroline met partner tegen.
 
Zo, lekker weekendje achter de rug. Bezoekje Intermot werd een driedaags uitje naar Bergisches Land. Vrijdag toerend heen naar het hotel, zaterdag zouden we de Intermot aandoen, maar dat werd een leuk rondritje Bergisches Land / Sauerland en op de zondag dan toch naar de beurs en dan op het gemak richting NL terug.

Op de beurs kwam ik nog Mutzz/Caroline met partner tegen.


En...wat vond jij van de beurs ??
 
Ik heb hier niet veel gemist afgelopen week. Bende gedoe omtrent startproblemen en dat iedereen moet werken. O ja, Slijk moet afhaken komend weekend, da's dan nog eens de spreekwoordelijke druppel op deze "Goede tijden, slechte tijden" pagina.
Ik heb de Japanse probleemloze NX 650 door de Italiaanse en Franse bergen gestuurd zonder dat het ding een klap verkeerd heeft gegeven. Dingetje was wel dat de kuipdelen het frame wild verlaten zonder toestemming. Ductape was het antwoord. Nou moet ik zeggen dat de stuwdam bij lac Cenis ook met minder dan 80 genomen kan worden, de kuipdelen hadden dus wel een punt.

Voor wie het weten wil; een groot deel van de TET hoef je niet aan te beginnen met een 1200 GS. Te stijl, te losse ondergrond en te smalle doorgangen. De Italianen hebben de TET blijkbaar voorgereden met lichte enduro brommers.
 
Verder is de oorzaak van de EWS niet gevonden. Wellicht lag het aan een verkeerd en te strak geplaatste tie wrap. Wordt even proefondervindelijk rijden want starten doet die nu weer.
9 van de 10 keer ligt de oorzaak bij de ringantenne. Koop in ieder geval een nieuwe, die kost maar €30 of zo. Je kan hem met minimaal gereedschap tijdelijk monteren als je ergens stil valt. Stekker kan je dan omzetten en de ringantenne bij de sleutel houden als je start. De dealer kan zien of je een slecht exemplaar antenne hebt aan de hand van de serie nummers.
 
Ik heb hier niet veel gemist afgelopen week. Bende gedoe omtrent startproblemen en dat iedereen moet werken. O ja, Slijk moet afhaken komend weekend, da's dan nog eens de spreekwoordelijke druppel op deze "Goede tijden, slechte tijden" pagina.
Ik heb de Japanse probleemloze NX 650 door de Italiaanse en Franse bergen gestuurd zonder dat het ding een klap verkeerd heeft gegeven. Dingetje was wel dat de kuipdelen het frame wild verlaten zonder toestemming. Ductape was het antwoord. Nou moet ik zeggen dat de stuwdam bij lac Cenis ook met minder dan 80 genomen kan worden, de kuipdelen hadden dus wel een punt.

Voor wie het weten wil; een groot deel van de TET hoef je niet aan te beginnen met een 1200 GS. Te stijl, te losse ondergrond en te smalle doorgangen. De Italianen hebben de TET blijkbaar voorgereden met lichte enduro brommers.

Ja, echt balen....-O-

Wel leuk dat jullie mooi weer zullen hebben, volgende zaterdag...

Mogen we binnenkort wat filmpjes en een verslagje van je voorbije week tegemoet zien ?

Heeft iedereen even probleemloos kunnen karren als jij ?
 
Een soort van; een CDI gewisseld bij een Transalp, een kuip gerestaureerd bij mijn fiets, een lekke band geplakt op de Jafferau, een subframe met spanbanden gered op de Sommeillier, de benzine/lucht verhouding aangepast met een boor ergens op een berg (weet niet meer welke), een spiegel vervangen na een crash van een Transalp (ik heb aan alleen links genoeg). Het viel dus nog best mee dit jaar.

1538982625411.png
 
Voor wie het weten wil; een groot deel van de TET hoef je niet aan te beginnen met een 1200 GS. Te stijl, te losse ondergrond en te smalle doorgangen. De Italianen hebben de TET blijkbaar voorgereden met lichte enduro brommers.

Ik wil er niet eens aan denken..Zelf vind ik mij te oud voor deze tak van masochisme en ga liever naar de sportschool. Van Mrs. zou ik niet eens mogen omdat ze bang is dat ik onvrijwillig gecastreerd thuis zou komen.. Geef mij maar asfalt !!
maar Tox....respect dat je het hebt gedaan....Ik zag dat filmpje van die transalp die ergens overheen moest worden getild en getrokken.....jezus...wat is daar nu leuk aan ?.....lijkt meer op gymnastiek dan op motorrijden.....
 
En...wat vond jij van de beurs ??

Mooi ruim opgezet en ondanks dat het druk was kon je toch vrij rondlopen zonder op hielen te trappen of op de hielen getrapt te worden. Ook was er voldoende gelegenheid om de uitgestalde motoren te bekijken en je kon ook zonder lang wachten even op een motor plaats nemen. Motor parkeren kostte € 5 maar goed, dan staat die wel beheerd/bewaakt geparkeerd.

Was eigenlijk niet zoveel spectaculairs te zien. De 1250 was feitelijk alleen in kleurstelling en motorblok anders. De rest is niets nieuws (TFT scherm heb ik zelf ook). Na het ronde beurs was het dan ook weer snel naar buiten om weer te gaan rijden. :)
:]
:]
:]
 
How... heb ik iets gemist? Dacht dat je BMW volledig verbannen had na de laatste keer...

Persoonlijk zou ik die uit 2015 toch nog even houden om niet nog eens een tegenslag uit de BMW garage in huis te halen. Zo'n volledig nieuw model in z'n eerste jaar...

Hoorde van de week op het werk dat er iemand een HOOP problemen heeft met zijn fonkelnieuwe F750GS. Zelfs bij de BMW dealer zitten ze met de handen in het haar en kunnen ze niets anders doen dan wachten tot half oktober, want dan zou er iemand van BMW zelf langskomen. |(

Een maat van hem, die net dezelfde had besteld, en voor de levering ook twee maanden langer moest wachten dan voorzien, heeft na z'n eerste onderhoud precies dezelfde problemen...
Dat lijkt mij geen toeval meer te zijn.


Ik ga nog een jaartje of twee wachten denk ik, voordat ik mijne krabbel zet voor zo'n 1250.
Ik zal jammergenoeg ook nog even moeten wachten. Normaal moet ik begin volgend jaar een nieuwtje aanschaffen (of meer belastingen betalen), maar de 1250 GSA zal er vermoedelijk pas in September zijn en ik heb geen zin in een oud model...

Wat me wel opvalt: in het weekend heb ik nog eens rondgereden met de cabrio en die is zuiniger dan de motor (mazda mx-5).
 
.....jezus...wat is daar nu leuk aan ?.....lijkt meer op gymnastiek dan op motorrijden.....
Gelukkig schuilt er geen oordeel in je mening....... 8)7

Wij hebben dikke pret gehad in het niet terug gaan en een pleuris eind terugrijden, maar die Fransen laten zien dat je met een beetje doorzettingsvermogen wel door kan. Je had de smoelen op het terras in het aangrenzende dorp moeten zien. _O-
 
Wat me wel opvalt: in het weekend heb ik nog eens rondgereden met de cabrio en die is zuiniger dan de motor (mazda mx-5).

:t

Die staat hier ook op de wishlist, heb je een 1.5 of een 2.0?
Hoor hier en daar dat om en bij de 6l/100km perfect haalbaar is, zelfs met een 2.0.

Mijn Mzd 3 skyactive is ook zuinig, 6.5l/100km bij gewoon woonwerkverkeer. Gaan we grotere wegen nemen zakken we een stuk onder de 6l/100km.

Eigenlijk een beetje spijt dat we een Mzd 3 hebben gekocht en geen MX5, de achterbank blijft bij ons toch steeds leeg... wellicht in de nabije toekomst eens kijken wat de mogelijkheden zijn. :P
 
Gelukkig schuilt er geen oordeel in je mening......
Wij hebben dikke pret gehad in het niet terug gaan en een pleuris eind terugrijden, maar die Fransen laten zien dat je met een beetje doorzettingsvermogen wel door kan. Je had de smoelen op het terras in het aangrenzende dorp moeten zien. _O-


Dikke pret......dan was het goed.....voor jullie... maar het zou niet mijn ding zijn.. dat is mijn mening en oordeel O-)
Ennuh….oordeel is geen vooroordeel of veroordeel.....
 
Dank @motormaniac58, helaas kan dat er niet tussen knoeien. Moet andere keer maar.

Verder: als er nog mensen zijn die nieuwsgierig waren naar de baksteen met vleugels.

IMG_20181008_174847.jpg


Tadaa
 
Mooi ruim opgezet en ondanks dat het druk was kon je toch vrij rondlopen zonder op hielen te trappen of op de hielen getrapt te worden. Ook was er voldoende gelegenheid om de uitgestalde motoren te bekijken en je kon ook zonder lang wachten even op een motor plaats nemen. Motor parkeren kostte € 5 maar goed, dan staat die wel beheerd/bewaakt geparkeerd.

Was eigenlijk niet zoveel spectaculairs te zien. De 1250 was feitelijk alleen in kleurstelling en motorblok anders. De rest is niets nieuws (TFT scherm heb ik zelf ook). Na het ronde beurs was het dan ook weer snel naar buiten om weer te gaan rijden. :)
:]
:]
:]

Was er ook geen sprake van nieuwe remmen, van een of ander (mogelijk inferieur ?) Amerikaans merk ?
 
Zoals het er nu naar uit ziet hebben wij volgend weekend lekker weer tijdens de najaar rit.

Barn, Totl, Allan, Proost, woekie, Royal Club, Ozner, Nightmare, Peter Leiden,.....wel actief hier. As zatedag ook ???
Mijn gs moet ik nog gaan repareren, laatste keer was het een echte waterkoker...
Route is mooi, maar hopelijk is het voor jullie niet te druk met andere weggebruikers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan